پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱

روشی متفاوت برای شناخت حاج قاسم

هرمز راسخی
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 824762
همانقدر که عمق و گستردگی عشق به او بهت آور است، پراکندگی و عمق دشمنان رنگارنگش که همگی در مبارزه و به شهادت رساندن او به زبان مشترکی رسیده بودند نیز جالب توجه است.
جهان نيوز - هرمز راسخی: در این روزها که سومین سالگرد شهادت سردار دلهاست، صحنه های زیادی از دلدادگی و عشق ملت ها به ایشان را در رسانه ها می بینیم و می شنویم .

درباره چرایی این دلدادگی و شیدایی ملتها قلمفرسایی های زیادی صورت گرفته است. اما در کنار این امر می خواهیم با دشمن شناسی شخصیت حاج قاسم، به گوشه ای از عظمت روحی و شخصیت و نقش او در جبهه مقاومت اسلامی اشاراتی داشته باشیم و بگوییم که اگر خیلی ها او را با محبانش می شناسند ما با دشمنانش او را می شناسیم که قبل از آن نیز شهدایی مانند شهید باکری و دیگر شهدا به آن استناد کرده بودند.

 با پایان دفاع مقدس مشخص بود که برخی از رزمندگان مخلص و تربیت یافته مکتب انقلاب اسلامی همچنان در جستجوی راههای پیوند آسمان و زمین در جبهه های مختلف پافشاری خواهند کرد و در جستجوی یاران شهیدشان ناله های فراق را سر خواهند داد.

سخنان شهدایی همچون شهید کاظمی، همدانی و ... را بیاد آورید تا به صحت این ادعا پی ببرید. اما در  این میان حاج قاسم تلألو بیشتری دارد.

او کسی بود که از عراق تا یمن، از سوریه تا لبنان و فلسطین، از افغانستان تا کشورهای قفقاز و روسیه و تا اقصی نقاط میهن اسلامی در حرکت بود. او را باید فرماندهی شجاع، مدیری مدبر و مخلص و معشوقی که میلیونها عاشق دربدر دنبال او بوده و هستند، دانست.

 شاید همین خصوصیات او بود که هم دشمنانش را هم می ترساند و هم ناخواسته به ملتها می فهماند که این دشمنان در دل او را دشمنی می دانند که ارزش هماوردی و احیانا شکست دادن  او افتخاری بسیار در دنیا برایشان خواهد بود.

در نتیجه همانقدر که عمق و گستردگی عشق به او بهت آور است، پراکندگی و عمق دشمنان رنگارنگش که همگی در مبارزه و به شهادت رساندن او به زبان مشترکی رسیده بودند نیز جالب توجه است که به تعدادی از هویت و عملکرد این دشمنان ذیلا اشاراتی خواهیم داشت:

* دشمنانش بدون نقاب در میدان دربدر بدنبال او بودند که حکایت از مستاصل بودن مزدوران منطقه ای آنان داشت که خود مجبور به خروج از سایه و مدیریت میدانی مبارزه با برنامه های حاج قاسم کرده بود.

* از جمله موضوعاتی که در مذاکرات با غربی ها و مشخصا مذاکرات برجام مطرح می شد نام یک ژنرال ایرانی بود که با توجه به محرمانه بودن مذاکرات! در دولت حسن روحانی تنها می توان به حدس و گمانی قریب به واقعیت این ژنرال موثر در استراتژی های فرا ملی جمهوری اسلامی را حاج قاسم دانست که غربیان در پی او بودند.

* نحوه ترور حاج قاسم نیز در نوع خود بی سابقه است . اگر در دیگر موارد استکبار با استفاده از مزدوران خود حذف فیزیکی شخصیت های مطرح کشور هدف را دنبال می کرد در حرکتی که از استیصال آنها نشات می گرفت مستقیما وارد شده و در کشوری ثالث اقدام کرده و برخلاف عرف جاری دیپلماسی در رسانه ها نیز توسط سیاستمداران درجه اول خود به اقدام تروریستی خود مباهات نیز کردند.

* ورود مستقیم تروریست های آمریکایی به موضوع شهادت حاج قاسم بسیار فراتر از یک موضوع عادی است. حاج قاسم را حلقه واسطی تشخیص داده بودند که محور مقاومت اسلامی در همه کشورها را به یک همپوشانی بیاد ماندنی و الگویی برای دیگر مبارزان رسانده بود، از طرف دیگر مزدوران خود را در حد و اندازه ای نمی دیدند که توان حذف حاج قاسم را داشته باشند در نتیجه تروریست های آمریکایی خود وارد میدان شده و ترور را انجام دادند.

در مجموع حاج قاسم وحدت محور مقاومت را عینیت بخشیده، داعش را بعنوان بازوی خشن و خونریز غرب از حیز انتفاع در تغییر جغرافیای سیاسی منطقه ساقط کرد و قطعا راه بی بدیل او سالهای سال باقی خواهد ماند.
https://jahannews.com/vdcg3t97xak9xu4.rpra.html
jahannews.com/vdcg3t97xak9xu4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شهید سلیمانی انسانی چند وجهی بود که هم با دشمنان و هم با دوستان و محبانش میشه شناخت