جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

زنی که صهیونیست‌ها او را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنند

دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب: 825286
پیام تنها مادر شهادت‌طلب به صهیونیست‌ها: به محض اینکه به ما ضربه‌ای بزنید، ما نیز انتقام خواهیم گرفت و آتش این خونخواهی شعله‌ور و هر روز برافروخته‌تر خواهد شد.
زنی که صهیونیست‌ها او را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، این روز‌ها و در آستانه سالروز میلاد حضرت فاطمه (س) که روز مادر نیز نام‌گذاری شده است شاید فرصت بهتری باشد برای یادکردن از زنانی که از جگرگوشه‌های خود گذشتند تا شرایط بهتری برای زندگی فرزندانشان و نسل آینده فراهم کنند.

ریم صالح الریاشی مادر فلسطینی ۲۲ ساله‌ای بود که وقتی به بزرگترین و سخت‌ترین تصمیم زندگی خود فکر می‌کرد راه دومی مقابلش قرار نداشت. تنها سرمایه و سلاح زنانی، چون او دادن جانشان بود برای کشتن و ناامن کردن بخشی از سرزمین آبا و اجدادی‌شان که صهیونیست‌ها سال‌ها بود آنجا را نه تنها غصب کرده بودند بلکه روزی نبود جوانان فلسطینی نیز به جرم مقاومت علیه این اشغالگری به خاک و خون کشیده نشوند.

در همان سال‌ها بود که تعدادی از جوانان فلسطینی در گردان شهید عزالدین قسام وقتی دست خود را مقابل صهیونیست‌های تا دندان مسلح دیدند به انجام چنین عملیاتی روی آوردند.

اما در میان ۱۰ زنی که عملیات استشهادی انجام دادند ریم تنها مادری بود که تصمیم گرفت چنین کاری انجام دهد. شاید ابتدا بسیاری از همرزمانش فکر می‌کردند ریم ممکن است در آخرین لحظات نتواند دل از عزیزترین‌هایش جدا کند، اما او این کار را کرد و جهنمی برای اسرائیلی‌های غاصب رقم زد که بعید است هنوز فراموش کرده باشند.

آن روز با ریم تماس گرفته شد و متعاقباً برای اجرای عملیات بر اساس برنامه قبلی آماده شد. ریم از صحنه عملیاتش بازدید کرد و گذرگاه ایریز؛ پاسگاه بیت حانون را که دژی نظامی در یک منطقه نظامی کاملا بسته بود تا محل زندگی خود، از نزدیک مورد بررسی قرار داد و شیوه فعالیت سربازان اشغالگر را در زمان تفتیش و بازرسی مردم مشاهده کرد.
سرانجام چهارشنبه صبح ۱۴ ژانویه سال ۲۰۰۴ میلادی با بستن یک کمربند انفجاری با پای پیاده به سوی هدف حرکت کرد تا اینکه از دستگاه بازرسی الکترونیکی عبور کرد، دستگاه از وجود فلزات در لباس وی خبر داد.

سرباز‌ها برای بازرسی او را به اتاق ویژه بردند. اما از ریم هیچ عکس‌العملی که نشان از اضطراب و نگرانی وجود داشته باشد مشاهده نشد و تا فرصت را مهیا دید با کشیدن ضامن کمربند انفجاری در پاسگاه مرزی بیت حانون، دو سرباز اسرائیلی، یک پلیس اسرائیلی و یک کارمند اسرائیلی را کشت و نامش همیشه تاریخ بر لوح افتخارات سرزمین فلسطین حک خواهد ماند.


اما وقتی او شهید شد رسانه‌های اسراییلی برای آرام کردن جو در شهرک‌های اشغالی دست به دروغ پراکنی زدند و گفتند او در زندگی شخصی‌اش دچار مشکل بوده و این کار او بر اساس شرایط روحی نامناسب انجام شده است. زیرا اسراییلی‌ها می‌دانستند اگر با این دروغ ساکنان خود را آرام نکنند، جماعتی که با وعده سرزمین موعود از دیگر کشور‌ها جمع کرده‌اند ترسوتر از آن هستند که بمانند و مقاومت کنند.

اما مدتی بعد این دروغ نیز برملا شد و مشخص شد ریم نه تنها در زندگی مشترک بلکه در خانه پدری نیز به لحاظ مادی و عاطفی در جایگاه خوبی قرار داشته است. «صالح» پدر ریم نماینده یکی از شرکت‌های باطری سازی خودرو‌های آلمانی بود و اوضاع مالی مناسبی داشت.

این مادر شهادت طلب فلسطینی در بخشی از وصیت‌نامه خود علت گرفتن چنین تصمیمی را اینگونه شرح می‌دهد: «به محض اینکه آن‌ها (اسرائیلی ها) به ما ضربه‌ای بزنند، ما نیز انتقام خواهیم گرفت و آتش این خونخواهی شعله‌ور خواهد ماند و هر روز برافروخته‌تر خواهد شد تا آنجا که دشمن را بسوزاند و پرچم توحید را بر گستره سرزمین عزیزمان و بر مناره مسجد الاقصی مبارک برافراشته سازد و از شما برای موفقیت و پایداری خود طلب دعا می‌کنم. دیگر اینکه از خدای عزوجل می‌خواهم این عمل مرا خالصاً برای ذات کریم خویش قرار دهد و آن را واسطه ذلت یهود و آرامش دل‌های مومنین قرار دهد «و هوالولی ذالک و القادر علیه»
https://jahannews.com/vdcivwavqt1arr2.cbct.html
jahannews.com/vdcivwavqt1arr2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چه تصویر عجیب و قابل تاملی. بین اوج دوست داشتن به فرزند و شهادت راهش را انتخاب کرد.