کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اخلال در شبکه تلفن همراه/ ارسال پیام جعلی زلزله +جزئیات

16 آذر 1401 ساعت 12:46

روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هر گونه هک شبکه تلفن همراه کشور را تکذیب کرد.


به گزارش جهان نیوز، در پی اخلال در شبکه تلفن همراه پیامی مبنی بر هشدار زلزله به شهروندان مخابره شده است. این پیام جعلی است، از منازل خود خارج نشوید.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با تسنیم ارسال هر گونه پیامکی مبتی بر هشدار زلزله را تکذیب کرد.

رئیس مرکز لرزه‌نگاری کشور هم گفت: هشدار زلزله بی‌اساس است و ما پیامی نفرستادیم




تکذیب هک؛ اشتباه اپراتور
روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هر گونه هک شبکه تلفن همراه کشور را تکذیب کرد و افزود وضعیت شبکه تلفن همراه کشور به صورت دائم توسط مراکز پایش امنیت اپراتورها و وزارت ارتباطات مورد پایش قرار می گیرد و هیچ گونه شواهدی مبنی بر هک این شبکه وجود ندارد و ادعاهای مطرح شده در حال بررسی است.


معاون وزیر کشور: پیامک هشدار زلزله اشتباه فنی و کج‌سلیقگی بوده است
سید مجید میراحمدی معاون انتظامی و امنیتی وزارت کشور در مورد ارسال پیامکی هشدار زلزله گفت: تیم تحقیقاتی همراه اول در حال اقدام فنی بودند که برای شرایط بحرانی مثل سیل و زلزله پیام هشدار ارسال کنند.

وی افزود: وقتی که این کار آماده شد در گروه فنی خودشان می خواستند به صورت آزمایشی در گروهشان این پیام را ارسال کنند ولی به دلیل غفلت فنی، این پیام برای برخی شهروندان ارسال شد، بنابراین موضوع نه هک بوده و نه مسأله خاص امنیتی بلکه اشتباه فنی بوده که در اطلاعیه‌ای که صادر می‌کنند آن را توضیح خواهند داد و از شهروندان عذرخواهی می‌کنند.

میراحمدی در مورد کج‌سلیقگی برای انتخاب زمان چنین اقدامی،‌ خاطرنشان کرد: این موضوع توسط دستگاه‌های ذیربط دنبال می‌شود ولی مسأله در همین حد است و غفلت و اشتباه فنی بوده که صورت گرفته، اما اینکه در این مقطع زمانی چنین اتفاقی افتاده نوعی کج‌سلیقگی بوده است.

مدیرکل ارتباطات همراه اول: هیچگونه هک و نفوذی نبوده است
در نهایت حامد حکاکان، مدیرکل ارتباطات همراه اول ضمن عذرخواهی از مشترکین خود به دلیل پیام اشتباه زلزله گفت: هیچگونه هک و نفوذی نبوده است بلکه به دلیل خطای تیم تحقیقاتی بوده که در زمینه تست قابلیت هشدار بلایای طبیعی سیل یا زلزله کار می کردند.

وی ادامه داد: این پیامک قرار بوده صرفا برای این تیم تحقیقاتی ارسال شود اما برای تعدادی از شهروندان نیز ارسال شده است.


کد مطلب: 821570

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/821570/اخلال-شبکه-تلفن-همراه-ارسال-پیام-جعلی-زلزله-جزئیات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com