جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

نتانیاهو تشکیل کابینه خود را اعلام کرد

پنجشنبه ۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 823319
نخست‌وزیر مکلف رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به رئیس این رژیم، تشکیل کابینه جدید تل‌آویو را اعلام کرده و قرار است این کابینه تا قبل از دوم ژانویه ۲۰۲۳ تحلیف شود.
نتانیاهو تشکیل کابینه خود را اعلام کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر مکلف رژیم موقت صهیونیستی بامداد پنجشنبه اعلام کرد که کابینه خود را تشکیل داده است.

رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند که نتانیاهو در تماس تلفنی رسمی با «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم این مسئله را اعلام کرده و کابینه جدید حداکثر تا تاریخ دوم ژانویه ۲۰۲۳ تحلیف می‌شود.

طبق گزارش‌ها، احزب تشکیل‌دهنده کابینه وی که همگی راست‌گرای افراطی هستند، شامل حزب «لیکود»، «شاس»، «صهیونیسم مذهبی» و «اتحاد یهودیت توراتی» می‌شود.

پیش از این، «آویگدور لیبرمن» وزیر دارایی کابینه فعلی رژیم کودک‌کش صهیونیستی، گفته بود: «نتانیاهو دوستانشان مردم اسرائیل را به دو قوم تقسیم می‌کنند: کسانی که به ارتش می‌روند و مالیات می‌دهند و کسانی که در مدارس دینی می‌نشینند و از مالیات‌ها بهره می‌برند».

لیبرمن در این‌باره اظهار داشت: «هر چیزی که در مذاکرات تشکیل کابینه اتفاق می‌افتد، متضمن تجزیه کابینه و تقسیم مردم به دو یا چند ملت است. آنچه نتانیاهو انجام می‌دهد قربانی‌کردن اسرائیل و فراری دادن خود و حزبش از مخمصه قضایی است».

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نیز گزارش داده بود نتانیاهو در تلاش است قانونی را از طریق کنست صادر کند که گزینه‌های مورد نظرش را برای تصدی جایگاه‌های نظامی و امنیتی واجد شرایط نشان دهد‌.

نتانیاهو ۷۲ ساله، یک بار از ۱۸ ژوئن ۱۹۹۶ تا شش ژوئیه ۱۹۹۹ و بار دیگر از یکم آوریل ۲۰۰۹ تا ۱۳ ژوئن ۲۰۲۱ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بود. ائتلاف راست‌گرا به رهبری «بنیامین نتانیاهو» در انتخابات اخیر این رژیم در تاریخ ۱۰ آبان توانست با بدست آوردن ۶۴ کرسی، اکثریت کرسی‌های کنست که ۱۲۰ کرسی را دارد، به خود اختصاص دهد.
https://jahannews.com/vdcdfs0jnyt0xs6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdfs0jnyt0xs6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *