جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تفاوت‌های برنج سفید و قهوه‌ای چیست؟

پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۱۲
کد مطلب: 825045
قهوه ای برای تغذیه خیلی مفید و دارای ویتامین ها و مواد مغذی فراوان است. در صورتیکه برنج سفید حاوی کربوهیدرات های تصفیه شده است و خوردن آن خیلی برای شخص مفید نیست.
تفاوت‌های برنج سفید و قهوه‌ای چیست؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسکانیوز،  قریباً نیمی از جمعیت جهان و خیلی از مردم شرق و جنوب شرقی آسیا برنج را در سبد غذایی روزانه خود دارند و در این میان اغلب آسیایی ها و ایرانی ها بیشترتمایل دارند از برنج سفید تغذیه کنند چون آن را نرمتر و خوشمزه تر از برنج قهوه ای میدانند.

برنج سفید با داشتن کربوهیدرات های خالی همانند تزیق قند به بدن عمل می کند و چه بسا باعث بروز بیماریهای قلبی و دیابت در بدن می شود.

مردم ژاپن به خوردن  برنج قهوه ای و سبوس آن علاقه زیادی دارند و به همین دلیل از پوست و مویی شفاف برخوردارند و کمتر به بیماری دیابت مبتلایند اما در امریکا هم که مردم آن به خوردن برنج سفید علاقه مندند بیماری دیابت شایع تر است.

و تحقیقات نشان داده که جایگزین کردن ۳/۱ برنج سفید در سبد غذایی یومیه با برنج قهو ه ای این بیماری را تا حد زیادی کاهش می دهد.

چون برنج قهوه ای یک کربو هیدرات پیچیده است فرایند آزاد سازی قند در آن به مراتب کمتر از برنج سفید است و این یک امتیاز مهمی است که قندخون را به کندی افزایش می دهد و اثرات مثبتی در بدن شخص دارد.

برنج قهوه ای به عوان یک وعده غذایی کم کالری و مغذی است که ضد چاقی و در درمان دیابت نوع ۲ هم موثر است.

تحقیقات پزشکی ثابت کرده که جایگزین کردن برنج قهوه ای به جای برنج سفید خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را تا ۱۶% کاهش می دهد.

مصرف برنج قهوه ای برای افرادی که رژیم غذایی بدون گلوتن (کربوهیدرات) دارند خیلی مناسب است چون به راحتی ویتامین ها ، فیبر و موادمغذی را از برنج قهوه ای دریافت می کنند.

بنابراین انتخاب برنج قهوه ای برای اشخاصی که به دنبال یک رژیم غذایی سالم هستند خیلی مناسب است.

موادمغذی که در برنج قهوه ای وجود دارد به تنظیم قندخون کمک می کند و باعث جذب کلسیم و سوخت و ساز کربوهیدرات های بدن می شود.

معمولاً بالا رفتن قند خون باعث سفت شدن و سخت شدن شریان های خونی بدن می شود که در نتیجه آرامش و سلامتی انسان را مختل می کند. مصرف برنج قهوه ای برخلاف برنج سفید در رفع این مشکل خیلی مؤثر است.

کربوهیدرات هایی چون نشاسته در سیب زمینی، نخود و ذرت ، قندهای طبیعی در شیر و میوه جات و حتی کربوهیدرات های بعضی از سبزیجات غیر نشاسته ای مانند کاهو ، فلفل ، خیار و قارچ باعث بالا رفتن قند خون می شوند ولی فیبر باعث کندی هضم می شود و به کاهش قند خون پس از غذا کمک زیادی می کند.
https://jahannews.com/vdcbasbwsrhb5gp.uiur.html
jahannews.com/vdcbasbwsrhb5gp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *