کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرقت میلیاردی با آب‌میوه‌های بی‌هوش‌کننده

12 دی 1401 ساعت 9:21

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری فردی که با بیهوش کردن ۸ نفر اموال آنان به ارزش ۵ میلیارد ریال را سرقت کرده بود، خبر داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت از آنان به روش بی‌هوش کردن رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

 
وی افزود: در تحقیقات تخصصی صورت گرفته توسط کارآگاهان مشخص شد سارق قربانیان خود را در فضای مجازی شناسایی کرده و با آن‌ها طرح دوستی می‌ریخته و سپس با آن‌ها قرار ملاقات گذاشته و با استفاده از آب میوه‌های حاوی مواد بی‌هوش کننده قربانیان خود را بی‌هوش و اموال آن‌ها را سرقت می‌کرده است.

ترکیان گفت: متهم با این ترفند موفق شده بود اموال ۵ نفر از شهروندان شامل خودرو، موتورسیکلت، گوشی تلفن همراه، طلاجات و وجه نقد را سرقت کرده و با سرقت کارت بانکی و به دست آوردن رمز آن‌ها حساب آن‌ها را نیز خالی کند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه ارزش اموال به سرقت رفته توسط سارق توسط کارشناسان مربوطه ۵ میلیارد ریال ارزیابی شده است، بیان کرد: سرانجام کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان با انجام یک سری اقدامات هوشمندانه و پلیسی هویت اصلی متهم را به دست آورده و با تلاش شبانه‌روزی خود مخفیگاه او را شناسایی کردند.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه طی هماهنگی با مرجع قضایی در یک عملیات منسجم و ضربتی متهم دستگیر و در بازرسی بدنی از وی یک قبضه اسلحه کلت جنگی به همراه ۶ عدد فشنگ مربوطه کشف شد.

ترکیان ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه این سارق، مقادیری طلاجات نظیر انگشتر و زنجیر طلا، لوازم آرایشی و بهداشتی و ۸ دستگاه گوشی تلفن همراه کشف که با انجام بررسی‌های لازم مشخص شد تمامی آن‌ها مسروقه است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه متهم در تحقیقات به ۸ فقره سرقت با روش مذکور اقرار کرده است، گفت: تحقیقات در راستای کشف سایر سرقت‌های احتمالی کماکان ادامه دارد و شهروندانی که با این شیوه مورد سرقت قرار گرفتند، می‌توانند برای پیگیری شکایت خود به اداره مبارزه با سرقت‌های به عنف پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان مراجعه کنند.


کد مطلب: 824454

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/824454/سرقت-میلیاردی-آب-میوه-های-بی-هوش-کننده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com