کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باکو میزبان دیپلمات‌های رژیم صهیونیستی

13 دی 1401 ساعت 15:54

پایتخت جمهوری آذربایجان میزبان سفیران رژیم موقت صهیونیستی در منطقه اوراسیا خواهد بود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، در ادامه بده بستان مقامات جمهوری آذربایجان با رژیم موقت صهیونیستی، قرار است شهر «باکو» میزبان دیپلمات‌های رژیم اسرائیل مستقر در منطقه اوراسیا باشد.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» سفارت (رژیم) اسرائیل در باکو روز دوشنبه اعلام کرد که نشست رسمی سفرای رژیم صهیونیستی در کشورهای منطقه اوراسیا تا چند روز دیگر با حضور مقامات عالی رتبه در باکو برگزار می‌شود.

این رویداد پس از روی کار آمدن «الی کوهن» وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیسیتی در روز دوشنبه انجام می‌شود.

چندی قبل، «رشاد نبی اف» وزیر توسعه دیجیتال و حمل و نقل آذربایجان در سفر کاری به فلسطین اشغالی دیدارهای دوجانبه‌ای با مقام‌های رژیم اسرائیل برگزار کرد. در این بازدید، توافقنامه حمل و نقل هوایی بین وزارت حمل و نقل جمهوری آذربایجان و وزارت حمل و نقل و ایمنی راه تل آویو امضا شد.

بر این اساس، این توافقنامه سفرهای متقابل اتباع جمهوری آذربایجان و صهیونیست‌ها را تسهیل می‌کند. «مراو میکائیلی» وزیر حمل و نقل و ایمنی راه رژیم صهیونیستی نیز از روابط رو به رشد دو طرف ابراز خرسندی و از توافقنامه حمل و نقل هوایی قدردانی کرد. در این دیدار درباره همکاری‌های حمل و نقل اسرائیل و جمهوری آذربایجان تبادل نظر شد.

همزمان در این سفر مقام آذربایجانی با وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کرد. رشاد نبی‌اف در این نشست با اشاره به وجود فرصت‌های بالقوه برای همکاری در زمینه گردشگری، از فعالیت‌های دفتر نمایندگی تجاری و گردشگری جمهوری آذربایجان که سال گذشته در فلسطین اشغالی افتتاح شد، قدردانی کرد.

جمهوری آذربایجان در صدر فهرست خریداران سلاح از رژیم موقت صهیونیستی است و پهپادهای خریداری شده از این رژیم در جنگ دوم قره‌باغ علیه مواضع ارتش ارمنستان مورد استفاده قرار گرفت.


کد مطلب: 824692

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/824692/باکو-میزبان-دیپلمات-های-رژیم-صهیونیستی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com