جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

چرایی منع تردد تاکسی‌ اینترنتی به فرودگاه امام

يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 824359
رئیس شورای شهر تهران در واکنش به ممنوعیت ورود تاکسی‌های اینترنتی به داخل فرودگاه امام خمینی (ره)، گفت: این خودروها می‌توانند پس از اخذ مجوز نسبت به سفر خارج از شهر اقدام کنند.
چرایی منع تردد تاکسی‌ اینترنتی به فرودگاه امام
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، مهدی چمران پیش از آغاز یکصد و هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه امروز ابتدا نطق پیش از دستور توسط آقای آقامیری قرائت خواهد شد که این نطق در ارتباط با شهادت حاج قاسم سلیمانی است. در ادامه نیز شاهد ارائه گزارش حسابرسی مرتبط با سه منطقه شهرداری هستیم که با توجه به اینکه شهردار منطقه ۱۳ درگیر برگزاری مراسم مرتبط با حاج قاسم سلیمانی است نمی‌تواند در جلسه حاضر شود؛ لذا احتمالا بررسی حسابرسی دو منطقه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در ادامه جلسه یک نامگذاری از سوی کمیسیون نامگذاری مطرح خواهد شد و یک طرح در ارتباط با کمیسیون ماده ۵ شهرداری و تدوین ضوابط مرتبط با این کمیسیون در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص آلودگی هوا به عنوان مشکل عمومی امروز کلانشهرهای کشور، گفت: امروز کلانشهرهای دنیا و حتی برخی شهرهایی که بیشتر درگیر آلودگی هوا نبودند همچون قم و قزوین گرفتار این موضوع شدند که باید راهکارهای موثر و لازم را اتخاذ کرد.

چمران در خصوص احداث تقاطع‌های غیر همسطح در سطح بزرگراه‌های شهر تهران نیز گفت: این مسئله می‌تواند کاهش رفت و آمدها و به تبع آن کاهش آلودگی هوا را به همراه داشته باشد؛ لذا شهرداری این طرح را آغاز کرده و امیدواریم این موضوع به همراه ورود به موقع اتوبوس‌ها و واگن‌های مترو به حمل و نقل عمومی بتواند تاثیرات موثری در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

وی در خصوص اظهارات شهردار تهران در ارتباط با تکمیل تقاطع‌های غیر همسطح و صرفه جویی ۶۰۰ هزار لیتری بنزین به صورت روزانه نیزگفت: یادم هست زمانی آقای زنگنه به عنوان وزیر نفت وقت در صحن شورا حاضر شد و قول داد به همان میزان که صرفه جویی بنزین در شهر رقم بخورد وزارت نفت در ارتباط با خرید اتوبوس و ... به شهرداری کمک خواهد کرد و توافق‌نامه‌ای هم در این زمینه به امضا رسید ولی این مسئله به فراموشی سپرده شد و عملیاتی نشد.

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص اظهار نظر وزیر کشور مبنی بر ورود ۱۰۵ دستگاه قطار مترو به صورت فوری به کشور افزود: این صحبت‌ها را شنیده‌ام ولی پیش بینی می‌شود برای ورود این مقدار قطار چیزی حدود دو سال زمان ببرد.

وی درباره نوع خودروهایی که باید به عنوان تاکسی در حمل و نقل عمومی شهر تهران مورد استفاده قرار بگیرد نیز گفت: نوع خودروهای تاکسی هنوز مشخص نشده اما اعلام کرده‌اند که از خودروهای داخلی استفاده کنیم. البته ما پیشنهاد خودروی خارجی را داده‌ایم و اعلام کرده‌ایم همانطور که می‌تواند خودروی خارجی وارد شود می‌تواند خودروی تاکسی خارجی نیز مورد استفاده قرار گیرد. لذا هم می‌توان از خودروی داخلی و هم از خودروی خارجی برای تاکسی استفاده شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر ممنوعیت ورود تاکسی‌های اینترنتی به فرودگاه امام خمینی (ره) گفت:‌ راهنمایی و رانندگی کشور اعلام کرده راننده‌های اسنپ، راننده‌های داخل شهر هستند و شناسایی‌ها و آزمایشات لازم برای خارج از شهر و رانندگی آنها در بیرون شهر انجام نشده است. لذا آمادگی خودشان و ماشین‌شان برای سفر خارج از شهر احراز نشده و ممکن است این صلاحیت را نداشته باشند. لذا هم به دلیل بحث‌های امنیتی و هم موضوع ایمنی این مسئله مطرح شده است.

وی تاکید کرد: ایمنی اتومبیل، راننده و مسافر از اهمیت بسزایی برخوردار است و اگر این خودروها می‌خواهند سفر خارج از شهر نیز داشته باشند باید ابتدا اجازه و مجوز لازم را دریافت کنند که این اجازه نیز به آنها داده می‌شود تا نسبت به سفرهای خارج از شهر نیز اقدام کنند.

برخی به نام مسیح، جنگ و خونریزی برپا می کنند
مهدی چمران همچنین در یکصد و هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت مسیح و آغاز سال نو میلادی گفت: برخی به نام مسیح، جنگ و خونریزی برپا می کنند.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه روز نهم دی ماه روز بصیرت و تجدید بیعت با ولایت بود، اظهار کرد: در تشییع پیکر پاک شهدا و حماسه نهم دی ماه شاهد حضور گسترده مردم بودیم.

وی با اشاره به تشییع پیکر بی نظیر و پرشکوه شهدا تصریح کرد: در تهران نزدیک به ۷ ساعت زمان برد تا پیکر شهدا از دانشگاه تهران تا معراج شهدا تشییع شوند و علاوه بر تهران در شهرها و حتی روستاها نیز تشییع پرشکوه پیکر شهدا انجام شد.

چمران تاکید کرد: ملت ما در هر کجای کشور به مکتب شهید سلیمانی و شهادت نه تنها پابرجاست بلکه هر روز قوی و قوی تر می شود. می دانند وقتی باب شهادت در کشور ما بسته شود، می توانند بر ما توفیق یابند.

وی با بیان اینکه کسانی که ندانسته و یا به صورت مزدورانه به شهدا و خانواده های شهدا حمله کردند، همان راهی را می روند که صهیونیست و آمریکای جنایتکار می روند، افزود: این آمادگی برای شهادت بزرگترین سلاح ماست. امیدواریم درس عبرت بگیرند و بدانند که نسل های آینده ما این مکتب را دنبال خواهند کرد.

رییس شورای شهر تهران ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت مسیح و آغاز سال نو میلادی به پیروان این حضرت گفت: برخی به نام مسیح، جنگ و خونریزی برپا می کنند و خداوند می داند که در سال جدیدی میلادی چه کشتارهایی را انجام خواهند داد و چه بلایی بر سر کشورهای اسلامی و ایران و مردم کشور ما می آورند تا تسلیم تصمیم ضد مسیحایی آنها بشویم. به نام حقوق بشر، آزادی و حقوق بشر ملت ها را زیر پا خرد می کنند، اما دست انتقام الهی بالاتر است.
https://jahannews.com/vdciw5av3t1arp2.cbct.html
jahannews.com/vdciw5av3t1arp2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *