سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

تفاوت هتل با هتل آپارتمان چیست؟

شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب: 821070
شاید برای شما هم  بارها اتفاق افتاده باشد که بین انتخاب یک هتل و هتل آپارتمان دچار تردید شده باشید. مخصوصا اگر قیمت رزرو آن دو نیز تا حدودی نزدیک به هم باشد، در این حالت کدام انتخاب هوشمندانه تر است؟ چه تفاوتهایی بین خدمات یک هتل با یک هتل آپارتمان وجود دارد؟
 

در این مقاله با یک مقایسه ی همه جانبه ، تفاوت هتل با هتل آپارتمان برای شما مشخص می شود  وبه شما کمک خواهیم کرد؛ که بهترین ومقرون به صرفه ترین انتخاب را داشته باشید.

برای رزروهتل و هتل آپارتمان می توانید به وب سایت هتل متل مراجعه کنید و از خدمات آنها در رزرو اقامتگاه بهره مند شوید.

تفاوت در نوع واحد اقامتی

در هتل آپارتمان همانگونه که از نامش پیداست شما یک واحد آپارتمانی دریافت خواهید کرد که شامل اتاق خواب، فضای حال، آشپزخانه و سرویس بهداشتی است. اما درهتل شما تنها صاحب یک اتاق با تخت و سرویس بهداشتی هستید. در واقع اقامت در یک هتل آپارتمان مثل این است که شما یک آپارتمان مبله را برای مدتی اجاره کرده باشید و مثل خانه ی خود در آن اقامت دارید و به امکانات خاصی نیز دسترسی دارید.

تفاوت در نوع ارائه خدمات

هتل ها امکانات و خدمات متعددی به مسافران ارائه می دهند که بر اساس نوع و کیفیت خدمات به آن ها ستاره داده می شود. خدماتی مانند روم سرویس، کافی شاپ، لابی، استخر، ماساژ، مجموعه ورزشی، فروشگاه و غرفه، اینترنت و...
اما هتل آپارتمان ها هیچ اجباری به داشتن چنین خدماتی ندارند. به همین دلیل هم هتل آپارتمان ها فاقد ستاره هستند.

البته ممکن  است برخی از هتل آپارتمان ها خدماتی از این قبیل را نیز به مسافران ارائه دهند که در این صورت قیمت بالاتری نیز خواهند داشت .

لذا اگر امکانات و خدمات هتل برای شما مهم است قبل از انتخاب هتل و یا هتل آپارتمان، خدمات و امکانات آنها را با یکدیگر مقایسه کنید در این حالت بجز در مواردی خاص انتخاب هتل برای اقامت گزینه بهتری است.

هتل متل یکی از وب سایت هایی است که به شما کمک می کند با مقایسه کردن امکانات هتل ها و هتل آپارتمان ها ، بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

هزینه ی اقامت

به طور کلی اقامت در هتل نسبت به اقامت درهتل آپارتمان هزینه ی بیشتری دارد.
البته این امکان وجود دارد که اقامت در یک هتل آپارتمان خاص نسبت به اقامت در هتل های سه ستاره یا دوستاره هزینه یبیشتری داشته باشد که این موضوع  بستگی به خدمات آن هتل آپارتمان دارد.

اما به طور کلی قیمت هتل آپارتمان ها معمولاً از هتل های معمولی و میان رده کمتر است. و به همین دلیل این واحدهای  اقامتی محبوبیت بیشتری در بین توریست ها دارند.

گفتنی است در هتل آپارتمان ها هر چقدر تعداد روزهای اقامت شما بیشتر باشد، هزینه ی اقامت شما کاهش پیدا می کند .

بنابراین اگر قصد دارید سفری یک روزه تا یک هفته ایی داشته باشید اقامت در هتل برای شما مناسب است. اما اگر برای سفری طولانی مدت برنامه ریزی کرده اید، بهتر است اقامت در هتل آپارتمان را در برنامه ی خود قرار دهید.

 امکان پخت و پز و آشپزی

 

شاید مهم ترین تفاوت هتل و هتل آپارتمان این است که  در هتل آپارتمان ها شما فضای مناسب برای آشپزی نیز در اختیار دارید. در هتل ها شما هیچ امکانی برای آشپزی دراختیار ندارید اما درهتل آپارتمان می توانید هر زمان که مایل بودید به جای استفاده از غذای رستوران ها و غذاهای آماده خودتان مشغول پخت وپز شوید.

لذا اگر سفر بلند مدت در پیش دارید یا می خواهید با آشپزی کردن هزینه های سفرتان را کاهش دهید، می توانید به اقامت در هتل آپارتمان به عنوان یک گزینه ی جدی فکر کنید.

سفر دسته جمعی یا انفرادی

 
نکته ی دیگری که برای انتخاب هتل یا هتل آپارتمان باید به آن توجه داشته باشید. تعداد نفرات و همسفرهایتان است. اگر تنها سفر می کنید یا نهایتا پنج نفر هستید ، اقامت در هتل می تواند برای شما مناسب باشد. اما اگر اهل سفر دسته جمعی هستید شاید بد نباشد به اقامت درهتل آپارتمان نیز فکر کنید .

اتاق های هتل معمولا اجازه ی اقامت نهایتا 5 نفر در یک اتاق را به شما می دهند و در نهایت شما مجبور به رزو تداد اتاق های بیشتری هستید که در این صورت هزینه های شما افزایش می یابد .

اما در صورت انتخاب هتل آپارتمان هزینه های شما کاهش قابل توجهی پیدا می کند.

 نظافت و تمییزی

نکته ی دیگری که باید به آن دقت کنید تمیزی و نظافت هتل آپارتمان هاست. همان طور که می دانید هتل ها نظافت هر روزه و بیست و چهار ساعته دارند در حالیکه نظافت هتل آپارتمان ها به صورت هفتگی انجام می شود و نظافت و تمییزی واحدی که درآن اقامت دارید در مواقع دیگر به عهده ی خود شماست.

تفاوت در مساحت، نوع سازه و نقشه ساختمان

هتل ها باید در ساخت سازه خود اصولی را رعایت کنند که رعایت چنین قواعدی برای هتل آپارتمان ها الزامی نیست. میزان رعایت این اصول در ساخت و ساز هتل در کاهش یا افزایش ستاره هتل ها نیز بسیار موثر است مواردی از قبیل: ابعاد و مساحت لابی، عرض خیابان محل قرار گیری هتل، تعداد واحد اقامتی، داشتن پارکینگ، برخورداری از رستوران و …

در حالیکه هتل آپارتمان ها هیچ اجباری برای رعایت این اصول ندارند.

هتل را انتخاب کنم یا هتل آپارتمان؟

 

اگر دوست دارید محل اقامت‌تان امکانات و خدمات متنوع و باکیفیتی داشته باشد بهتر است که به‌جای هتل آپارتمان در هتل اتاق رزرو کنید. به‌طور مثال اگر به یک سفر کاری می‌روید و می‌خواهید در محل اقامتتان با همکار یا شریک خود یک قرار کاری برگزار کنید. یا دوست دارید در مدت‌زمان سفرتان، هر روز ورزش کنید یا می‌خواهید ماساژ بگیرید. یا دوست دارید در محل اقامت تان غذاهای متنوعی سرو شود و با یک تماس آن را به اتاقتان بیاورند و در کل خواهان ی سفر لوکس و بی دردسر هستید، بهتر است که در هتل اتاق رزرو کنید.

اما اگر دسته جمعی سفر می کنید و برای یک سفر بلند مدت برنا مه ریزی کرده اید و در عین حال  تمایل دارید اقتصادی و مقرون به صرفه سفر کنید،  بهتر است در یک هتل آپارتمان برای خود و همسفرانتان اتاقی رزرو کنید.

در این مقالعه سعی کردیم شما را به طور مختصر با تفاوت هتل با هتل آپارتمان آشنا کنیم .هتل متل یکی از وب سایت هایی است که به شما کمک می کند با رزروهتل و هتل آپارتمان با قیمت مناسب سفر ارزان  و مقرون به صرفه ایی داشته باشد.
https://jahannews.com/vdcfeydcxw6d0xa.igiw.html
jahannews.com/vdcfeydcxw6d0xa.igiw.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *