پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تکرار گاف سی ان ان در دویچه‌وله

چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 824741
روز گذشته دویچه‌وله فارسی نوشت: موضوع تجاوز جنسی به معترضان و زندانیان زن با انتشار گزارش تحقیقی سی‌ان‌ان در آذرماه به صورت گسترده مطرح شد.
تکرار گاف سی ان ان در دویچه‌وله
به گزارش جهان نيوز به نقل از جوان، خبرگزاری سی ان ان پیش‌تر مدعی شده بود که برخی زندانیان در زندان‌های ایران مورد تجاوز قرار گرفته‌اند. سی ان ان البته برای ادعای خود مدرک و سندی ارائه نکرد. با این حال، ادعای بی‌بی‌سی به دفعات در رسانه‌های غربی دیگر به هر بهانه تکرار شد.

روز گذشته، سخنگوی قوه قضائیه برای چندمین بار این ادعا را «دروغ» خواند و طرح آن را واقعه‌ای «قابل تأسف و قابل پیگیری قضایی» از سوی «برخی رسانه‌های معاند و در ادامه توسط برخی افراد دارای تریبون در داخل کشور» دانست. او البته توضیح نداد که چرا دستگاه قضایی این پیگیری قضایی علیه دروغگویان داخلی را عملی نمی‌کند.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه سند و مدرکی برای اثبات این ادعا ارائه نشده، توضیح داد که «روند نگهداری و مراقبت از زندانیان زن توسط بانوان صورت می‌گیرد و در تمام فرایند بازداشت بانوان، مردان حضور ندارند. در هفته‌های اخیر دست کم سه هیئت مستقل از سوی مجلس شورای اسلامی، معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری و ستاد حقوق بشر اسلامی با سرکشی و ملاقات با زنان زندانی، به صراحت اعلام کردند که هیچ زندانی زن این شایعه را تأیید نکرده و خود با رد این شایعه خواهان پیگیری و تعقیب ادعای دروغ‌پردازان شده‌اند.»

روز گذشته دویچه‌وله فارسی باز هم به نقل از سی‌ان‌ان این ادعا را مطرح کرد. این رسانه آلمانی نوشت: «موضوع تجاوز جنسی به معترضان و زندانیان زن با انتشار گزارش تحقیقی سی‌ان‌ان در آذرماه به صورت گسترده مطرح شد.» نکته جالب توجه این عبارات است: «منابع مطلع که با سی‌ان‌ان صحبت کرده‌اند، گفته‌اند در برخی موارد از تجاوز جنسی فیلمبرداری شده و برای باج‌گیری و مجبور کردن معترضان به سکوت استفاده شده است.» چرا افرادی در بازداشتگاه‌ها یا زندان‌ها باید از چنین جرم و تخلف بزرگی فیلمبرداری و تهدید به انتشار آن هم بکنند، در حالی که در واقع این کار تهیه مدرک علیه خودشان است و انتشارش اثبات ادعای سی ان ان و اعوان و انصار خارجی و داخلی‌اش علیه جمهوری اسلامی است؟ یعنی متجاوزان به عقلشان نمی‌رسد که انتشار چنین فیلم‌هایی یعنی خودزنی که به سود ضدانقلاب است؟

چنین فیلم‌هایی البته وجود ندارد، چون تجاوزی هم وجود ندارد، اما سی ان ان و رفقا آ‌ن‌قدر دنبال واقعی‌سازی از ادعای دروغین خود هستند که متوجه تبعات مضحک این بخش از حرف‌هایشان نبوده‌اند. فرد مورد تجاوز قرار گرفته که این همه فداکاری برای تغییر رژیم کرده، این آخرین فداکاری را هم انجام دهد و با ندادن باج، متجاوزان را مجبور به انتشار فیلم‌ها کند تا آبروی جمهوری اسلامی برود دیگر!
https://jahannews.com/vdcdoo0jfyt0x56.2a2y.html
jahannews.com/vdcdoo0jfyt0x56.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *