جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

طرح زمستانه پلیس راهور کشور آغاز شد

چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب: 822448
رییس پلیس راهور کشور از آغاز طرح زمستانی تا ۲۰ اسفند سال جاری در جاده‌های سراسر کشور خبر داد و گفت: در این طرح از ظرفیت‌های پهپادی و هوافراجا استفاده خواهد شد.
طرح زمستانه پلیس راهور کشور آغاز شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، سردار سید کمال هادیانفر روز چهارشنبه در رزمایش طرح زمستانه پلیس راهور افزود: در این طرح همکاران ما بصورت شبانه روزی با استفاده از هشت هزار و ۱۶۷ خودرو سبک و ۷۰ بالگرد در جاده‌های سراسر کشور خدمت رسانی می‌کنند و همچنین استفاده از ظرفیت‌های پهپادی، هلال احمر و اورژانس نیز در دستور کار قرار دارد.

رییس پلیس راهور کشور با بیان اینکه سالانه ۱۷ هزار نفر در جاده‌های کشور بر اثر تصادف فوت می‌کنند، اظهارداشت: پیش بینی می‌شود باتوجه به افزایش صدور گواهینامه در زمستان امسال شاهد افزایش تردد باشیم، اما ضروری است که نسبت به ایمن سازی خودرو‌ها اقدام جدی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در طرح زمستانی سال گذشته تردد‌های جاده‌ای ۱۴ درصد افزایش داشت، ادامه داد: در این مدت و به نسبت افزایش تردد‌ها تصادفات فوتی تنها چهارصدم درصد افزایش داشت.

سردار هادیانفر با بیان اینکه اجازه ندادیم آمار جانباختگان در زمستان سال گذشته نسبت به سال ۹۹ افزایش داشته باشد، تاکید کرد: امسال با توجه به افزایش خودرو‌ها و دارندگان گواهینامه، پیش‌بینی افرایش ۳۰ درصدی تردد‌ها را داریم و با توجه به وضعیت زمستانی که از سوی هواشناسی پیش‌بینی شده باید تلاش کنیم با اقدامات شبانه‌روزی شاهد کاهش تصادفات و حوادث ترافیکی باشیم.

پلیس با پیشنهادات وزارت صمت در خصوص اسقاط خودر‌ها مخالف است
رییس پلیس راهور با اشاره به پیشنهادات وزارت صمت برای اسقاط خودروها، گفت: پلیس با هر ۲ پیشنهاد ارایه شده مخالف است چرا که هر دو این پیشنهادات قابل اجرا نیست.

سردار هادیانفر با بیان اینکه سن فرسودگی برای خودرو‌ها نداریم، افزود: بر این اساس برنامه هم برای اسقاط نداریم امروز خودرویی که ۵۰ سال در سطح معابر تردد داشته با یک معاینه فنی ۵۰ سال دیگر هم می‌تواند در معابر تردد کند که این درست نیست وزارت صمت پیشنهاد یک و نیم درصد برای اسقاط خودرو‌ها را در ازای قیمت خودرو‌های وارداتی داده بود که ما با این هم مخالفیم یعنی برای یک خودروی ۳۰۰ میلیونی با پرداخت حدود سه میلیون تومان می‌توان مجوز واردات گرفت.

وی تاکید کرد: اگر اسقاط خودرو‌ها در دستور کار دولت و مجلس قرار نگیرد هر روز شاهد ترافیک سنگین و آلودگی هوا خواهیم بود. ظرفیت تردد در معابر تهران برای ۱.۸ میلیون وسیله نقلیه‌ای طراحی شده یعنی ۱.۸ میلیون دستگاه خودرو و موتورسیکلت می‌تواند در معابر تهران تردد کند، اما اکنون پنج میلیون دستگاه خودرو و موتورسیکلت در این معابر تردد می‌کند؛ خوب معلوم است که ترافیک و آلودگی هوا را شاهدیم.

سردار هادیانفر با بیان اینکه وزارت صمت پیشنهادی مبنی بر گواهی صوری اسقاط خودرو نیز داشت، ادامه داد: ما با آن هم مخالفت کردیم و مجلس باید فکری در این حوزه کند و گرنه خسارات ناشی از خودرو‌های فرسوده افزایش پیدا می‌کند.

وی در خصوص صرف نظر از برخی استاندار‌های قانونی همچون یورو ۶ برای خودرو‌های وارداتی و سوخت آن‌ها نیز گفت: ما با این موضوع نیز مخالفت کردیم و این درست نیست به بهانه تحریم استاندارد‌ها را رعایت نکنیم البته وزارت نفت هم به دنبال تلاش برای یورو ۶ است.

رییس پلیس راهور کشور ادامه داد: در ماده هشت قانون هوای پاک نکات مهمی وجود داشت که به خبرنگاران پیشنهاد می‌کنم آن را بررسی کنند و ببینند که دولت قبلی و دولت فعلی هر کدام چند تکلیف را در این حوزه انجام دادند در موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تسهیلات ارزان قیمت اسقاط خودرو و ... چه اقداماتی باید انجام می‌شد که هیچکدام اتفاق نیفتاده است.

وی در خصوص آمار‌های میزان سفر در جاده‌های کشور نیز گفت: سفر‌ها در هشت ماهه امسال ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته، اما متاسفانه تصادفات در این مدت ۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

سردار هادیانفر با بیان اینکه داشتن زنجیر چرخ در سفر‌های زمستانی الزامی است، افزود: در بیشتر تصادفاتی که سرنشینان از کمربند ایمنی استفاده کردند فوتی نداشتیم و اگر حادثه شدت بالایی داشته باشد منجر به مجروحیت شده همچنین ۸۲ درصد تصادفات به دلیل سرقت و سبقت غیرمجاز و خستگی و خواب آلودگی است.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا موضوع اساسی و جدی است، گفت: امروزه شاهد هستیم ۸۰ درصد از ناوگان مسافری در شهر‌ها در سن فرسودگی است و نوسازی اتفاق نیفتاده است.

به گفته سردار هادیانفر از ۱۲.۵ میلیون موتورسیکلت ۱۰ میلیون آن کاربراتوری و دودزا است همچنین در موضوع خودرو‌های سواری نیز میزان تردد خودروی سواری از نظر سرنشین یک و نیم نفر به ازای هر خودرو است.
https://jahannews.com/vdcfj0dccw6d0ja.igiw.html
jahannews.com/vdcfj0dccw6d0ja.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *