جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

وزیر کشور: هویت تولیدی روستاها باید احیا شود

پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 824909
عمده دلیل حاشیه نشینی شهرها توجه نکردن به روستاها است، اگر می‌خواهیم مشکل حاشیه نشینی برطرف شود باید به توسعه روستاها توجه کنیم.
وزیر کشور: هویت تولیدی روستاها باید احیا شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی روز پنج‌شنبه در مراسم طرح تحول روستایی که با حضور ۲۵۰۰ دهیار برگزار شد از وجود حدود ۶۰ هزار منطقه مسکونی بدون جمیعت در کشور خبر داد و گفت: بخشی از امکانات وجود دارد اما به هر دلیل از سکنه خالی شده و این خسارت بزرگی است.

وحیدی اظهار کرد: چرا روستاهای بالای ۲۰ خانوار تخلیه می‌شود و چرا روستایی‌ها به روستایی بودن خود افتخار نمی‌کنند در حالی که روستا محل تولید است؟

 وی از توزیع ۶ هزار میلیارد تومان در روستاها خبر داد و یادآور شد: ۴۷ وظیفه، برای دهیاران تعریف شده است.

وزیر کشور ادامه داد: پسماند می‌تواند به بهترین شکل در روستا به عنوان کود یا غذای دام استفاده شود. این نگاه مصرف‌گرایانه است که ممکن است روستا از آداب بد شهر استفاده کند. 

وحیدی تاکید کرد: روستا با همین ظرفیت باید توسعه یابد. اینکه روستا مواد غذایی خود را از شهر ببرد مشخص است که قادر نیست توسعه پیدا کند. 

وی تصریح کرد: امنیت غذایی یک رکن مهم امنیت ملی است و روستا محوریت امنیت غذایی است. 

وزیر کشور اظهار کرد: اگر روستا دچار مشکل شد به جای اینکه مرکز تولید باشد به مرکز مصرف تبدیل می‌شود. هویت تولیدی روستاها باید احیا شود و باید در این زمینه کارهای زیادی صورت گیرد.

وحیدی خاطرنشان کرد: هر روستایی باید خودش را یک فعال اقتصادی بداند. روستا می‌تواند زنجیره‌های تولید را شکل دهد.

وی با بیان اینکه منبع دانشی خوبی در روستاها وجود دارد، ابراز کرد: گاهی وارد روستایی می‌شوید که ظرفیت دانش تجربی وجود دارد که باید آن را حفظ کرد، باید این دانش‌ها را شناخت و از ظرفیت آن استفاده کرد. 

وحیدی تاکید کرد: در روستاها باید اقدامات دیگری هم صورت بگیرد و اگر بتوانیم طرح‌های اقتصادی مشارکتی تهیه کنیم و روستاها بتوانند با یکدیگر متحد شود اقدامات خوبی شکل خواهد گرفت. 

وی تصریح کرد: صنایع تبدیلی در روستاها بسیار نقش‌آفرین است و به اقتصاد روستا کمک می‌کند.

وحیدی بیان کرد: طرح‌های تولیدی براساس الگوی تأمین مالی نوین شکل بگیرد. در استان‌ها به دنبال ایجاد صندوق پیشرفت و توسعه هستیم تا نقش واسطه‌های غیر ضروری حذف ‌شود.

وی با تمجید از حفظ پوشش اصیل بانوان روستایی، گفت: ما در هر روستایی که رفتیم هویت بانوان به لحاظ پوشش بسیار عالی بوده است. این اصالت و هویت و فرهنگ‌ها باید به خوبی حفظ و نگهداری شود. 
وزیر کشور افزود: نباید دخالت‌های بیرونی، این فرهنگ و هویت را دچار مشکل کند.

وحیدی ادامه داد: عمده دلیل حاشیه نشینی شهرها که بسیار نامطلوب است نرسیدن و توجه نکردن به روستاها بوده است، اگر می‌خواهیم مشکل حاشیه نشینی برطرف شود باید به توسعه روستاها توجه کنیم.
https://jahannews.com/vdcjyxeohuqe8hz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjyxeohuqe8hz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *