کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استفاده از ظروف پلاستیکی عامل بیماری است؟

25 دی 1401 ساعت 5:22

شیوع انواع سرطانها، ایجاد حس خستگی در بدن، عصبانیت و بی خوابی، کاهش پلاکت‌ها و هموگلوبین موجود در خون و تغییر کروموزوم‌ها از مضرات استفاده از ظروف پلاستیکی است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ظروف پلاستیکی که در زندگی روزمره ما استفاده زیادی از آن‌ها می‌شود، مثلا بطری آب معدنی از پایه فنول ساخته شده اند که شبیه هورمون‌های زنانه هستند، هورمونی به نام پروجسترون که این هورمون وقتی بطری داغ شود وارد آب می‌شود.
 

وقتی این ظروف داغ شوند، این هورمون شروع به ترشح کردن می‌کند که وقتی وارد بدن شود هورمون‌های مردانه را ضعیف می‌کند.

این هورمون‌ها باعث افزایش شانس به دنیا آوردن فرزند دختر می‌شود، همچنین این ظروف در صورت تماس با مواد غذایی چرب و ترش مزه هم هورمون‌های خود را وارد مواد غذایی می‌کند.

شیوع انواع سرطانها، ایجاد حس خستگی در بدن، عصبانیت و بی خوابی، کاهش پلاکت‌ها و هموگلوبین موجود در خون و تغییر کروموزوم‌ها از دیگر مضرات استفاده از ظروف پلاستیکی است.

جالب است بدانید که مواد موجود در ظروف پلاستیکی باعث شباهت رفتار‌های پسر‌ها به دختر‌ها و بلوغ زودرس در دختر‌ها می‌شود.

تاثیر منفی روی سیستم ایمنی بدن، بزرگ شدن غده پروستات به واسطه وجود هورمون‌ها در ظروف پلاستیکی، چاقی، تاثیر منفی روی لوزالمعده و در نتیجه ابتلا به دیابت، تاثیر منفی روی دستگاه گوارش و همچنین بروز ناتوانی جنسی و زودانزالی در مردان از دیگر پیامد‌های منفی استفاده از این ظروف به شمار می‌روند.

درباره دیگر مضرات استفاده از ظروف پلاستیکی که پایه آن‌ها فنور است می‌توان گفت در صورتی که هورمون‌های این ظروف وارد بدن مردان شود، روی کیفیت اسپرم‌ها تاثیر می‌گذارد و در صورت ورود به بدن زنان احتمال ناباروی را افزایش می‌دهد.

همچنین باعث به وجود آمدن نارسایی مادرزادی برای نوزاد و نارسایی‌های عصبی رفتاری در مادران است.


کد مطلب: 825324

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/825324/استفاده-ظروف-پلاستیکی-عامل-بیماری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com