جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲
قالیباف:

شهید سلیمانی معجزه انقلاب اسلامی بود/ باید هزینه عادی سازی روابط با رژیم‌ صهیونیستی را آنقدر بالا ببریم که کسی جرات این کار را نداشته باشد

چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 824752
انقلاب اسلامی، مکتب قرآن، مکتب اهل بیت، ایمان به خدا، ایمان به مردم و تربیت درست از چنین جوان روستا زاده که با لقمه حلال زندگی کرده بود چنین شخصیت بزرگی را برای جهان اسلام ساخت که این معجزه انقلاب است.
شهید سلیمانی معجزه انقلاب اسلامی بود/ باید هزینه عادی سازی روابط با رژیم‌ صهیونیستی را آنقدر بالا ببریم که کسی جرات این کار را نداشته باشد
به گزارش جهان نيوز، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نخستین اجلاس مکتب شهید سلیمانی اظهار داشت: ما ثمرات و معجزات بزرگی و زیادی را از انقلاب اسلامی در طول عمر انقلاب که بیش از چهار دهه است دیده‌ایم اما مهم‌ترین معجزه انقلاب اسلامی این است که توانست یک تحول را به وجود بیاورد برای جوانان و امت اسلامی، امروز پرورش و تربیت اسلامی و کادرهای جوان انقلابی مبتنی بر فرهنگ قرآنی انقلاب اسلامی است.

وی افزود: شهید سلیمانی یکی از فرزندان انقلاب و از معجزات این انقلاب قدرتمند عظیم مردمی است. شهید سلیمانی قبل از انقلاب در زمان آغاز انقلاب اسلامی یک جوانی در یک روستای دورافتاده در کرمان از یک خانواده روستایی و عشایری ساده بود.

رئیس مجلس با اشاره به معجزات انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی، مکتب قرآن، مکتب اهل‌بیت(ع)، ایمان به خدا، ایمان به مردم و تربیت درست از چنین جوان روستازاده که با لقمه حلال زندگی کرده بود چنین شخصیت بزرگی را برای جهان اسلام ساخت که این معجزه انقلاب اسلامی است.

قالیباف تصریح کرد: اگر امروز کنار هم جمع شده‌ایم و حرف از مکتب شهید سلیمانی می‌زنیم در حقیقت مکتب شهید سلیمانی تربیت‌یافته مکتب حضرت امام(ره) است و ما امروز شهید سلیمانی را یک شخصیت جامع می‌دانیم و جامعیت ایشان از این جهت است که او در انقلابی تربیت شده است که خود آن انقلاب زیست جامع دارد، شهید سلیمانی در مکتب امامی تربیت شد که آن مکتب جامع الاطراف بود و هست.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی یک جا پدر است، یک جا برادر است، یک جا رزمنده است، یک جا فرمانده است، یک جا فرمان‌بر است، وقتی از جامعیت شهید سلیمانی حرف می‌زنیم، یعنی شهید سلیمانی جمع اضداد است، ویژگی ایشان این است که غضب او از دل رحمت برمی‌آید، این است که درعین لطافت، مقتدر است، در جمع فرزندان شهدا با چه لطافت و محبتی رفتار می‌کند، حال آن‌که در اوج اقتدار است. شهید سلیمانی یک منتقم است، اما شخصیتی با محبت فراوان. از چهل سال قبل که توفیق آشنایی و رفاقت و همسنگری با شهید سلیمانی داشتم، روزبه‌روز این جامعیت را بیشتر در او یافتم.

رئیس مجلس بیان داشت: شجاعت و افتخاری که حاج قاسم کسب کرد به این دلیل بود که ایشان سربازی شد که بی‌واسطه یک مجتهد عالم، عادل، آگاه، شجاع، دشمن‌شناس، مدیر، مدبر و عمیق در مسائل راهبردی و اجتماعی و با ایمان به مردم و قدرت اسلام شخصیتی مثل فرماندهی محترم کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ایشان را فرماندهی کرد.

قالیباف ادامه داد: رهبر عزیزی که مسیر انقلاب و پرچمی را که از امام(ره) تحویل گرفت در همان مسیر با قدرت و صلابت پیش رفت، رهبر عزیزی که فرمودند این انقلاب بی نام خمینی در هیچ کجای دنیا شناخته‌شده نیست و این از افتخارات شهید سلیمانی بود، این سرباز کنار فرمانده‌ای که تربیت شد توانست برای امت اسلامی تولید قدرت و منزلت کند.

وی با تصریح به اینکه شهید سلیمانی همیشه در مسیر «وحدت جهان اسلام» و «تولید قدرت برای جهان اسلام» تلاش کرد، ادامه داد: زیرا می‌دانست تنها منطقی که می‌تواند پاسخگو باشد منطق قدرت است و حتی گفت‌وگو و مذاکره هم با منطق قدرت محقق می‌شود و باور داشت که قدرت برخاسته از مردم است.

رئیس مجلس تأکید کرد: امروز برکت و نعمت بزرگ جبهه مقاومت مرهون باورهای مکتب قرآنی و نتیجه مجاهدت خالصانه برای خدا و تلاش رزمندگان جبهه مقاومت است و این شهید سلیمانی بود که به جبهه مقاومت هویت بخشید، همچنین هرکجا ناامنی بود و دشمن جنایتکار صهیونیستی و آمریکای جنایتکار در جهان اسلام ناامنی ایجاد می‌کرد، شهید سلیمانی حاضر می‌شد و اجازه نمی‌داد نقشه‌شان پیاده شود، اجازه نداد آن‌ها بر امت اسلامی سلطه پیدا کنند، او ایستاد و با کمک مردم امنیت را برقرار کرد.

قالیباف تصریح کرد: شهید سلیمانی درک کرده بود که عمق راهبردی جهان اسلام را در ابعاد مختلف گسترش بدهد، به همان میزان درک کرده بود که باید به عمق اجتماعی جامعۀ اسلامی توجه کرد. امروز همۀ ما در جبهۀ مقاومت و در همۀ کشورهای اسلامی باید توجه کنیم که باید بتوانیم در خدمات عمومی با دنیا رقابت کنیم. این هم نیاز جبهۀ مقاومت و حرکت انقلاب اسلامی است.

وی گفت: راه موفقیت راه مکتب شهید سلیمانی است، راه مقاومت و تکیه بر مردم.

شهید سلیمانی چگونه داعش را شکست داد؟ چگونه همۀ هژمونی آمریکا را در منطقه شکست داد؟ من به شما عرض می‌کنم. با ایمان به خدا و با ایمان به مردم.

ترامپ گفت هفت میلیارد دلار هزینه کردم و مجبور شدم در یک فرودگاه نظامی تاریک بنشینم و امنیت نداشتم. حال‌ آنکه شهید سلیمانی با پابرهنگان و مستضعفان واقعی و کسانی که طعم فقر را چشیده‌اند به میدان آمد. فاطمیون و زینبیون به میدان آمدند و شهید سلیمانی به کمک آن‌ها دربرابر همۀ تکنولوژی و قدرت غرب ایستاد و موفق شد.

رئیس مجلس تصریح کرد: شهید سلیمانی با شهادت خود نشان داد انقلاب اسلامی و مکتب امام(ره) هنوز در دنیا زنده است امروز شهدای جبهه مقاومت، بزرگان و مبارزان این جبهه نشان دادند هنوز این جبهه زنده است و مردم و امت اسلامی یکپارچه در این عرصه تلاش و مجاهدت می کنند و این وعده خدا به مومنان است اگر در راه او مقاومت و ایستادگی کنید خداوند بزرگ پیروزی و عزت آن ها را تضمین کرده است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی به دنبال عادی سازی روابط با کشورهای اسلامی است. ما باید بتوانیم در خدمات عمومی با دنیا رقابت کنیم. ترسیم مرزهای دریایی بین رژیم‌صهیونیستی و لبنان، عظمت انقلاب و نظام اسلامی و جبهه مقاومت است. آنقدر باید هزینه های عادی سازی را بالا ببریم که کسی جرات این کار را نداشته باشد.
https://jahannews.com/vdcftjdc0w6d0ea.igiw.html
jahannews.com/vdcftjdc0w6d0ea.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ما در شرایطی که مشکلات بودجه داریم چگونگی میتونیم برای کشورهای مسلمان منطقه تعیین تکلیف کنیم که با اسرائیل رابطه عادی نداشته باشند؟
یزدان
Iran, Islamic Republic of
برای بالا بردن هزینه عادی سازی رابطه با اسراییل پیشنهادی دارم
و اونم اینه که بریم از ترکیه خرید شب عیدمون رو بکنیم