کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توصیه روزنامه انگلیسی به منچستریونایتد:

طارمی را برای جانشینی رونالدو بخرید

12 دی 1401 ساعت 15:06

روز گذشته روزنامه انگلیسی میرر در یکی از مطالب خود به مدیران باشگاه منچستریونایتد توصیه کرد تا مهدی طارمی را به خدمت بگیرند.


به گزارش جهان نیوز، برای مهدی طارمی سال 2022 به شکلی خوب به پایان رسید و او با قرار گرفتن نامش در کنار ستاره‌های بزرگ دنیای فوتبال در این سال نشان داد که یکی از بهترین مهاجمان کنونی فوتبال اروپاست و می‌تواند در تیم‌های به مراتب بهتری نسبت به پورتو هم به فوتبال ادامه دهد. البته اگر طارمی چند سال زودتر راهی فوتبال اروپا شده بود بدون شک شرایط بهتری پیدا می‌کرد و می‌توانست خود را به عنوان یکی از ستاره‌های تاثیرگذار در فوتبال این قاره مطرح کند. با این حال او هنوز هم در بین تیم‌های مدعی اروپایی مشتریانی دارد. او به تازگی و براساس اعلام سایت یوفا پس از نفرات مشهوری چون کیلیان امباپه، ارلینگ هالند و روبرت لواندوفسکی در رده چهارم بهترین گلزنان سال 2022 فوتبال اروپا قرار گرفته است که افتخاری بسیار مهم و ارزشمند برای او محسوب می‌شود. 

طارمی در این سال میلادی که به تازگی به پایان رسید در 51 بازی موفق به زدن 37 گل شد و با فاصله‌ای 5 گله نسبت به مهاجم لهستانی بارسلونا در رتبه چهارم این فهرست قرار رفته است. این مهاجم ایرانی که در جام‌جهانی هم دو گل برای تیم ملی برابر انگلیس زد و نشان داد که در بالاترین سطح فوتبال دنیا هم قادر به درخشش است، حالا امیدوار است سال 2023 را بسیار بهتر آغاز کرده و به همراه پورتو بتواند در لیگ قهرمانان نمایشی خوب داشته و تا مراحل نهایی این تورنمنت هم بالا برود. البته اگر در ژانویه طبق شایعاتی که رسانه‌های اروپایی در هفته‌های اخیر به راه انداخته‌اند راهی باشگاه دیگری نشود. روزنامه اوجوگو پرتغال در روزهای پایانی سال 2022 از مخاطبانش خواسته بود تا در رای‌گیری برای انتخاب بهترین بازیکن لیگ این کشور در این سال شرکت کنند که درنهایت این طارمی بود که موفق شد بیشترین رای را کسب کرده و به عنوان بازیکن سال پرتغال معرفی شود. این روزنامه در بخشی از گزارشی خود درباره این ستاره ایرانی می‌نویسد: «مخاطبان اوجوگو در نظرسنجی ما مهدی طارمی را به عنوان بهترین بازیکن سال 2022 لیگ انتخاب کردند تا یکی دیگر از اتفاقات مهم برای طارمی در سال 2022 رقم بخورد. بازیکنی که با 50 تاثیرگذاری مستقیم روی گل‌های پورتو در این سال در رده دوم موثرترین بازیکنان فوتبال اروپا قرار گرفته است. حالا طارمی برای سال جدید رویاهای تازه‌ای را در سر می‌پروراند و امیدوار است سال 2023 برای او بسیار بهتر باشد. فقط کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی در سال 2022 تاثیرگذاری بیشتری از او روی گل‌های تیم باشگاهی‌اش داشته است و در این شرایط با وجود اینکه تیم ملی کشورش نتوانست در جام‌جهانی به دور بعد صعود کند اما درمجموع این بازیکن موفق ایرانی سالی درخشان و عالی را در فوتبال پشت سر گذاشت و امیدوارانه نسبت به آینده صحبت می‌کند. او در بخشی از مصاحبه‌اش با ما می‌گوید: «ما امسال در لیگ قهرمانان می‌توانیم موفق باشیم و روند خوب‌مان را حفظ کنیم. از سرجیو کونسیسائو تشکر می‌کنم که همیشه به من کمک کرده است و تا پایان عمر مدیون او هستم.» البته طارمی با پیشنهادهایی از سوی برخی تیم‌های انگلیسی روبه‌روست و باید دید در این ژانویه نهایتا چه تصمیمی برای آینده‌اش خواهد گرفت.»

اگرچه طارمی مورد توجه تیم‌هایی چون آرسنال و چلسی قرار گرفته است اما رسانه‌های پرتغالی معتقدند توافق او با پورتو برای تمدید قراردادش مراحل پایانی را می‌گذراند و احتمال دارد او با این تیم تا سال 2027 تمدید کند تا احتمالا در همین باشگاه بازنشسته شود. 

اگرچه از دو تیم لندنی به عنوان مشتریان احتمالی او نام برده می‌شود اما روز گذشته روزنامه انگلیسی میرر در یکی از مطالب خود به مدیران باشگاه منچستریونایتد توصیه کرد تا این بازیکن را به خدمت بگیرند. این روزنامه در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده است که هرکدام از تیم‌های لیگ برتری اگر به‌دنبال خرید یک بازیکن باشند باید چه کسی را به‌خدمت بگیرند و در بخشی از آن درباره خرید یونایتد در زمستان نوشته است: «یونایتد پیش از جام‌جهانی قرارداد کریس رونالدو را فسخ کرد و غیبت این بازیکن در ادامه فصل در خط حمله می‌تواند محسوس باشد. در این شرایط مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای جانشینی ستاره پرتغالی باشد. این بازیکن 30 ساله در طول مدت دوسال‌ونیمی که در پورتو حضور دارد توانسته 67 گل برای تیمش به‌ثمر برساند و خود را به عنوان یک مهاجم موفق و تاثیرگذار مطرح کرده است. شاید سن او باعث شود که یونایتد بتواند با قیمت کمتری این بازیکن را به خدمت بگیرد. بخصوص که فقط یک‌سال‌ونیم از قرارداد او با پورتو باقی مانده است. در این شرایط یونایتد می‌تواند با قیمتی خوب برای خریدش دست به کار شود. در شرایطی که در این زمستان یافتن مهاجم با قیمتی مناسب کار دشواری است، خرید او می‌تواند اتفاقی مثبت برای شیاطین سرخ باشد تا در تابستان به سراغ یک سرمایه‌گذاری بهتر بروند.»


کد مطلب: 824532

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/824532/طارمی-جانشینی-رونالدو-بخرید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com