شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱۴

۸ پیشنهاد کانون صرافان به فرزین برای مهار نوسانات ارزی/ کانون صرافان: قبلاً به بانک مرکزی هشدار داده بودیم

سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 824626
کانون صرافان ایرانیان در بیانیه ای برای برون رفت از نوسانات اخیر ارزی ۸ پیشنهاد به فرزین رئیس کل جدید بانک مرکزی ارائه کرده است
۸ پیشنهاد به فرزین برای مهار نوسانات ارزی
به گزارش جهان نيوز، کانون صرافان ایرانیان با توجه به لزوم آرامش اقتصادی و همچنین آسیب‌های اجتماعی ناشی از تلاطم ارزی و تأثیر آن بر بهداشت روانی جامعه با صدور بیانیه‌ای اعلام آمادگی کرد با تمام ظرفیت نسبت به آرامش بخشیدن به بازار ارز با همکاری با بانک مرکزی اقدام کند.

بر اساس گزارش تسنیم، این کانون با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک انتصاب محمدرضا فرزین به سمت رئیس‌کل بانک مرکزی، آمادگی خود را در جهت کنترل نوسانات شدید بازار ارز در راستای سیاست‌های جدید دولت و بانک مرکزی اعلام کرد.

️در این اطلاعیه آمده است: کانون صرافان ایرانیان، همانند سنوات گذشته بر خود وظیفه می‌داند تا در جهت برقراری آرامش بازار ارز قدم بردارد و هم‌راستا با سیاست‌های جدید بانک مرکزی، علاوه بر کمک به تحقق سیاست‌ها، پیشنهادات اجرایی خود را در زمینه بهبود شرایط بازار مطرح کند.

بخش عظیمی از صرافان کشور همواره و به‌ویژه در ایام تحریم‌های مختلف علیه کشورمان، به‌عنوان سربازان جنگ اقتصادی در خط مقدم نبرد حضور داشتند و دارند و در این زمینه دارای تجارب فراوانی هستند که می‌تواند مورد استفاده عملیاتی قرار گیرد. ️

کانون صرافان ایرانیان آمادگی دارد تا با برگزاری نشست‌های دوجانبه با رئیس‌کل بانک مرکزی در اسرع وقت، راهکارهای برون‌رفت از شرایط فعلی را بررسی و اجرا نماید. ️بدین‌وسیله اعلام می‌نماید در آخرین نشست انجام‌شده در مهرماه امسال این کانون با مدیران ارشد بانک مرکزی و بازار متشکل ارزی پیش‌بینی شرایط امروز هشدار داده شد اما متأسفانه مطابق سنوات قبل هیچ اقدامی در جهت جلوگیری یا استفاده از راهکارهای ارائه‌شده این کانون مورد استفاده قرار نگرفت.

برای برون‌رفت از شرایط موجود پیشنهادات ذیل اعلام می‌گردد:

1. حل فوری و عاجل مسئله افزایش سرمایه شرکت‌های تضامنی، به‌طریقی که هیچ یک از صرافان دارای مجوز در شرایط فعلی کشور دچار مشکل نشوند، این مهم در دوران مدیریت قبلی بانک مرکزی علی‌رغم هشدارهای متعدد این کانون، کاملاً نادیده گرفته شد و اثرات آن کاملاً در نرخ دلار قابل مشاهده است. درحال حاضر بیش از 50 درصد شبکه صرافی در این خصوص دچار مشکل هستند.

2. استفاده از توان کلیه صرافان کشور و خروج انحصار از دست صرافان خاص و یا صرافی‌های بانکی در خرید و فروش ارز نیمایی (در شرایط فعلی انحصار خرید و فروش ارز نیمایی در اختیار چند صراف خاص بوده و توزیع و گردش ارز را برای صادرکنندگان و واردکنندگان با مشکلات جدی مواجه نموده است).

3. اصلاح ساختار پلت‌فرم بازار نیما بر اساس روش حراج قیمتی برای شفافیت معاملات و جلوگیری از هرگونه توافقات احتمالی غیرشفاف بین خریداران و فروشندگان.

4. ایجاد حساب مستقل ریالی توسط بانک مرکزی در سامانه نیما برای تهاتر ریالی ارز خریداری‌شده که متأسفانه بخش زیادی از صادرکنندگان پس از دریافت ریال به تعهدات خود در زمان اعلام‌شده در سامانه عمل ننموده و این عمل منجر به آسیب جدی به خریداران ارز گردیده است.

5. امکان ایجاد بازار آتی فروش ارز در بازار متشکل ارزی با استفاده از بخشی از ارز صادرکنندگان بزرگ و خوش‌حساب (شرکت‌های فولادی و پتروشیمی) برای کشف قیمت و سیگنال‌دهی بازار آتی به‌جای شبکه‌های غیررسمی که در بازار غیررسمی فعال و سیگنال قیمتی ایجاد می‌نمایند (تجربه بازار آتی سکه در سال‌های قبل تجربه موفقی بود که متأسفانه بانک مرکزی با آن مخالفت می‌نمود).

6. امکان ایجاد معاملات توافقی حواله برای صادرکنندگان متوسط و کوچک که ارز خود را با قیمت‌های رقابتی به مصرف‌کنندگان ارزی متفاوت عرضه بنمایند. این بخش باید توسط صرافان بخش خصوصی مورد معامله قرار گرفته تا برآیند آن قیمت واقعی ارز در کشور باشد.

7. امکان اجازه فعالیت به صرافان کشور در کشورهای مختلف و جلوگیری از خودتحریمی برای تحویل اسکناس به مسافران، مصرف‌کنندگان و واردکنندگان کوچک و... .

8. امکان استفاده از پلت‌فرم‌های ارزی روز دنیا برای صرافان به‌منظور انتقال بخشی از ارز مورد نیاز مردم برای مصارف ارزی کوچک که در شرایط فعلی این تقاضای ارز در بازار غیررسمی تأمین و منجر به کشف نرخ اشتباه در آن بازار و سیگنال‌دهی به بازارهای رسمی و تلاطم ارزی کشور می‌گردد (صرافان با توجه به قانونی شدن دفاتر خود در خارج از کشور امکان طراحی و استفاده از پلت‌فرم‌های روز دنیا را دارا می‌باشند و این معاملات نیز در سامانه سنا ثبت گردد).
https://jahannews.com/vdcf0jdcvw6d0va.igiw.html
jahannews.com/vdcf0jdcvw6d0va.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شجاع
Iran, Islamic Republic of
فقط خودشان را کمک برون رفت میدانند .
کُلّی بیاندیشیم
Netherlands
- وقتی نظر نویسنده در مورد صرافان را دیدم دیگر جلوتر نرفتم..
Netherlands
....
Iran, Islamic Republic of
سلام
باید به تمای بانکها اعلام شودسپرده ارزی آزاد و بر گشت آن هم به صورت ارزی باشد
وبانک جهت اعتماد سازی نامه کتبی به مشتری داده که در صورت نیاز ارز را فیزیکی تحویل دهد
بعد متوجه می شود دیکر دلار رشد قیمتی نخواهد کرد
و حتی به بانکها اجازه تبدیل ریال به ارزی هم داده شود جهت سپرده
Iran, Islamic Republic of
دلارهای در دست ملت را در بانکها سرمایه گزاری کنند و سود بلند مدت بدهند جهت تشویق..
Iran, Islamic Republic of
وام 100 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی بدون ضامن در چه شرایطی پرداخت می‌شود ؟.
.
Iran, Islamic Republic of
بانک‌ها برای پرداخت وام ودیعه مسکن سنگ‌اندازی می‌کنند.
Iran, Islamic Republic of
شکایت مردم از بانک ها، به دولتی و غیر دولتی ارتباطی و ربطی ندارد ....
Iran, Islamic Republic of
مسئولان کاری که نمی‌توانند انجام دهند را وعده ندهند.
علی رضا کردی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۰۲ - ۱۱:۲۰

وام فرزندآوری| مبلغ وام فرزند آوری
مدارک لازم برای ثبت‌نام وام فرزندآوری| چند روزر برای تکمیل مدارک فرصت داریم
۱۴۰۱/۱۰/۰۲ ۱۰:۴۹:۳۷

متقاضیان وام فرزندآوری پس از ثبت‌نام در سامانه مربوطه باید با همراه داشتن مدارکی لازم به شعبه مربوطه مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

بنده برای دریافت وام فرزندآوری ثبت‌نام کردم ولی متاسفانه به بهانه مختلف نداد چرا؟
بارها هم اعتراض کردم و متاسفانه هیچ کسی هم بررسی و رسیدگی نکرده است پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
تغییر رییس‌کل بانک مرکزى ضرورى بود و مدیران بانک ها هم باید برکنار شوند
Iran, Islamic Republic of
درخواست ضامن برای وام‌های زیر ۵۰ میلیون تومان از سوی بانک‌ها قانونی است؟!1
Iran, Islamic Republic of
مدیران بانک‌ها متاسفانه از بهمن ماه سال 1400 تاکنون برای پرداخت وام 100 میلیونی بدون ضامن سنگ‌اندازی می‌کنند و همچنان نیز ادامه دارد چرا؟