جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

توئیتر هک شد/ ۲۰۰ میلیون ایمیل لو رفت

جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 824942
گزارش‌ها از افشای ۲۰۰ میلیون آدرس ایمیل مربوط به کاربران توییتر بر اثر حمله هکری حکایت دارند.
توئیتر هک شد/ ۲۰۰ میلیون ایمیل لو رفت
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، آلون گال یکی از موسسان شرکت صهیونیستی نظارت بر امنیت سایبری «هادسون راک» اعلام کرد هکرها آدرس ایمیل بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر توئیتر را ربوده و آن‌ها را به یک انجمن هک آنلاین ارسال کردند.

به گزارش «رویترز»، به گفته گال این اقدام به عنوان یکی از مهم ترین درزهای اطلاعاتی که تاکنون دیده است، متاسفانه منجر به هک شدن، فیشینگ هدفمند و داکسینگ خواهد شد.

 توئیتر نه تنها در مورد این گزارش که گال برای نخستین بار در ۲۴ دسامبر (۳ دی) در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد، اظهار نظر نکرده بلکه از آن تاریخ تاکنون به پرسش‌های مربوطه نیز پاسخ نداده است.

مشخص نیست توییتر تاکنون چه اقدامی برای بررسی و اصلاح این حمله هکری انجام داده است.

براساس گزارش‌ها، هنوز هیچ سرنخی از هویت یا مکان هکر یا هکرهای پشت این حمله وجود ندارد؛ حمله سایبری مذکور احتمالا در اوایل سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاده است.

ادعاها در مورد اندازه و دامنه اطلاعات افشاشده با گزارش‌های اولیه در ماه دسامبر متفاوت است؛ در آن زمان اعلام شد که ۴۰۰ میلیون آدرس ایمیل و شماره تلفن مربوط به کاربران توییتر به سرقت رفته است.

کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند، محل استقرار مقر اروپایی توییتر و کمیسیون تجارت فدرال آمریکا، شرکت متعلق به ایلان ماسک را برای رعایت قوانین حفاظت از داده‌های اروپا و دستور رضایت آمریکا تحت نظر دارند.
 
https://jahannews.com/vdcgtt97xak9xy4.rpra.html
jahannews.com/vdcgtt97xak9xy4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *