جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۳
سرلشکر سلامی:

‌انتقام خون حاج قاسم سلیمانی را ‌دیر یا زود‌ خواهیم گرفت/ به دشمن تذکر داده‌ایم که با همین جوانان به سراغتان خواهیم آمد

يکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 825185
فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه انتقام خون حاج قاسم را ‌دیر یا زود‌ خواهیم گرفت، گفت: با جوانان نسل جدید انقلاب به سراغ دشمنان خواهیم رفت.
‌انتقام خون حاج قاسم سلیمانی را ‌دیر یا زود‌ خواهیم گرفت/ به دشمن تذکر داده‌ایم که با همین جوانان به سراغتان خواهیم آمد
به گزارش جهان نيوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران صبح امروز در اجلاسیه نهایی سومین سالگرد شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت که در آخرین روز دهه مقاومت با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده شهید سلیمانی و اقشار مختلف مردمی در مصلی بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان برگزار شد، با بیان اینکه نیمه شب 13 دی‌ماه 1398 یک صورت فلکی زیبا و آسمانی در سپهر پر‌ستاره اسلام طلوع کرد، اظهار داشت: آن زمان منظومه زیبا و دل‌انگیزی که در مرکز آن خورشید پرفروغی به نام شهید سلیمانی می‌درخشید و در کنار آن چند ستاره پرفروغ دیگر قرار داشتند به عرش اعلی عروج کردند.

وی با بیان اینکه آن روزها کشور را رایحه شهادت فرا گرفته بود و نه تنها ایران، بلکه هستی از رایحه این شهادت معطر شد، گفت: در هفدهم دی‌ماه بی‌نظیرترین رویداد عاطفی عالم شکل گرفت و تمام چشم‌ها چشمه‌سار اشک بود؛ همه مردم از خانه به بیرون هجرت کرده بودند تا در عروج آسمانی دو ملک زمینی شرکت کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه همه مردم در آن روز مانند باران اشک می‌ریختند، افزود: لحظات غم‌انگیز شهادت حاج قاسم را نمی‌توان توصیف کرد و قلم‌ها از توصیف روح دردناک مردم کرمان عاجز بود و فقط می‌شد با آنها گریست، اما نمی‌شد آنها را ستود.

وی با بیان اینکه در میان آن جمعیت متراکم سرشار از عشق و دلدادگی مانند یک قطره گیر کرده بودم و با خود می‌اندیشیم چگونه خداوند به یک انسان این همه عظمت می‌بخشد و چه حکمتی است که یک نفر می‌تواند این اندازه نزد خداوند عزیز شود، گفت: خداوند پاسخ این سئوالات را داده است که اگر انسانی مومن باشد و عمل صالح انجام دهد خداوند او را مجذوب دل‌ها و قلب‌ها قرار می‌دهد و این وعده خدا است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه هرگز شعله‌های عشق حاج قاسم سلیمانی خاموش نمی‌شود، افزود: این خورشید درخشان هر سال دوباره طلوع می‌کند اما هرگز غروب نمی‌کند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه این تفسیر معنوی قاسم عزیز ماست، افزود: شهید سپهبد قاسم سلیمانی را باید از چند زاویه نگاه کرد و از هر زاویه‌ای که به او نگاه می‌کنیم جامع و کامل است.

وی با اشاره به اینکه چرا قاسم شهید شد، گفت: شهید شد چون هلال شخصیت او کامل شده بود و ابوالفضل انقلاب حسینی ما به مرحله‌ای رسیده بود که باید دستانش از پیکر جدا می‌شد و الهی می‌شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه او به مرزی رسیده بود که باید با شهادتش راه را طی کند و این حیات جدید و میدان تاثیر جدیدی است که خداوند به او بخشیده است، ادامه داد: حاج قاسم، قدرت به میدان آوردن تمام جوان‌ها و یک عشق بی‌انتها و یک انگیزه مستمر در حال رویش شد.

وی با اشاره به اینکه باید به نقشه ذهنی دشمنان رجوع کرد و ببینید که آنها می‌خواستند کجاها را در سیطره بگیرند، بیان کرد: عمل حاج قاسم باطل کننده سحر و جادوی تمام قدرت‌ها بود و شهید سلیمانی تمام نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کرد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه آنها می‌خواستند از شرق مدیترانه تا شرق افغانستان و تمام جغرافیای اسلام را در اشغال خود قرار دهند، گفت: دشمن آمده بود در یک صف‌آرایی قدرتمند، جهان اسلام را تسخیر و بر انقلاب اسلامی ایران یورش بیاورد و استقلال و عزت مردم ایران را بگیرد.

وی با اشاره به اینکه قاسم شمشیر از نیام کشید و هر جا آنها ظاهر شدند، قاسم قبل از آنها، آنجا بود و بر پیکر دشمن شمشیر می‌زد، افزود: باید گفت که دشمن به مراتب بیشتر از ما قاسم را می‌شناخت.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه شهید سلیمانی از نوامیس مسلمین با غیرت علوی دفاع کرد، خاطرنشان کرد: وقتی لشکر مشرکین از یک زن غیرمسلمان جواهرآلاتش را گرفت، امام علی (ع) فرمود اگر جوانمردی از ماتم این غصه بمیرد هرگز شایسته ملامت نیست و باید او را تحسین کرد که خلخال از یک زن باز کردند.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم در میدان جهاد زینت ولایت بود و ولایتمداری شهید سلیمانی انتها نداشت و او نه تنها راهنما بلکه حقیقتاً خود راه بود، تصریح کرد: او خود راه را می‌ساخت و می‌پیمود و مقام معظم رهبری فرمود "از طریق شهدا می‌توان راه را آموخت و حاج قاسم یک راه است."

سرلشکر سلامی با بیان اینکه شهید سلیمانی تربیت شده مکتب اسلام بود، ادامه داد: گاهی اوقات که با حاج قاسم همسفر بودم می‌دیدم که در هر فرصتی که می‌توانست قرآن می‌خواند و با قرآن مأنوس بود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا، انگلیس، فرانسه و وابستگان به این قدرت‌های پوشالی، شیطانی هستند که انگار شیطان با تمام قدرت خود در پیکره آنها حلول کرده است، بیان کرد: حاج قاسم، نور در مقابل شیطان بود و خدا می‌فرماید "اگر تمام این شیطان‌ها جمع شوند، نمی‌توانند یک پشه بیافرینند" و قاسم قدرت خدا را می‌دانست.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه حاج قاسم مؤمن بود و بر‌اساس ایمان به خدا از هیچ قدرتی نمی‌ترسید، چرا که فقط از خدا می‌ترسید، گفت: جنس قاسم از تقوا بود و برای همین در هر کاری که وارد می‌شد "مُدْخَلَ صِدْقٍ وَ أَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ" بود.

وی بیان کرد: آنچه که حاج قاسم را عظمت بخشید تقوا بود که در عین اقتدار به او خضوع می‌بخشید و دل‌ها را می‌ربود؛ او آموخته بود که به بزرگ‌ترها احترام بگذارد و می‌دانست احترام به کهنسالان احترام به خدا‌ست.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه دشمن او را تحمل نکرد و فکر می‌کرد که می‌تواند نور حاج قاسم را خاموش کند؛ اما اشتباه کرد چرا که قاسم یک شخصیت قابل تکثیر است که در قلب جوانان ایرانی جریان دارد، افزود: قاسم یک ستاره دنباله‌دار است که حتی در این شرایط سخت انقلاب ما که دشمن با تمام قوا به جنگ آمده، مکتب حاج قاسم مقابل او ایستاده است.

وی با بیان اینکه او هم پاک بود و هم پاک‌کننده، ادامه داد: دشمن برای تسخیر ذهن و هویت جوانان ما آمده بود، اما با یک 10 روز دلدادگی جوانان این سرزمین در سالگرد شهادت حاج قاسم، همه توطئه‌های دشمن خنثی شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه شهادت قاسم برای همین بود، برای اینکه یک حجت نورانی در مقابل مردم ما بدرخشد و از او هدایت بگیرند، گفت: ما به دشمنان گفته بودیم که با همین جوانان سراغ شما می‌آییم و آمریکا بداند که شعله‌های انتقام و غضب در نسل‌های جدید ما رویش کرده است.

وی با بیان اینکه خطای شما قابل گذشت نیست و انتقام باقیست، افزود: اگر چه هر روز انتقام می‌گیریم اما برای مسببان آن انتقام باقیست، انتقام خواهیم گرفت و دیر یا زود انتقام می‌گیریم.

سرلشکر سلامی بیان کرد: به دشمنان می‌گوییم که بیرق انقلاب برافراشته است، قاسم در چهره‌های جدید در حال پیشروی بوده و حرکت انقلاب متوقف نمی‌شود و ریشه‌های این شجره مبارک در اعماق ایمان مردم ما مستحکم است و هیچ کس نمی‌تواند آن را متزلزل کند.

وی خطاب به دشمنان گفت: بیخود خواب آشفته نبینید، اینجا مردان و زنان قدرتمندی از انقلابشان دفاع می‌کنند که جبل راسخ هستند و حتی اگر کوه‌ها بلرزند، آنها نمی‌لرزند؛ این نظام مستحکم‌تر از تمام نظام‌های عالم است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه بی‌جهت دچار محاسبات غلط نشوید، گفت: ما تازه اول راه هستیم، پیش می‌رویم و مشکلاتمان را حل می‌کنیم اما هرگز سازش نکرده و تسلیم اراده دشمن نمی‌شویم و در منطق مومنان خدا تسلیم در مقابل دشمن معنایی ندارد.

وی با اشاره به اینکه از مردم کرمان به‌عنوان کوچک‌ترین سرباز اسلام و وطن صمیمانه سپاسگزارم، افزود: خاک کف پای شما را می‌بوسم که اربعینی از زائران فرمانده رشید اسلام میزبانی کرده، موکبداری کردید و از مهمانان حاج قاسم پذیرایی کردید و این وفاداری شما برای ما الهام بخش است.
https://jahannews.com/vdcg7n97nak9xq4.rpra.html
jahannews.com/vdcg7n97nak9xq4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
لطفا زود !!!! دیر نشود!!!! وگرنه به مرگ طبیعی خواهند مرد و انتقام شما به نتیجه نخواهد رسید.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
راست ميگه زود انتقام را بگيريد دلمان خنك شود و گرنه به مرگ طبيعي يا تصادف نفله ميشن ما طاقت نداريم دوسال صبر و تحمل بسه .
دلاوری
Iran, Islamic Republic of
منتطر چی هستید؟! دلیل این همه صبر چیه