پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

برای تزریق دز یادآور واکسن کرونا کجا برویم؟

دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 824459
افراد بالای ۱۸ سال باید سه دز واکسن تزریق کرده باشند، اگر افرادی هستند که هنوز هیچ دز یادآوری را تزریق نکردند، تاکید داریم که برای تزریق واکسن اقدام کنند.
برای تزریق دز یادآور واکسن کرونا کجا برویم؟
به گزارش جهان نيوز، محسن زهرایی رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت درباره تزریق دز یادآور واکسن کرونا با توجه به مشاهده مواردی از سویه‌های جدید این بیماری و هشدار آغاز موج هشتم آن، گفت: به افراد بالای ۱۸ سال دارای بیماری زمینه‌ای و افرادی که بالای ۶۰ سال هستند توصیه می‌شود که اگر شش ماه از تزریق دز قبلی واکسن‌ آنها گذشته است برای تزریق واکسن یادآور اقدام کنند.

زهرایی درباره تزریق دز یادآور واکسن کرونا، گفت: به افراد بالای ۱۸ سال دارای بیماری زمینه‌ای و افرادی که بالای ۶۰ سال هستند توصیه می‌شود که اگر شش ماه از تزریق دز قبلی واکسن‌ آنها گذشته است برای تزریق واکسن یادآور اقدام کنند. در خصوص تزریق واکسن یادآور در گروه سنی پایین‌تر هنوز توصیه جدیدی وجود ندارد اما والدین دقت کنند که اگر تاکنون هیچ واکسنی به فرزند زیر ۱۸ سال خود تزریق نکرده‌اند، هرچه سریع‌تر باید برای تزریق واکسن اقدام کنند.

وی افزود: افراد بالای ۱۸ سال باید سه دز واکسن تزریق کرده باشند، اگر افرادی هستند که هنوز هیچ دز یادآوری را تزریق نکردند، تاکید داریم که برای تزریق واکسن اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه نوع واکسنی که اکنون به عنوان دز یادآور تزریق می‌شود اهمیت خاصی ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر انواع واکسن‌های ایرانی در اختیار است و تعداد محدودی هم واکسن سینوفارم وجود دارد.

او در پاسخ به این سوال که افراد برای تزریق واکسن باید به کدام مراکز مراجعه کنند؟، توضیح داد: طبق روال قبل مردم می‌توانند به مراکز شبکه بهداشتی که اقدام به تزریق واکسن می‌کردند، مراجعه کنند. با مراجعه به سایت دانشگاه‌های علوم پزشکی هر شهر،‌ اطلاعات تکمیلی برای مراکز واکسیناسیون وجود دارد که می‌توانند بر اساس آن اقدام کنند و یا با مراکز بهداشتی شهرستان خود که برای دریافت سایر خدمات هم به آنجا مراجعه می‌کنند، در تماس باشند تا از آخرین اطلاعات پیرامون محل تزریق واکسن کرونا آگاه شوند.

رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت درباره تاثیر واکسن‌های فعلی کرونا (که بر پایه سویه‌های قبلی کرونا ساخته شده است) بر سویه‌های جدید BQ۱ و XBB بیان کرد: این موضوع باید مورد رصد و بررسی قرار گیرد و اطلاعات تکمیلی متعاقبا توسط کمیته علمی کرونا اعلام شود.

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر توجه به توصیه‌های کمیته علمی کرونا و متخصصان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمیت فراوانی دارد. همچنان توصیه می‌شود افراد از حضور در اماکن شلوغ و سربسته آنهم بدون داشتن ماسک خودداری کرده و همواره توصیه‌هایی نظیر شست و شوی دست‌ها، حفظ فاصله‌گذاری فیزیکی و ... را جدی بگیرند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت تا روز شنبه ۱۱ دی ماه ۶۵ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۴۸۰ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۲۷۶ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۶۲۱ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۳۷۷ دُز رسیده است.
https://jahannews.com/vdcjixeohuqe8xz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjixeohuqe8xz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *