کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تقلا برای جلوگیری از مجازات قاتل شهید فراجا

10 دی 1401 ساعت 15:40

یورونیوز فارسی رسانه اتحادیه اروپا گزارش داد که بیش از ۵۰ روانپزشک ایرانی در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه‌ خواستار تشکیل شورایی از روانپزشکان معتبر برای بررسی مدارک بیماری محمد قبادلو، اغتشاشگر محکوم به اعدام شده‌اند. قبادلو عامل زیر گرفتن مأموران فراجا و به شهادت رساندن یکی از آنها بوده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایران، در این نامه ادعا شده که بررسی سوابق و مدارک بیماری، مصاحبه با بیمار، خانواده و پزشکان قبلی قوه قضائیه را می‌تواند در رسیدن به حکمی مبتنی بر موازین علمی و مستندات بالینی، منطبق بر واقع و عادلانه یاری کند. 
 
این حمایت درحالی است که براساس دفاعیات و مستندات موجود، این فرد با خودرو، مستقیم و عامدانه و باهدف قتل به سمت مأموران حافظ امنیت حمله برده و آنان را با خودرو زیر گرفته است که در جریان این حمله، یکی از مأموران نیروی انتظامی به شهادت رسید. 
 
همچنین گواهی و بررسی‌های پزشکی قانونی هم نشان می‌دهد که وی حین و پس از این حمله، از سلامت روان برخوردار بوده و با اختیار و اراده دست به این عمل زده است. 
 
از این رو باید از امضاکنندگان این نامه پرسید که چرا چشم خود را بر واقعیت‌ها و مستندات بسته و نقش ناجی اغتشاشگران را برعهده گرفته اند؟ پیش از این نیز خانواده وی به کمک برخی افراد مدعی وکالت، سعی داشتند که این جنایت را یک حادثه عنوان کنند که پس از پذیرش اتهامات از سوی قبادلو، گویا پروژه انحراف مجازات او اینبار از طرق دیگری پیگیری می‌شود.


کد مطلب: 824264

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/824264/تقلا-جلوگیری-مجازات-قاتل-شهید-فراجا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com