کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پرونده شهید سلیمانی ۱۵۴ متهم دارد

13 دی 1401 ساعت 12:55

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه عاملان و آمران ترور شهید سلیمانی تحت پیگرد قانونی قرار دارند، گفت: در این پرونده ۱۵۴ متهم که ۹۶ نفر از آن‌ها از اتباع آمریکا هستند، شناسایی شده و روند تحقیقات ادامه دارد همچنین تاکنون برای ۹ کشور ۱۱ نیابت قضایی ارسال شده است.


به گزارش جهان نیوز، مسعود ستایشی روز سه‌شنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت سومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی اظهارداشت: شهید سلیمانی در عرصه بین‌المللی نماد استکبار و استعمار جهانی در سال‌های اخیر بود که در راستای سیاست‌های ظلم ستیزانه جمهوری اسلامی و عمق نقش استراتژیک ایران را در کشور‌های جبهه مقاومت افزایش داده است و هدف دشمن تأثیرگذاری بر این مسیر پرشتاب و بالنده بود.

وی ادامه داد: به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی، نقض صریح‌ترین حقوق بین‌الملل و زیر پا گذاشتن مقرراتی است که دشمن خود را ملتزم به آن‌ها می‌داند.

ستایشی اضافه کرد: نقص پرونده فقط مسأله ترور شخص این شهید نیست بلکه محل ارزیابی صحت ادعای آمریکا و مبین خوی استکباری و قانون ناپذیری این دولت تروریستی است.

وی گفت: قوه قضاییه در دادگاه‌های داخلی و بین‌المللی به دنبال حق ملت ایران در این پرونده است.

ستایشی تاکید کرد: پیام مکتب شهید سلیمانی برای امروز و آینده عدم تحمل بی عدالتی، ظلم و اجحاف در حق همه انسان هاست. شهید سلیمانی نشان داد که مقاومت مثمرثمر خواهد بود.

۹دی سیلی بر چهره طراحی‌های پیچیده دشمن
سخنگوی قوه قضاییه در ادامه با اشاره به سالروز یوم‌الله نهم دی اظهارداشت: در نهم دی ماه سال ۱۳۸۸ شاهد وقایعی بودیم که نیاز به تبیین دارد و هرچه در این مهم اهتمام کنیم، کم است.

وی ادامه داد: این روز، روز تجلی اراده ملت غیور ایران در برابر دشمن و طبقه خاصی از وابستگان دشمن بود که سعی داشتند ارزش‌های انقلاب را مورد تهاجم قرار دهند.

ستایشی افزود: مردم نشان دادند که دلبستگی آن‌ها به کلمه الله و خط سرخ عاشورا در زیر سایه ولایت فقیه تعرض‌پذیر نیست و این اجازه به احدی داده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: ۹ دی نشان داد مردم ایران با وجود خواست دشمن، حافظ انقلاب و ارزش‌های انقلابی و ارزشی هستند و این یوم‌الله نشان داد که زمان صبر مردم سرانجام به پایان خواهد رسید و مردم اگر بخواهند همچون ۹ دی کار را با ارزش‌ها تمام کنند، خواهند توانست.

ستایشی گفت: اهمیت نهم دی آنجاست که با گذشت ۱۳ سال از آن روز تاکنون، سیلی ۹ دی بر چهره طراحی‌های پیچیده دشمن تا چه اندازه سخت و عبرت‌آموز بوده است.

پاسخ سخنگوی قوه قضاییه به ادعای دروغین آزار جنسی برخی زنان زندانی
سخنگوی قوه قضاییه درباره ادعای دروغین و بدون سند برخی رسانه‌های معاند و برخی افراد صاحب تریبون در کشور با عنوان آزار جنسی علیه برخی متهمان بازداشتی و زندانیان زن گفت: این ادعا در حالی از سوی برخی رسانه‌های معاند خارجی مطرح شده بود که تاکنون حاضر نشدند در مورد ادعا‌های خود نشان یا سندی ارائه کنند.

وی ادامه داد: با اینکه قوه قضاییه بار‌ها اعلام کرده است که روند نگهداری و امور زنان بازداشتی و زندانی کاملا توسط خانم‌ها انجام می‌شود و اساسا مردان حضور ندارند، در طی روز‌های اخیر حداقل سه هیات از مجلس شورای اسلامی و معاونت زنان و امور خانواده نهاد ریاست جمهوری از زندان و بازداشت زنان بازدید و با زندانیان زن گفتگو و مصاحبه حضوری داشتند.

ستایشی گفت: اعضای این سه هیات می‌گویند زندانیان با رد شدید ادعای آزار و تجاوز جنسی خواستار برخورد با مطرح‌کنندگان این ادعا شده‌اند، زیرا این ادعا‌ها خانواده زندانیان را نگران کرده است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: مدعیان دروغین ادعای مزبور که متخصصین دروغ‌سازی و دروغ‌پردازی هستند ظاهرا بر همان دور باطل ترویج دروغ خود ساخته هستند، اما در مجموع تاکنون هیچکس هیچ مدرکی که دلالت بر صحت ادعای مزبور داشته باشد به هیچ مرجعی ارائه نکرده است و دست افراد مزبور نسبت به ادعای مطرح شده خالی است در عین حال منتظر دریافت اسناد هستیم و نمی‌پذیریم روان افراد مشوش شود.


کد مطلب: 824659

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/824659/پرونده-شهید-سلیمانی-۱۵۴-متهم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com