جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

خنثی شدن طرح کودتا علیه دولت آلمان

چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۱۶
کد مطلب: 821638
دفتر دادستانی آلمان اعلام کرد که گروهی تندرو در این کشور قصد داشته با خشونت، نهادهای دموکراتیک را در شهرهای آلمان سرنگون کند و دولت نظامی-انتقالی در این کشور تشکیل دهد.
خنثی شدن طرح کودتا علیه دولت آلمان
به گزارش جهان نيوز، پلیس آلمان ۲۵ تندروی مظنون به برنامه ریزی برای سرنگونی دولت  این کشوردر یک کودتای خشونت آمیز را دستگیر کرد.

به نوشته «فاینشال تایمز»، این دستگیری‌ها به عنوان بخشی از مجموعه ای از یورش‌ها در سراسر آلمان انجام شد که شامل بازرسی بیش از ۱۳۰ محل می‌شود. این بزرگترین عملیات پلیسی است که آلمان تاکنون علیه افراط گرایان به راه انداخته است.

در بیانیه دفتر دادستانی فدرال آلمان آمده است که افراد دستگیر شده از جمله دو تن از سرکردگان این توطئه، مظنون به عضویت یا حامیان یک سازمان تروریستی داخلی هستند. این گروه که در نوامبر ۲۰۲۱ تأسیس شد. 

بازرسان همچنین یک نظامی عضو واحد نیروهای ویژه آلمان را دستگیر کرده‌‌اند. انگیزه اعضای این گروه تئوری‌های توطئه مانند بوده و با «رایشبورگر» جنبش راستگرای افراطی که اقتدار جمهوری فدرال آلمان را به رسمیت نمی‌شناسد، مرتبط بودند. 

 دفتر دادستانی آلمان گفت که این گروه قصد داشت با خشونت نهادهای دموکراتیک را در شهرهای آلمان سرنگون کند و دولت نظامی انتقالی تشکیل دهد.
https://jahannews.com/vdcfmydccw6d0va.igiw.html
jahannews.com/vdcfmydccw6d0va.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کجاش کودتا بوده اینا همش صحنه سازی برای حذف گروه های دیگر است بعد خودشان را متعهد به دموکراسی می دونن