جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

خدمت جدید بانک کشاورزی برای فروشندگان و خریداران کالا در سراسر ایران و جهان

شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب: 823547
پیشروی بانک کشاورزی در ارائه متنوع خدمات به مشتریان حقیقی و حقوقی خود در نوع خود کم نظیر است.
خدمت جدید بانک کشاورزی برای فروشندگان و خریداران کالا در سراسر ایران و جهان
در تازه ترین این خدمات، مدیران بانک با هدف جلب رضایت مشتریان ارائه خدمت گشایش اعتبار اسنادی داخلی (ریالی) را تدارک دیده اند که این امر با شرایط ویژه و تسهیل شده در کلیه شعب ارائه خواهد شد.

اعتبار اسنادی داخلی چیست؟
یکی از عمده‌ترین و مهم‌ترین روش‌های پرداخت که فروشندگان و خریداران کالا و خدمات در سراسر ایران و جهان با استفاده از این روش مطمئن و قابل انعطاف، اقدام به انجام معامله می‌نمایند، اعتبارات اسنادی داخلی است. با استفاده از اعتبارات اسنادی داخلی، بانک‌ها به نمایندگی از خریدار و فروشنده وارد عمل شده و ریسک طرفین معامله را کاهش می‌دهند.

در اعتبار اسنادی بانک‌ها به نمایندگی از خریدار و فروشنده و بر اساس شرایط اعتبار اسنادی، مبادله اسناد و پرداخت وجه را انجام می‌دهند. اعتبار اسنادی داخلی به ریال ایران گشایش می‌گردد. همچنین مقصد کالا و یا خدمت، اقامتگاه‌های بانک‌های مرتبط، و متقاضی و ذینفع آن در داخل مرزهای جغرافیایی ایران واقع شده‌اند.

ويژگي‌ها و مزايای اعتبار اسنادی داخلی

مزايای استفاده از اعتبارات اسنادی داخلی  برای فعالان اقتصادی به شرح ذيل ميباشد:

•    تسهيل و توسعه مبادلات بازرگانی با طرفهای تجاری از طريق سيستم بانکی.
•    کاهش ريسک خريدار و فروشنده در معاملات بازرگانی و احراز اطمينان از حسن انجام تعهدات طرف مقابل.
•    کاهش هزينه های مالی در قراردادهای تجاری
•    کاهش نياز واحدهای بازرگانی و توليدی به نقدينگی
•    کاهش ریسک مالی فروشندگان و پيمانکاران و تسريع در وصول مطالبات ايشان
•    افزايش اعتبار مشتری نزد سیستم بانکی
•    برخورداری از تسهیلات بانکی برای تامين مواداوليه و سرمايه درگردش
•    بهره مندی از خدمات تخصصی نظير اعتبارات اتکايي، اعتبار انتقالی،‌ یوزانس داخلی، تنزيل اعتباراسنادی و....

نکات قابل توجه در اعتبارات اسنادی داخلی
استفاده مفید اعتباراسنادی باتوجه به مزایای بسیاری که برای فعالان اقتصادی درعرصه تولید و بازرگانی دارد، نیاز به تخصص و آشنایی فنی با اصطلاحات و مقررات بازرگانی و‌ بانکی داخلی  و بین‌المللی دارد. عدم آشنایی کافی به مقررات و کاربردهای انواع اعتبارات اسنادی باعث از دست رفتن فرصتهای ذیقیمت این عرصه می‌گردد. لذا به فعالان اقتصادی توصیه میگردد که قبل از استفاده از خدمات اعتبارات اسنادی، از راهنمایی و مشاوره متخصصان امر در این زمینه بهره‌مند گردند.

اعتبار اسنادی داخلی
گشایش اعتبار اسنادی داخلی- ریالی در انواع دیداری و مدت‌دار، برای تسهیل مبادلات تجاری داخلی میان تولیدکنندگان کالا و خدمات و خریداران، به ویژه تامین نیاز شرکت‌‌های تولیدی برای خرید مواد اولیه مورد نیاز، توسط شعب بانک کشاورزی در سراسر کشور انجام می‌شود.

  • در این نوع اعتبار اسنادی داخلی ، بانک متعهد است وجه اسناد ارائه شده توسط ذینفع را بلافاصله پس از بررسی و احراز انطباق  اسناد با شرایط اعتبار، به وی پرداخت نماید.

  • در این نوع اعتبار اسنادی داخلی، براساس قرارداد منعقده یا پیش فاکتور صادره و حسب توافق طرفین،  بهای کالا و خدمات موضوع اعتباراسنادی داخلی در سررسید معین توافق شده پرداخت خواهد شد.  بانک متعهد است وجه اسناد مطابق ارائه شده توسط ذینفع را در سررسید تعیین شده پرداخت نماید.
https://jahannews.com/vdcgtw97uak9xn4.rpra.html
jahannews.com/vdcgtw97uak9xn4.rpra.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *