جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آلمان: پوتین در اروپا به قمار بدی دست زد

جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 824937
معاون صدراعظم آلمان در سفر خود به نروژ با بیان اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره صادرات صنایع گاز خود به اروپا به قمار بدی دست زد، گفت: وضعیت انرژی آلمان بسیار سخت و پیچیده است اما در حال حاضر می‌توانم بگویم انبارها در کشور ما تا حدود ۹۰ درصد پر و قیمت‌ها در حال کاهش است.
آلمان: پوتین در اروپا به قمار بدی دست زد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، رابرت هابک معاون رئیس دولت و وزیر اقتصاد آلمان، گفت: جنگ روسیه و اوکراین برلین را در شرایطی آسیب پذیر گرفتار کرده بود زیرا بیش از حد به تحویل گاز طبیعی از طریق خط لوله نورد استریم یک متکی بود و نتوانست زیرساخت‌هایی را برای کانال‌های عرضه جایگزین ایجاد کند.
این سیاستمدار وابسته به حزب سبز آلمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با یوناس گار استوره نخست وزیر نروژ در اسلو، افزود: مشکل آلمان و اروپای مرکزی این بود که نیمی از تخم مرغ‌های ما در سبد پوتین بود و او آنها را از بین برد.

در آغاز سال ۲۰۲۳ آلمان مدعی است توانسته گاز، نفت و زغال سنگ متوقف شده روسیه را از طریق کانال‌های دیگر مانند پایانه‌های گاز طبیعی مایع (LNG) به سرعت ساخته شده و افزایش واردات از نروژ بزرگترین تامین کننده گاز اروپا، جایگزین کند.

ترژه آسلند وزیر انرژی نروژ روز پنجشنبه اعلام کرد که اسلو قادر خواهد بود سال جاری ۱۲۲ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به اروپا تحویل دهد که ۸ درصد بیشتر از میزان تحویل در سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

هابک ضمن تاکید بر اینکه وضعیت انرژی آلمان بسیار سخت و پیچیده است، خوش بینانه ابراز کرد: در حال حاضر می‌توانم بگویم انبارها در آلمان تا حدود ۹۰ درصد پر است و ما در این زمستان مقاومت خواهیم کرد و قیمت‌ها در حال کاهش است.

وی افزود: با توجه به اینکه اروپای مرکزی تاکنون از زمستان نسبتاً معتدلی برخوردار بوده است، احتمال آن وجود دارد که مخازن ذخیره تا پایان فصل سرما کاملاً خالی نشوند.

در بحبوحه کمبود گاز و ترس از قطع برق، همسایگان اروپایی آلمان نسبت به پایبندی این کشور به طرح خود برای حذف تدریجی انرژی هسته‌ای ابراز تردید کرده‌اند؛ تصمیمی که در زمان آنگلا مرکل صدر اعظم محافظه‌کار آلمان اتخاذ شد اما به شدت توسط سبزها به رهبری هابک تحت انتقاد قرار گرفت.

وزیر امور اقتصادی و اقدام اقلیمی آلمان همچنین بار دیگر صحبت در مورد تغییر موضع در مورد برنامه‌های خروج هسته‌ای آلمان را رد کرد. او گفت که تمرکز دولت بر این است که منابع تجدیدپذیر برق را از حدود ۴۶ درصد به ۸۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ افزایش دهد.

هابک افزود: به همه توصیه می‌کنم روی یک برنامه تمرکز کنند و دوباره همه چیز را مختل نکنند.

از آنجایی که نیروگاه‌های گازی قبلاً نقش مهمی در تولید برق ایفا می‌کردند، آلمان احتمالاً مجبور خواهد بود شبکه خود را ارتقا دهد و گزینه‌های جدیدی را برای انطباق با طرح هابک مطرح کند.

در اسلو، هابک و همتایان نروژی‌اش دو بیانیه برای همکاری نزدیک‌تر در زمینه‌هایی از جمله تولید هیدروژن و جذب و ذخیره کربن (CCS) امضا کردند.

هابک گفت در حالی که او قبلاً نگرانی‌هایی را در مورد ایمنی CCS داشت - به موجب این فناوری انتشار کربن در فیلترها محبوس و سپس به مکان‌های ذخیره سازی زیرزمینی منتقل می‌شود - تجربه نروژ با این فناوری ثابت کرده است که ایمن و کارآمد است.

وی تاکید کرد: بهتر است دی اکسید کربن را به زمین وارد کنیم تا در هوا رها سازیم.
CCS در آلمان ممنوع است اما دولت اولاف شولتز به تازگی اعلام کرده که به دنبال بازگرداندن استفاده از این فناوری است.

طبق قرارداد هیدروژن بین اسلو و برلین، نروژ «هیدروژن آبی» را به آلمان ارائه می‌کند. محیط بانان نگران هستند که افزایش واردات هیدروژن آبی وابستگی جدیدی به سوخت‌های فسیلی ایجاد کند.
هیدروژن آبی به طور بالقوه جایگزینی برای گاز طبیعی است.
https://jahannews.com/vdcaeyna049nuo1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaeyna049nuo1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *