پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

آیت‌الله نوری: فتنه و فساد زیاد شده است

دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 821342
امروز فتنه و فساد زیاد شده و برخی دشمنان اتحاد دارند تا بتوانند ایران اسلامی را به زمین بزنند؛ اما به فضل خدا کاری از پیش نخواهند برد.
آیت‌الله نوری: فتنه و فساد زیاد شده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار جمعی از اساتید انقلابی و نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با وی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت در این روایت مهم فرمودند: «عُلَماءُ شیعَتِنا مُرابِطونَ فِی الثَّغرِ الّذی یَلی إبلیسَ و عَفاریتَهُ، یَمنَعونَهُم عَنِ الخُروجِ عَلی ضُعَفاءِ شیعَتِنا، و عَن أن یَتَسَلَّطَ عَلَیهِم إبلیسُ و شیعَتُهُ / علمای شیعه ما، نگهبانان مرزی هستند که در آن سویش ابلیس و دیوهایش قرار دارند و [این علما]جلوی یورش آن‌ها به شیعیان ناتوان ما و تسلّط یافتن ابلیس و پیروان او بر ایشان را می‌گیرند».

وی ابراز داشت: آنچه که در جنگ مهم است، مرزبانی است و مرز‌های دریایی، هوایی و زمینی از مرز‌های بسیار مهمی است که اسلام بر آن تأکید داشته و باید از نفوذ دشمن جلوگیری کرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: دشمنان ایران اسلامی بسیار فعال بوده و برنامه ریزی کرده اند و ما هم باید مرز‌ها را شناخته و به مرزبانی از ورود و نفوذ آنان بپردازیم.

آیت الله نوری همدانی بیان داشت: شناسایی مرز‌ها بر ما لازم است و باید بدانیم که دشمن از چه راه‌هایی وارد شده و بدانیم با چه اشخاصی در ارتباط است تا بتوانیم اقدام فوری و مؤثر داشته باشیم.

وی اظهار داشت: «در یک جامعه، رهبر یک نفر است و ما باید راهنما باشیم و به خوبی نقش خود را ایفا نماییم.»

این مرجع تقلید ابراز داشت: اسلام دینی است که تمام ابعاد را روشن نموده و ما باید به عنوان راهنما، این مسائل را برای مردم تبیین نماییم.

آیت الله نوری همدانی به ویژگی‌های رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: «باید ویژگی‌های حضرت آیت الله خامنه‌ای برای مردم بیان شود؛ تمام آنچه امام راحل در نظر گرفته بودند، در وجود ایشان هست و ما باید در ابتدا ایشان را شناخته و در مرحله بعد، رهبر انقلاب را به مردم بشناسانیم.»

وی با بیان اهمیت مردم در جامعه، بیان کرد: امام علی (ع)، مردم را عمود دین اسلام عنوان کرده اند و ما شاهد بوده ایم که مردم در هشت سال جنگ تحمیلی، سپر این کشور بوده و جانانه جنگیدند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: «امروز فتنه و فساد زیاد شده و برخی دشمنان با هم اتحاد دارند تا بتوانند ایران اسلامی را به زمین بزنند؛ اما به فضل خدا کاری از پیش نخواهند برد.»

وی ابراز داشت: امام خمینی (ره) در صحیفه نور عنایت دارند که ظلم، جهل و فقر باید برداشته شود و باید برای تحقق آن قدم برداشت.

آیت الله نوری همدانی خطاب به حوزویان خاطرنشان کرد: همه حوزویان باید در مسیر انقلاب قدم برداشته و وحدت و اتحاد داشته باشند.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام سلیمانی اردهالی نیز به ایراد سخن پرداخت و از مواضع انقلابی و حکیمانه حضرت آیت الله نوری همدانی تقدیر کرد.
https://jahannews.com/vdchkzn6i23nixd.tft2.html
jahannews.com/vdchkzn6i23nixd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.....