پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱۱
وزیر ورزش در صحن مجلس:

در جام جهانی قطر شاهد اوج فتنه دشمنان بودیم/ طرح انگلیس، خروج بازیکنان از زمین حین انجام مسابقه و پناهنده شدن آنها بود/ با مدیریت دستگاه دیپلماسی و امنیتی نظام با سرافرازی این مرحله را سپری کرد

سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 824628
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در جام جهانی قطر شاهد اوج فتنه دشمنان بودیم، گفت: طراحی پیچیده روباه پیر پناهنده شدن ورزشکاران و خروج بازیکنان از زمین بازی در حین انجام مسابقه بود.
در جام جهانی قطر شاهد اوج فتنه دشمنان بودیم/ طرح انگلیس، خروج بازیکنان از زمین حین انجام مسابقه و پناهنده شدن آنها بود/ با مدیریت دستگاه دیپلماسی و امنیتی نظام با سرافرازی این مرحله را سپری کرد
به گزارش جهان نيوز، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه ۱۳ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس مبنی بر علت سوءمدیریت در برنامه ورزش حرفه‌ای و به طور خاص فوتبال، گفت: در جام جهانی قطر شاهد اوج فتنه و آشوب دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی بودیم که تمام تلاش خود را در جنگ نرم و نیمه سخت به کار گرفتند تا از جامعه باشرف و غیور ورزش و ورزشکاران به نفع جبهه باطل سوءاستفاده کنند و در این نبرد ترکیبی و شناختی به خیال واهی خود پیروز میدان شوند.

وی متذکر شد: نظام استکبار بر جام جهانی متمرکز شد و پیاده نظام خود را از منافقان و سلطنت طلبان و تجزیه طلبان به کشور قطر فراخواند و برای شکست نظام اسلامی در مستطیل سبز در سکوهای هواداری و حتی خارج از ورزشگاه طراحی پیچیده‌ای را برنامه ریزی کرده بودند که با تلاش فرزندان غیور این سرزمین ناکام ماند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: طراحی پیچیده روباه پیر پناهنده شدن ورزشکاران، خروج بازیکنان از زمین بازی در حین انجام مسابقه، تلاش همه جانبه برای فروپاشی تیم ملی از درون، توطئه‌های هدفمند برای جنجال آفرینی در سکوها با هدف متوقف کردن بازی و اعزام صدها نفر از منافقان با هواپیمای اختصاصی به قطر برای سر دادن شعارهای ساختارشکنانه بود.

سجادی تاکید کرد: با وجود اینکه تمام سلطه گران از شیطان بزرگ و روباه پیر و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی با طراحی موزاییکی چند لایه‌ای در پی فتنه‌ای جهانی بودند، با اخلاص و ایمان توأم با تدبیر و مدیریت مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و وزارت ورزش و جوانان بار دیگر هیمنه دشمنان به خاک ذلت کشیده شد و نظام اسلامی با پیروزی و سرافرازی این مرحله را سپری کرد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: اگر چه در زمینه فنی نتیجه دلخواه حاصل نشد، اما در میدان جوانمردی و روحیه پهلوانی پیروز شدیم. از هیئت رئیسه مجلس می‌خواهم که برای ارائه توضیحات تکمیلی و مفصل در خصوص اتفاقات جام جهانی قطر نشستی غیرعلنی تشکیل دهد.

وی ادامه داد: برحسب تکلیف برنامه‌های پنجم و ششم توسعه‌ای کشور، تخصیص هرگونه وجه به هر نحو به ورزش حرفه‌ای از بودجه عمومی کشور ممنوع است. لذا تضییع حقوق بیت المال رخ نداده و هیچ گونه کمکی از بودجه عمومی و دولتی در ورزش حرفه‌ای کشور و در رأس آنها فوتبال نشده است. همچنین به موجب رأی عمومی دیوان عدالت اداری فدراسیون فوتبال دارای اساسنامه مجزایی است که نقش وزارت ورزش به نمایندگی از دولت در اداره فدراسیون محدود به عضو ناظر شده و معطوف به کمک‌های دولت برای مصارف عمومی از جمله توسعه فوتبال در استان‌ها، تیم‌های ملی و نظارت بر مصارف آنهاست.

سجادی گفت: فوتبال حرفه‌ای مطابق با رأی دیوان محاسبات کشور فقط ۱۶ باشگاه لیگ برتر را در بر می‌گیرد که با تأسیس سازمان لیگ، باشگاه‌ها امور خود را به سازمان مذکور تنفیذ کردند و این سازمان دارای مجمع عمومی و استقلال اداری و مالی بوده و در اداره ثبت شرکت‌ها به عنوان شرکت تجاری ثبت شده است و مقررات خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: لذا اداره باشگاه‌های حرفه‌ای از جمله استقلال و پرسپولیس بر مبنای درآمد و هزینه بوده و در ۱۱ سال اخیر از محل‌هایی شامل بلیط فروشی، تبلیغات روی پیراهن، تبلیغات محیطی با عاملیت سازمان لیگ، حامیان مالی، شرکت در مسابقات باشگاه‌های آسیایی و نقل و انتقالات بازیکنان، هزینه‌ها را پرداخت کرده‌اند و از سال گذشته هر دو باشگاه توسط سازمان خصوصی سازی وارد بازار فرابورس شدند و بخشی از سهام آنها عرضه شده و از محل درآمدهای مربوطه بدهی‌های پیشین از جمله بدهی‌های مالیاتی تعیین تکلیف شده است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: عقد قرارداد با بازیکنان و مربیان سابق تیم‌ها به صورتی بوده که بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و شاخص دقیق و مشخصی برای تعیین کیفیت بازیکنان به طور خاص وجود نداشته و بر اساس عرضه و تقاضا بازیکنان با باشگاه‌ها وارد قرارداد می‌شوند. از این جهت در دو سال گذشته سامانه‌ای راه اندازی شده و باشگاه‌ها مکلف شدند قراردادهای خود را در آن ثبت کنند، ضمن اینکه سایر فدراسیون‌ها نیز مکلفند قراردادهای مربیان و بازیکنان خارجی خود را در همین سامانه ثبت کنند.

وی افزود: بازار فرابورس شرکت‌ها را موظف به درج کلیه اطلاعات مالی شرکت‌ها از جمله دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در سامانه کدال نموده که همگی ثبت و قابل رؤیت هستند. چنین رویه‌ای باشگاه‌ها را از تعهدات مازاد منع کرده است. حضور مربیان و بازیکنان خارجی در تیم‌های کشورهای مختلف اجتناب ناپذیر بوده و در همین راستا فوتبالیست‌های ایرانی نیز در سایر نقاط جهان مشغول به فعالیت هستند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به وضعیت فدراسیون‌های ورزشی، گفت: بخشی از فدراسیون‌ها که اکنون با سرپرست اداره می‌شوند، تازه تأسیس بوده و یکی از رؤسای این فدراسیون‌ها استعفا کرده و دیگری نیز ماموریتش از مبدأ تمدید نشد. در سال ۱۳۹۳ انتخابات فدراسیون‌ها با تأخیر برگزار شده و برگزاری آن به ماه‌های پایانی سال موکول شد که به ترتیب با برگزاری انتخابات در هر ۴ سال آخرین انتخابات در سال ۱۴۰۱ انجام می‌شود، لذا طبیعی است که پس از اتمام مدیریت ۴ ساله فدراسیون‌ها اگر شرایط برگزاری انتخابات وجود نداشته باشد، این مجموعه‌ها با سرپرست اداره می‌شوند و این یک امر طبیعی است که شامل چند فدراسیون می‌شود.

وی با اشاره به جدول برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی، ادامه داد: اگر یک فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود نشانه سوءمدیریت نیست. با همکاری نمایندگان مجلس مقرر شد در قانون بودجه ۶ هزار میلیارد به بخش ورزش تزریق شود که ۴۰ درصد آن باید به وزارتخانه آموزش و پرورش، ۲۰ درصد به جوانان و ۴۰ درصد باقیمانده به وزارت ورزش رسیده که حدود صد میلیارد تومان می‌شود و باید ۳۰ درصد این مبلغ به حوزه عمرانی اختصاص یابد و با این مبلغ چگونه می‌توان به پروژه‌های عمرانی استان‌ها و ۱۴ هزار هیأت ورزشی کشور رسیدگی کرد؟

سجادی با اشاره به حضور دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در جام باشگاه‌های آسیا، گفت: این دو باشگاه از سال ۲۰۱۶ پرونده مفتوح داشتند و ما برای جلوگیری از تعلیق آنها تلاشمان را کردیم، اما زمان گذشته بود و به نحوی مدیریت شد که این یک سال به سلامت گذرانده شد و هم اکنون نیز رفع تعلیق شدند و می‌توانند در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کنند. جام باشگاه‌های پشت سر گذاشته شده نیز به دلیل برگزاری جام جهانی برگزار نشد.
https://jahannews.com/vdchikn6623ni-d.tft2.html
jahannews.com/vdchikn6623ni-d.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Portugal
همه اش تقصیر وزیر قبلی است بگو و خودت را خلاص کن
منصف
Iran, Islamic Republic of
عملکرد حمید سجادی در وزارت ورزش قابل قبول است.
Iran, Islamic Republic of
شماها که هشت سال کارتون این بود چرا یک سال و نیمه از این ادبیات ناراحتید
Iran, Islamic Republic of
مسئولین توی این مملکت فقط بلدن مشکلات رو به گردن این و آن بندازن
خودت چکار کردی برای مردم؟
شجاع
Iran, Islamic Republic of
وقتی برای هر بازیکن بیست ساله و مربی ها سالیانه ده بیست میلیارد پول مفت مردم بیچاره را میدهند ....
Iran, Islamic Republic of
حداقل اقدام مجلس، بایستی عدم اعتماد و استیضاح شما می بود.
Iran, Islamic Republic of
ای کاش وزرای بهداشت و ورزش در خصوص عملکر خاص وزارت خانه شان بحث می نمودن نه روی جوانب وحواشی برای سرپوش گذاشتن روی ضعف های خودشان
دادار
Iran, Islamic Republic of
یعنی شما برای مردم نمی خواهید از بهترین افراد استفاده کنید .....؟!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
وزیر ورزش و جوانان گفت: اگر چه در جام جهانی فوتبال در زمینه فنی نتیجه دلخواه حاصل نشد، اما در میدان جوانمردی و روحیه پهلوانی پیروز شدیم.!!!!!
از کی تا حالا نخاندن سرود ملی کشور و همراهی با ضد انقلاب شده پهلوانی و جوامردی؟؟؟؟!!!!
تصوره جناب سجادی از پهلوانی و جوانمردی چیه دقیقن؟
علی
Iran, Islamic Republic of
.اگر رد صلاحیت میشد به نفع وررش ایران بود....
Iran, Islamic Republic of
اگر این آقایان فوتبالی را زیاد تحویل نگیرید و هزینه ها ی ورزش را سرانه در اختیار مردم قرار دهید مشکل سیاسی امنیتی ورزش بویژه فوتبال حل خواهد شد.فوتبالیستی که عرق ملی ندارد همان بهتر که پناهنده شود جوانان این سرزمین طی ۸ سال جنگ اجازه ندهند یک وجب خاک وطن آشغال شود .