پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

چرا باید قبل از استفاده از اتو و سشوار از روغن آرگان استفاده کنیم؟‌

يکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۱۷
کد مطلب: 823253
اگر برایتان سؤال است که آرایشگران چگونه از موهایشان در برابر آسیب های سشوار و اتو مو محافظت می کنند، با ما همراه باشید.
چرا باید از روغن آرگان استفاده کنیم؟‌
به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احتمالا به این فکر می افتید که چگونه باید از بابلیس یا اتو مو برای ظاهر زیباتر موهای تان استفاده کنید؛ بدون این که گرمای زیاد به آن ها آسیب وارد کند. سلامت مو مانند پوست از داخل آن نشأت می‌ گیرد.

وقتی که موهای شما دچار مشکل می شوند، این می تواند سیگنال یک مشکل در سلامتی تان باشد. ریزش مو ممکن است علامت مشکلات تیروئید و کمبود آهن و کم خونی در بدن باشد. در این قسمت در این باره توضیح مفصل خواهیم داد.
 

مراقبت از درون و بیرون مو


وقتی که مطمئن شدید موها را به اندازه کافی از داخل تقویت کرده اید، باید از بیرون هم از آنها مراقبت کنید. شرایط محیطی خیلی خشن و تغییرات آب و هوایی می‌ تواند باعث شود که مو های شما از لحاظ ظاهری دچار مشکل شوند؛ البته هیچ چیز به اندازه اعمال گرمای زیاد به مو آسیب وارد نمی‌ کند.

حتی استفاده از یک اتوی معمولی در طول روز هم می تواند باعث آسیب شود. اگر چه روغن آرگان تنها چیزی است که پزشکان آن را توصیه می‌ کنند تا از مو محافظت شود.

 

روغن آرگان چگونه از آسیب اتو و سشوار به مو جلوگیری می کند؟


احتمالاً همه شما بوی حاصل از سوختگیِ زیر اتو یا بابلیس را احساس کرده اید.‌ متأسفانه این علامت آسیب به فولیکول های مو است که باید از آن دوری کنید؛ دقیقا همین جاست که روغن آرگان به شما کمک می‌ کند. یکی از بزرگ‌ترین فواید روغن آرگان و استفاده از آن قبل از حالت دادن به مو از لحاظ علمی هم ثابت شده است.

وقتی که شما حرارت به موهای تان می‌ رسانید، این دمای بالا باعث آسیب به مو و سوختگی آن ها می شود؛ بنابراین باید از آن محافظت کنید که روغن آرگان به شما کمک خواهد کرد.

 

خواص روغن آرگان، معجزه ای برای تقویت مو


بدون شک این روز ها روغن‌ آرگان را به عنوان طلای مایع می شناسند و به عنوان موادی برای زیبایی، دارویی و تقویت مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن سرشار از آنتی اکسیدان و مواد ضد التهاب مانند ویتامین آ، ویتامین c، ویتامین e و اسید های چرب است و آن را برای تقویت پوست و ناخن و ماساژ استفاده می کنند. علاوه بر اینها:
 

اسید چرب روغن آرگان باعث تقویت مو می شود


مو ها مانند پوست نیاز به تغذیه مدام و رطوبت رسانی دارند تا درخشان به نظر برسند و سالم بمانند؛ به همین خاطر همه شما باید به طور منظم متعهد باشید و از محصولاتی استفاده کنید که مو و پوست را تقویت می‌ کنند.
 

موها را نرم و ابریشمی میکند


به عنوان مثال نرم‌کننده مو را به طور منظم بعد از شستشوی مو ها استفاده کنید تا مو های سالم و براقی داشته باشید. روغن آرگان خاصیت مرطوب‌کنندگی بسیار زیادی دارد که باعث تقویت مو و جلوگیری از آسیب به آن در برابر گرما می‌ شود؛ همچنین حاوی مقدار زیادی اسید چرب اولئیک و لینولئیک است که این اسید های چرب باعث تقویت و محافظت از موی خشک خواهد شد؛ همچنین حاوی ویتامین e می باشد که هم انتی اکسیدان و هم ضد التهاب است و برای سلامت مو ها اهمیت زیادی دارد.
 

از شکنندگی مو براثر گرمای اتو و سشوار جلوگیری میکند


از روغن آرگان برای جلوگیری از شکنندگی مو در برابر گرما استفاده کنید. استفاده منظم از گرما برای مو ها یکی از مخرب ترین اقدامات و همچنین عاملی برای شکنندگی مو می‌ باشد که باعث می‌ شود به طور کل آسیب ببیند؛ اما روغن آرگان از این شکنندگی جلوگیری کرده و باعث می شود که موهای تان موخره نزند.

در واقع روغن آرگان باعث مرطوب نگه داشتن فولیکول مو می شود که مو را تغذیه می‌ کند و باعث افزایش انعطاف مو نیز خواهد شد.

 

روغن آرگان، بهترین ماسک قبل اتو و سشوار


روغن آرگان به عنوان ماسک مو؛ از مو در برابر گرما محافظت می کند. در نهایت کاری که شما بعد از اعمال گرما انجام می دهید، بسیار مهم است. اگر به طور منظم از اتوی مو یا بابلیس یا سشوار استفاده می کنید؛ از ماسک موی روغن آرگان هم استفاده کنید که برای موهای تان معجزه می کند.

استفاده از این روغن به عنوان ماسک مو باعث مرطوب کردن و آبرسانی می‌ شود و فواید زیادی هم دارد؛ مخصوصا اگر موی آسیب ‌دیده دارید. ویتامین e موجود در این روغن هم باعث می‌ شود که موهای تان نرم شود و از مو خوره جلوگیری گردد.
https://jahannews.com/vdcamenae49nuu1.k5k4.html
jahannews.com/vdcamenae49nuu1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *