پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

تهران چقدر معلول دارد؟

سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب: 821477
عضو شورای شهر تهران گفت:در ایران یک میلیون ۴۶۷ هزار نفر تحت نظر بهزیستی هستند و جمعیت معلولان در تهران بین ۹۰۰ هزار تا یک میلیون نفر است.
تهران چقدر معلول دارد؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، سوده نجفی عضو شورای شهر در نطق پیش از دستور یکصد و دوازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه روز دوازدهم آذر ماه به نام روز جهانی معلولان نامگذاری شده است گفت: هدف از این روز کرامت معلولان است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش و آمارها ۸۰ درصد معلولان در کشورهای پیشرفته هستند و در ایران نیز یک میلیون ۴۶۷ هزار و ۸۵۰ نفر تحت نظر بهزیستی هستند و جمعیت معلولان در تهران بین ۹۰۰ هزار تا یک میلیون نفر است.

نجفی با بیان اینکه تنها ۲ درصد معابر یعنی ۲۲۸ کیلومتر تهران برای معلولان مناسب سازی شده است گفت: مدیریت شهری از ابتدا تاکنون کمترین توجه را به مناسبت سازی معلولان داشته است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مناسب سازی و الزام ساختمان‌ها به نیازهای معلولان از اهمیت بسزایی برخوردار است گفت: متأسفانه آنچه به عنوان مناسب سازی ساختمان‌ها شناخته می‌شود در یک بالابر خلاصه شده است و پس از دریافت پایان کار همان بالابر هم حذف می‌شود.

وی تصریح کرد: شهر تهران در حوزه حمل و نقل عمومی دچار مشکل است و با کمبود واگن و اتوبوس رو به رو است و ترافیک شهر مربوط به این کمبودها است و معلولان به اتوبوس و مترو احتیاج دارند.

نجفی با بیان هیچکدام از ایستگاه‌های اتوبوس مناسب‌سازی نشده است گفت: همچنین ایستگاه‌های مترو به ۲۰۶ اتوبوس احتیاج دارند و متأسفانه پله برقی‌های مترو نیز خراب هستند.

عضو شورای شهر تهران گفت: از شهردار تهران می‌خواهم نسبت به تکالیف خود در قانون حمایت از حقوق معلولان عمل کند.
https://jahannews.com/vdcguq97uak9xt4.rpra.html
jahannews.com/vdcguq97uak9xt4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
معابر تهران واقعا مناسب معلولان است!!!!! متشکریم از کلیه ی شهرداران تهران!!!