يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱۵

موسوی فحش داد ترابی اخراج شد/ آقای وزیر! حق این نیست

شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 824995
مشاور رئیس مجلس در توئیتی نوشته است: ‏وزیر محترم ‎ورزش و جوانان حق ‎مهدی ترابی این نبود! هم توهین بشنود، هم اخراج شود، هم به اندازه بازیکن هتاک محروم شود! شما ورزشکار بودید و غیور، انتظار بی تفاوتی از شما نیست.
موسوی فحش داد ترابی اخراج شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه ایران، تیم فوتبال پرسپولیس روز پنجشنبه 15 دی‌ماه، در آخرین دیدار خود در نیم فصل اول لیگ برتر ۱۴۰2 - ۱۴۰1 توانست با یک نمایش دلپذیر با نتیجه ۵ بر ۱ از سد نساجی مازندران عبور کند و پیش از پایان هفته پانزدهم، قهرمانی خود در نیم فصل را قطعی کند. درگیری شدید مهدی ترابی با احمد موسوی در این بازی که به اخراج ترابی در دقیقه 60 منجر شد اما به حاشیه‌ای جدی برای دو بازیکن و داور مسابقه تبدیل شده است. هرچند که در ابتدا بعد از درگیری دو بازیکن، داور به هر کدام از بازیکنان یک کارت زرد نشان داده بود اما در ادامه گویا استفاده ترابی از جملاتی رکیک منجر به اخراج مستقیم او شده است. هرچند که بعد از بازی برخی شاهدان مدعی شدند که این احمد موسوی بود که با حرکت دست، ترابی را به استفاده از این الفاظ تحریک کرده بود اما این موضوع از نگاه داور مسابقه پنهان ماند تا بعد از این مسابقه به خاطر تصمیمی که او برای اخراج ترابی گرفت، مورد انتقادهای جدی قرار بگیرد.

کمیته انضباطی: ترابی و موسوی محروم شدند
بعد از پایان بازی پرسپولیس – نساجی که به اخراج ترابی منجر شد، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد: «حسب گزارش‌های رسمی مسابقه پرسپولیس و نساجی از سری مسابقات لیگ برتر، تخلفاتی از سوی مهدی ترابی، بازیکن تیم پرسپولیس و سیداحمد موسوی، بازیکن تیم نساجی منعکس شده است. از آنجایی که تخلفات حادث شده با توجه به نوع آن که عبارت از بدرفتاری نسبت به یکدیگر و رفتار غیر ورزشی در خور صدور قرار دستور موقت است، لذا به استناد ماده ۱۰۰ مقررات انضباطی و تا صدور رأی مقتضی نامبردگان از همراهی تیم محروم هستند. لازم است بازیکنان فوق‌الذکر روز دوشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ در محل کمیته انضباطی حضور پیدا کنند. رأی صادره ظرف مهلت دو روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در کمیته استیناف است.»

ترابی: فوتبال است و اتفاق، ببخشید!
مهدی ترابی بعد از بازی پرسپولیس در میکس‌زوم جملات کوتاهی در مورد دعوایش با احمد موسوی در بازی به زبان آورد. ترابی که در بازی بسیار عصبانی شده بود واکنش آرامی به این جنجال در پاسخ به سؤال خبرنگاران داشت. او گفت: «معذرت می‌خواهم. بالاخره فوتبال است و اتفاق، ببخشید.» ترابی راجع به اینکه آیا به داور حرفی زده، بیان کرد: «نه نه، اصلاً چنین چیزی نیست.»

موسوی: داور دید ترابی چه حرفی زد
سیداحمد موسوی، پس از شکست سنگین نساجی مقابل پرسپولیس گفت: «خیلی واضح و مشخص بود؛ داور بازی هم صحنه را دید و کارت قرمز داد.» بازیکن نساجی در واکنش به اینکه مهدی ترابی عنوان کرده هیچ حرفی نزده بود، می‌گوید: «پس چرا اخراج شد؟ مگر می‌شود هیچ چیزی نگویید و اخراج شوید؟ مگر می‌شود؟ از داور بپرسید. یک حرفی زد که داور شنید. همه چیز مشخص بود. نمی‌دانم بعضی‌ها چه مصونیتی دارند که این حرف‌ها را می‌زنند. زمین بازی حرمت دارد و ما ورزشکار هستیم. داور همه چیز را دید. دوست دارم گزارش را هم ببینم چه می‌نویسند. یک درگیری فوتبالی بود و مشخص است در جریان بازی چه کسی شروع کرد.»

صفایی: ترابی خودش می‌‎داند چه گفت!
علی صفایی پس از پایان این مسابقه و زمانی که در حال خروج از استادیوم آزادی بود، در واکنش به این سؤال که شنیده می‌شود او شنیده که چه صحبت‌هایی مطرح شده است، گفت: «بله؛ همینطور است.» اما او توضیح بیشتری درباره این اتفاق نداد و گفت: «ما نمی‌توانیم درباره بازی صحبت کنیم.» صفایی در واکنش به اینکه مهدی ترابی مدعی شده چیزی نگفته است، تأکید کرد: «خودشان می‌دانند!» با اینکه بسیاری از کارشناسان داوری تأکید کرده‌اند که کارت قرمز داور به ترابی تصمیمی عجولانه بود، حاضران در صحنه اما گواهی می‌دهند که دلیل اصلی صفایی برای اخراج ترابی الفاظ رکیکی بوده که او در تقابل با خود داور استفاده کرده است. چرا که در زمان درگیری ترابی و موسوی او در صحنه درگیری حاضر نبوده است.

واکنش پرسپولیسی‌ها به اخراج ترابی
هواداران پرسپولیس در واکنش به درگیری ترابی و موسوی، تقصیر را متوجه موسوی می‌دانند و معتقدند که او ترابی را تحریک کرده و موجب عصبانیت او شده است. حتی بازیکنان و سرمربی تیم پرسپولیس هم به این موضوع گواهی داده‌اند که هیچ‌وقت ترابی را تا این اندازه عصبانی ندیده بودند و بازیکنی که آرامش او را دارد، نمی‌تواند تا این اندازه از کوره در برود. با این حال اما در روزهای آینده کمیته انضباطی به این موضوع ورود می‌کند و بررسی دقیقی درباره این پرونده خواهد داشت.

پرسپولیس چند جلسه ترابی را از دست داد؟
با کارت قرمز مستقیمی که داور به مهدی ترابی داد، او علاوه بر اینکه باید محرومیت کارت قرمز را بگذراند، سه کارت زردش نیز همچنان باقی است و در صورت دریافت یک کارت زرد دیگر، یک جلسه محروم خواهد شد. این دو جلسه تازه جدا از تعداد جلساتی است که از سوی کمیته انضباطی برای او در نظر گرفته خواهد شد. با وضعیتی که پرسپولیس در پست مهاجم دارد، محرومیت ترابی ضربه محکمی به این تیم خواهد بود

حق مهدی ترابی این نبود
سیدمحمود رضوی، مشاور رئیس مجلس در توئیتی نوشته است: ‏وزیر محترم ‎ورزش و جوانان حق ‎مهدی ترابی این نبود! هم توهین بشنود، هم اخراج شود، هم به اندازه بازیکن هتاک محروم شود! شما ورزشکار بودید و غیور، انتظار بی تفاوتی از شما نیست.
 
https://jahannews.com/vdceoe8vnjh8woi.b9bj.html
jahannews.com/vdceoe8vnjh8woi.b9bj.html
برچسب ها: موسوی اخراج ترابی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هرچند ترابی می بایست در مقابل هتاکی بازیکن نساجی خود را کنترل میکرد و بهانه به دست داور نمیداد اما عکس العمل او در برابر کار بسیار زشت اون بازیکن حکایت عکس العمل ضربه سری بود که زین الدین زیدان به بازیکن هتاک اروپایی زد و اخراج شد.
Iran, Islamic Republic of
حق ترابی کارت زرد و موسوی کارت قرمز و محرومیت است.
Iran, Islamic Republic of
با این فدراسیون فوتبالی که فعلا" داریم اگر ترابی و ترابیها از کل فوتبال اخراج نشن, باید خدا رو شکر کنیم!!!
Iran, Islamic Republic of
مهدی ترابی باید تا اطلاع ثانوی از بازی محروم شود
Iran, Islamic Republic of
من کار به اینها ندارم علامتی که موسوی با دست راستش نشان داد بسیار معنی بدی دارد و باید فدراسیون و کمیته انضباطی باهاش برخورد کند
Iran, Islamic Republic of
موسوی محروم و با داور بازی هم باید برخورد شود
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم خدا حق اینجور افراد را کف دست شون بذاره واقعا حیف بازیکن هایی مثل ترابی بخواهند با بی تفاوتی مسئولین سر خورده و دلسرد بشه
حمید
Iran, Islamic Republic of
باید داور در مرحله اول توبیخ و محروم شود سپس بازیکن نساجی مادام العمر محروم شود و ترابی فقط با یک کارت زرد جریمه شود.
Iran, Islamic Republic of
موسوی باید جریمه وتنبیه درخور حرکت زشتش بشه و داور نیز نیز باید محروم بشه،
Iran, Islamic Republic of
یعنی شما جایگاه وزیر ورزش را تا دخالت در حکم کمیته انظباتی تنزل میدهید
Iran, Islamic Republic of
....
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
شهید آوینی :
" در اين مملكت ؛ همه آزادند ، بجز حزب الهی ها . " !!
Iran, Islamic Republic of
خیلی سایتتون پرسپولیسیه
فرانک
Romania
قرار نیس ب خاطر ی درگیری فوتبالی فحش ناموسی داده بشه .