شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

تردد موتورسیکلت حین بارندگی ممنوع است

يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 824321
رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تردد موتورسیکلت سواران برابر ماده ۱۶۹ آئین نامه راهور در سطح معابر لغزنده و حین بارندگی ممنوع است.
تردد موتورسیکلت حین بارندگی ممنوع است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، باران که می‌بارد علاوه بر قفل شدن خیابان ها شاهد وقوع تصادفات بی شماری در تهران هستیم که به گفته عوامل پلیس راهور بیشتر این تصادفات مربوط به واژگونی و یا تصادفات موتورسیکلت ها است.

طبق قانون پلیس راهور تردد موتورسیکلت سواران در هنگام بارندگی ممنوع بوده اما به گفته برخی موتورسیکلت سواران بدلیل تامین معیشت در شرایط بارانی مجبور به تردد در معابر هستند.

یکی از موتورسواران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: شغلم پیک موتوری است و بدلیل مشکلات زندگی مجبور هستم در تمامی فصول با موتور کار کنم.

این موتور سوار ۳۷ ساله که حدود پنج سال است روی موتور کار می کند، افزود: در برخی مواقع به ویژه در زمان بارندگی با اعمال قانون ماموران پلیس راهور مواجه می شوم اما مجبور هستم در این شرایط سخت کار کنم.

وی ادامه داد: بیشتر فعالیتم در مسیر بازار و در زمان جابجایی وسایل انجام می شود اما اگر بخواهم در زمان بارندگی کار نکنم زندگیم دچار مشکل می شود.

تردد موتور سیکلت در زمان بارندگی ممنوع است
رییس پلیس راهور تهران بزرگ می گوید که تردد موتورسیکلت سواران برابر ماده ۱۶۹ آئین نامه راهور در سطح معابر لغزنده و حین بارندگی ممنوع است.

سردار محمد حسین حمیدی افزود: موتورسیکلت ۲ چرخ دارد و به واسطه همین نسبت به دیگر وسایل نقلیه آسیب پذیرتر است و دلیل توصیه به عدم تردد و حرکت در معابر در روزهای بارانی همین نکته است.

وی تاکید کرد: این قانون برای اسنپ موتوری و یا افرادی که در پایانه فعالیت دارند اجرا می شود و طبق قانون ماموران پلیس راهور می توانند از تردد این وسایل نقلیه در روزهای بارانی جلوگیری کنند.

بیشترین ساعات وقوع تصادفات در زمستان
همچنین رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص سه عامل اصلی تصادفات توضیح داد و گفت: حدود ۶۰ درصد از تصادفات زمستان سال گذشته تهران مربوط به زمان تاریکی هوا و عدم توجه به جلو از سوی رانندگان بوده است.

سرهنگ احسان مومنی افزود: بیشترین ساعات وقوع تصادفات در زمستان سال گذشته بین ساعت ۲۰ تا ۲۴ روی داده که ۲۳ درصد از سهم تصادفات را به خود اختصاص می دهد همچنین ۲۰ درصد از تصادفات نیز از ساعت ۲۴ تا ۴ صبح بوده که ۴۳ درصد مجموع آنها بوده است.

سرهنگ مومنی گفت: بخاطر تاریکی هوا دید رانندگان کم می شود و کسانی که سن بالاتری دارند حتما باید به این نکته توجه کنند و با دقت بیشتری رانندگی کنند.
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اظهارکرد: در حین بارش ها نیز دید کاهش پیدا می کند و وقتی رانندگان و سرنشینان در خودرو نشسته اند شیشه های خودرو بخار می گیرد و باز هم این بخارگرفتگی از توجه راننده کم می کند و دید راننده را کاهش می دهد.

سرهنگ مومنی افزود: دومین علت در تصادفات سال گذشته در فصول سرد ، عدم توانایی رانندگان در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت بود که ما اصلا در زمستان چیزی به نام سرعت نداریم چرا که بدترین شرایط در رانندگی در زمان بارندگی هاست.

وی گفت: سرعت در رانندگی در معابر لغزنده بسیار خطرناک است و راننده باید در سرعت عادی هم توانایی لازم در رانندگی را داشته باشد تا بتواند وسیله نقلیه خود را کنترل کند.

سرهنگ مومنی خاطرنشان کرد: راننده اگر بخواهد با سرعت زیاد رانندگی کند اصلا امکان مهار وسیله نقلیه را نخواهد داشت .

این مقام پلیس تاکید کرد: سومین علت تغییر مسیرهای ناگهانی است چرا که وقتی راننده خود را مقابل حفره ها و چاله می بیند اقدام به تغییر مسیرهای ناگهانی می کند که بعد از بارندگی ها معمولا باعث تصادفات می شود.

حال که بیشتر تصادفات پایتخت در فصل زمستان و به ویژه در فصل بارندگی روی می دهد ضرورت دارد که راکبان موتور سیکلت در این زمان از تردد در معابر خودداری کنند.
https://jahannews.com/vdchikn6z23nixd.tft2.html
jahannews.com/vdchikn6z23nixd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *