پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۱۱
نوزدهمین شنبه امید و افتخار؛

آغاز عملیات احداث و تکمیل ۲۳ تقاطع غیر همسطح/ زاکانی: ۷۲۸ کیلومتر از راه مردم پایتخت کوتاه می‌شود/ گام های بزرگ برای رسیدن به رکورد صرفه‌جویی ۲ میلیارد لیتری بنزین در تهران

شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 824218
شهردار تهران گفت: ا تکمیل ۹۸ تقاطع، شهروندان به جای آنکه ۷۸۵ کیلومتر مسیر را طی کنند تنها ۵۷ کیلومتر طی می‌کنند.
آغاز عملیات احداث و تکمیل ۲۳ تقاطع غیر همسطح/ زاکانی: ۷۲۸ کیلومتر از راه مردم پایتخت کوتاه می‌شود/ گام های بزرگ برای رسیدن به رکورد صرفه‌جویی ۲ میلیارد لیتری بنزین در تهران
به گزارش جهان نيوز، در نوزدهمین شنبه افتخار و امید امروز -شنبه دهم دی‌ماه ۱۴۰۱- کلنگ آغاز عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با بزرگراه شهید زین‌الدین (شمال به غرب) به زمین خورد. همچنین به صورت همزمان عملیات تکمیل و احداث ۲۲ تقاطع دیگر در مناطق ۵، ۸، ۱۴،۲،۱۷،۱۸ و ۲۰ تهران نیز آغاز شد. 

در این مراسم علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری، محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، سید سعید صدرزاده دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی، مسعود حق لطفی مدیرعامل سازمان امور مناطق، صباغ شهردار منطقه یک و جمعی از مدیران شهری و اهالی رسانه حضور داشتند.

لازم به ذکر است، عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید آبشناسان با خیابان جنت‌آباد، تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید همت با بزرگراه اشرفی اصفهانی و تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار تعاون در منطقه ۵، دوربرگردان شمال به شمال بزرگراه شهید باقری (جنوب خیابان گلبرگ) در منطقه ۸، تقاطع غیرهمسطح بزرگراه بسیج با بزرگراه شهید محلاتی در منطقه ۱۴، تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید چمران با بزرگراه شهید همت (جنوب به غرب) و زیرگذر جنوب به جنوب بزرگراه شهید چمران (در محدوده بوستان گفتگو) در منطقه ۲ نیز رسماً و همزمان امروز آغاز خواهد شد.

همچنین تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با بزرگراه شهید زین‌الدین (شمال به غرب) در منطقه ۴، اتصال طرفین بزرگراه آیت‌الله سعیدی در منطقه ۱۷، زیرگذر تقاطع بلوار الغدیر با بلوار معلم (چهارراه قهوه خانه) در مناطق ۱۷ و ۱۸ و تقاطع محور شهید آوینی با بلوار حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در منطقه ۲۰ از دیگر پروژه هایی است که در نوزدهمین شنبه امید و افتخار عملیات عمرانی آن آغاز شد.

کوتاه شدن ۷۲۸ کیلومتر از راه مردم پایتخت
علیرضا زاکانی شهردار تهران در نوزدهمین شنبه امید و افتخار و در آئین آغاز عملیات احداث و تکمیل ۲۳ تقاطع غیر همسطح با بیان اینکه آلودگی هوا امروز همه را آزار می‌دهد گفت: این موضوع هر فردی را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهد و در کنار آن مشکل ترافیک، ارائه خدمات در نوع تنظیم خدمات همه نکاتی هستند که به مردم آسیب می‌رسانندند.

وی ادامه داد: سال گذشته به این نتیجه رسیدم که باید به یک تحول کالبدی در شهر برسیم و یکی از وجوه این کار این بود که بتوانیم تا افق مطلوب تسهیل گری مناسبی در حوزه راه‌های مردم داشته باشیم و در این بستر آزاد راه شهید شوشتری به طول ۱۶ و نیم کیلومتر، بزرگراه شهید بروجردی و ادامه یال غربی اتوبان یادگار امام با هزینه ۹ هزار میلیارد تومان آغاز شد.

زاکانی گفت: بخش اول اتوبان شهید بروجردی امسال و بخش دوم در نیمه اول سال آینده و اتوبان یادگار امام تا یک سال و نیم آینده انجام شود.

شهردار تهران با اشاره به تکمیل این ۹۸ تقاطع گفت: اولین حاصل این کار منجر به این می‌شود که شهروندان به جای آنکه ۷۸۵ کیلومتر را طی کنند تنها ۵۷ کیلومتر طی می‌کنند.

وی ادامه داد: تمام بزرگراه‌های تهران ۶۰۰ کیلومتر است اما با این اصلاح‌ها بیش از میزان تمام بزرگراها راه مردم را هموار می‌کنیم.

شهردار تهران بیان کرد: یک امر مغفول مانده، اصلاح تقاطع‌ها بود و کار معطل مانده بود که اصلاح ٩٨ تقاطع در دستور کار قرار گرفت و حجم ریالی آن ١٢ هزار میلیارد تومان است.

شهردار تهران تصریح کرد: با پاسکاری نمی‌توان ترافیک و آلودگی هوا را رفع کرد، نیاز به همت دارد در این همت عالی در متن مدیران کشور وجود دارد؛ امروز بزرگتریت دشمنی با آمریکا خدمت به مردم و نوکری آنهاست.

زاکانی اظهار کرد: امروز بزرگترین دشمنی با آمریکا تلاش برای مردم و نوکری برای مردم است و اگر کسی بخواهد غیر از این راه را برود بیراهه رفته است حاج قاسم سلیمانی کار خود را مبتنی بر یک وظیفه آغاز کرد و روزهای اول امیدی به چیرگی بر خونخواران داعشی نبود اما به کمک خداوند پیروز شد.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه تکمیل بزرگراه‌های تهران با پروژه‌های شهری صورت می‌گیرد گفت: باید ۹۸ پروژه شهری حتماً تا ۲ سال دیگر اجرایی شود.

وی ادامه داد: ظرفیت بزرگراه‌ها و خیابان‌های تهران با میزان اتومبیل که وارد آن می‌شود یکسان نیست و باید برای حل این مشکل راه حلی اندیشید.

صرفه‌جویی ۲ میلیارد لیتری بنزین
عباس شعبانی در آیین آغاز عملیات احداث و تکمیل ۲۳ تقاطع غیرهمسطح همزمان با نوزدهمین شنبه امید و افتخار اظهار کرد: تاکنون ۹ شنبه امید و افتخار سهم معاونت فنی و عمرانی بوده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به آلودگی هوا گفت: در حوزه فنی و عمرانی به اندازه سهم خود اقدام کرده ایم؛ در حال حاضر بیش از ۷۰۰ کیلومتر مسیر تهرانی ها به اسراف بنزین منجر می‌شود که این ۷۰۰ کیلومتر منجر به صرف ۶۰۰ هزار لیتر بنزین اضافه و همین موضوع منجر به تبعات زیست محیطی و اجتماعی می‌شود.

وی ادامه داد: اگر در یک بازه ۱۰ ساله این تقاطع ها اصلاح شود، بالغ بر ۲ میلیارد لیتر بنزین صرفه جویی می شود.

شعبانی با بیان اینکه ۷ تقاطع احداث شده است، گفت: ۸ تقاطع دیگر در دستور کار است که ۶ کیلومتر آن امسال افتتاح و عملیات اجرایی ۲۳ تقاطع نیز امروز انجام می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد : ۱۴ منطقه درگیر این ۲۳ پروژه خواهند شد و انتفاع آن برای تمام مردم تهران خواهد بود.
https://jahannews.com/vdccs0q442bqii8.ala2.html
jahannews.com/vdccs0q442bqii8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
انشااله همینجوری باشد که تو می گویی ولی چیزی که ما می بینیم این را نشان نمی دهد؟؟
Iran, Islamic Republic of
در خیلی از خیابانها ، مسیر ها و دوربرگردانها و... در حال اصلاح شدن هستند....
محمدایوب
Iran, Islamic Republic of
اولا چشمهاتو بشور وعینکت را عوض کن. قلب مریضت روهم مداوا کن شاید انشاالله ببینی
Iran, Islamic Republic of
صرفه‌جویی ۲ میلیارد لیتری بنزین اگر دارد و الان اتفاق نیفتاده تیتر را منصفانه تنظیم بفرمایید
سعید
Iran, Islamic Republic of
شعارهای ایشان از اول شهردار شدن تاکنون را بررسی بفرمائید ببینید کدامشان جامعه عمل پوشانده بخصوص در زمینه حمل و نقل عمومی؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بولدوزر انقلاب... بولدوزر ها را راه بیانداز....
Iran, Islamic Republic of
اقای زاکانی خرف خوب میزند ولی از عمل اصلا خبری نیست در اول شهردار شدنش قرار بود اتوبوسهای فرسوده را از تهران خارج کند نوسازی نوگان اتوبوسرانی بود اما تا حالا هیچ خبری نشده البته اون اتوبوسهای قدیمی را هم از تهران گرفت و بیشتر خطهای اتوبوس رانی اصلا اتوبوس ندارن تمام تاکسیهای پایتخت یا شدن اسنپ و تپسی یا قرارداد دارن با مراکز و شرکتها از این خدمت بیشتر
Iran, Islamic Republic of
کاشکی با مثالی می فرمودند چگونه ۷۲۸ کیلومتر از راه مردم پایتخت کوتاه شده است؟
Iran, Islamic Republic of
اگر در یک بازه ۱۰ ساله این تقاطع ها اصلاح شود، بالغ بر ۲ میلیارد لیتر بنزین صرفه جویی می شود.
سيد مجتبى ،
Iran, Islamic Republic of
با ساقط شدن شهرداران اصلاحطلب......، بحمدالله اميد شكوفاهى وضعيت شهر در دل مردم تهران بكوري چشم ليبرال ها....،. جوانه زده،،،،
United Arab Emirates
شهردارتهران بزرگ جناب آقای زاکانی حضرت عالی رزمتده جنگ ۸ساله ودرواقع یک جهادی هستیدمنهم به عنوان یک شهروندورزمنده جنگ ۸ساله به شماافتخارمیکنم.