پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

حضرت زهرا (س) را چگونه بشناسیم

چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 823880
زهرای مرضیه در سن جوانی به عظمتی رسید که خدا و پیغمبر(ص) به وجود آن افتخار می‌کنند.
حضرت زهرا (س) را چگونه بشناسیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در جمع عزاداران فاطمی در جوار مرقد مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: در آستانه سومین سالگرد شهادت حاج قاسم قرار داریم؛ حاج قاسمی که رهرو راه بی بی دو عالم حضرت فاطمه مرضیه (س) بود و در این مسیر مظلومانه به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه برای شناخت حضرت زهرا (س) ۱۰ راه وجود دارد و قرآن یکی از راه‌های شناخت حضرت زهرا (س) است، گفت: حدود ۱۰۰ آیه از قرآن درباره حضرت زهرا (س) نازل شده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه رسول گرامی اسلام (ص) سخنانی را در وصف حضرت زهرا (س) بیان کرده و فرمودند "اگر تمام خوبی‌های عالم را بخواهید در یک تندیس درست کنید، فاطمه می‌شود و بلکه فاطمه من از آن بالاتر است."

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) فرمود "۷۵ روزی که حضرت زهرا (س) بعد از رحلت پیامبر (ص) زنده بود، جبرئیل بر حضرت زهرا (س) نازل می‌شد و او را از اخبار پیغمبر در آن دنیا باخبر می‌ساخت که نشان از عظمت فاطمه مرضیه (س) است."

رفیعی با بیان اینکه راه سوم برای شناخت حضرت زهرا (س) کلمات امیرالمومنین علی (ع) است و فرمود "من به فاطمه (س) افتخار می‌کنم و به خود می‌بالم" ادامه داد: امیرالمومنین (ع) در خطبه نهج‌البلاغه فرمود "بعد از زهرا (س) خواب ندارم و کاش من را هم با خود برده بود."

وی با اشاره به اینکه یازده امام راجع به مادر خود حضرت زهرا (س) جملاتی گفتند که نشان از عظمت و بزرگی فاطمه زهرا (س) است، بیان کرد: نام فاطمه بزرگ‌ترین و زیباترین نام در عالم است و متاسفانه برخی‌ها گول فضای مجازی و تبلیغات دشمن را می‌خورند و نام فرزندان خود را چیزهایی انتخاب می‌کنند که اصلاً شایسته نیست.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) با بیان اینکه امام موسی کاظم (ع) چهار دختر دارد که نام هر چهار دختر ایشان، فاطمه است و فرمود خانه‌ای که در آن فاطمه باشد برکت پیدا می‌کند، گفت: نام فرزندان خود را از نام‌های اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) انتخاب کنید.

وی با تاکید بر اینکه به هر طریقی خودتان را با اهل‌بیت (ع) پیوند بزنید و یکی از راه‌های پیوند با اهل‌بیت (ع) انتخاب نام خوب برای فرزندان است، افزود: مردم غفلت نکنید و غافل نشوید و از کوچکترین کارها استفاده کنید تا خودتان را به امامان معصوم (ع) متصل کنید.

رفیعی با بیان اینکه پنجمین راه شناخت حضرت زهرا (س) اصحاب پیامبر (ص) است، گفت: سلمان فارسی گفت "روزی خانه حضرت زهرا (س) رفتم و آن حضرت مشغول آسیاب کردن بود که یکی از بچه‌ها گریه شد و حضرت زهرا (س) از جایش بلند شد اما من دیدم که آسیاب خودش می‌چرخید، وقتی این موضوع را برای پیامبر (ص) تعریف کردم آن حضرت فرمود فرشتگانی در خانه زهرا به او خدمت می‌کنند."

وی با اشاره به اینکه دانشمندان زیادی در دنیا راجع به حضرت زهرا (س) کتاب نوشتند که یکی دیگر از راه‌های شناخت حضرت زهرا (س) است، ادامه داد: مطالعه کتاب‌های شیعه و اهل سنت نیز از دیگر راه‌های شناخت فاطمه (س) است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شاعران زیادی داریم که در وصف حضرت زهرا (س) شعرهایی سرودند که هم نشان عظمت و شکوه فاطمه (س) است و هم ویژگی‌های این حضرت در این اشعار بیان شده است، گفت: سخنان خود حضرت زهرا (س) هم یکی از بهترین راه‌های شناخت آن حضرت است که آفتاب نشان آفتاب است.
وی با اشاره به اینکه زهرای مرضیه در سن جوانی به این عظمت رسیده که خدا و پیغمبر (ص) به وجود آن افتخار می‌کنند، افزود: دشمن درصدد است که حجاب را یک واژه منفی جلوه بدهد در حالیکه حجاب اوج عزت یک زن است.

رفیعی با بیان اینکه زن یک ابزار نیست که در اختیار بقیه قرار بگیرد و نگاه اسلام به زن اینگونه است، ادامه داد: امروز کسانی از حقوق زنان در دنیا حرف می‌زنند که بدترین تحقیرها را برای زنان داشتند و از زن به‌عنوان ابزار فساد و بی‌بندوباری در دنیا استفاده کردند.

وی با اشاره به اینکه اسلام برای زن حرمت و جایگاه قائل است و آن را ریحانه عالم می‌داند و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) فرمود "از دامن زن مرد به معراج می‌رود"، گفت: امروز در ایران اسلامی زنان تحصیلکرده زیادی داریم که در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها تحصیل کردند و خیلی از آنها از دانشمندان کشور هستند، بعد برخی می‌گویند "اسلام با پیشرفت زن مخالف است."

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) با بیان اینکه تبلیغات دشمن کاری کرد که علی (ع) را با آیه قرآن کشتند و قرآن‌ها را بر سر نی کردند تا علی را زمینگیر کنند، افزود: مردم فریب تبلیغات منفی دشمن را نخورید و در مقابل این هجمه رسانه‌ای دشمن بصیرت خود را بالا ببرید.

وی با طرح این سوال که چرا شخص رئیس جمهور آمریکا دستور ترور حاج قاسم ما را داد و بعد هم این موضوع را اعلام رسمی کرد، گفت: حاج قاسم مقابل ظلم و استکبار در عالم ایستاد و از مظلومان دفاع می‌کرد و برای همین به شهادت رسید.

رفیعی افزود: از خدا بخواهیم همچون حاج قاسم بین ما و خاندان عصمت و طهارت و حضرت زهرا (س) آنی جدایی نیندازد و در مقابل این هجمه‌ها از ما مراقبت کند.
https://jahannews.com/vdcg7w97zak9x74.rpra.html
jahannews.com/vdcg7w97zak9x74.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *