جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

لیگ برتر ایران تصویر آهسته هم ندارد!

شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب: 824971
در حالی که فوتبال ایران هنوز از نداشتن کمک داور ویدئویی (VAR) رنج می‌برد، به نظر می‌رسد مشکلات ابتدایی‌تری برای برطرف کردن وجود دارد.
لیگ برتر ایران تصویر آهسته هم ندارد!
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدئویی در فوتبال تقریباً در اکثرهای کشورها همه گیر شده است و اوج این تکنولوژی با استفاده از توپ‌های هوشمند در جام جهانی ۲۰۲۲ به جهان عرضه شد.

در کشورهای آسیایی هم استفاده از VAR به تدریج گسترده‌تر می‌شود اما ایران هنوز از نبود این تکنولوژی رنج می‌برد. هرچند فدراسیون فوتبال در سالهای اخیر با روسای مختلف وارد کردن VAR به فوتبال را جزو اولویت‌های کاری خود اعلام کرده بودند اما هنوز این اتفاق رخ نداده است.

این در حالی است که بنظر می‌رسد پیش از VAR مشکلات ابتدایی‌تری گریبان فوتبال ایران را گرفته است که نادیده گرفتن آنها قطعاً نمی‌تواند گره VAR را باز کند.

سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران یکی از کسانی است که معتقد است قبل از کمک داور ویدئویی، فوتبال ایران باید استانداردهای زیاد دیگری را که حتی ممکن است به چشم نیاید، رعایت کند.

مهدی در پاسخ به این سئوال که آیا ممکن است استفاده از VAR برای تایید ورزشگاه‌های ایران الزامی بشود؟

گفت: در کنار VAR به خیلی چیزهای دیگر نیاز داریم. چقدر خوب است که این VAR گزینه تایید ورزشگاه بشود ولی مثلاً شما استادیوم آزادی که نگین ورزشگاه‌های ایران است را ببینید؛ وضعیت سکوها، اسکوربورد و حتی صدا و صوت ورزشگاه مشکلاتی دارد. باید بدانیم سیستم صوتی ورزشگاه فقط برای اعلام تعویض و اسامی بازیکنان نیست بلکه برای لحظات بحرانی مثل آتش سوزی و زلزله است که جمعیت را هدایت کنید. سیستم صوتی در ورزشگاه آزادی برای افرادی که در جایگاه می‌نشینند خوب است اما صدا برای سکوهای روبروی جایگاه اصلاً مناسب نیست.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال تاکید کرد: قطری‌ها برای جام جهانی ورزشگاه ۹۷۴ را ساختند و بعد از پنج بازی این ورزشگاه جمع شد. حتی راه پله‌های استادیوم ۹۷۴ قابل مقایسه با استادیوم‌های ما نیست. باید بپذیریم استانداردها را در ورزشگاه داشته باشیم.

مهدی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از بازی‌های لیگ را که روز چهارشنبه یا پنجشنبه مشاهده می‌کردم، با دو دوربین تصویربرداری می‌شد و این مسابقه تصویر آهسته نداشت. در یک ورزشگاه وقتی به فیلمبردار می‌گوییم دوربینت را عقب‌تر بگذار چون جلوی دید است، پاسخ می‌دهد "اگر دو متر عقب‌تر بیایم دیگر نمی‌توانم فیلم بگیرم". این مشکلات باید برطرف بشود.
https://jahannews.com/vdciy5avzt1ar32.cbct.html
jahannews.com/vdciy5avzt1ar32.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *