جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
ادعای رویترز:

ادعای رویترز: مخالفت اسد با پیشنهاد مسکو برای دیدار با اردوغان

شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 821068
منابع رسانه‌ای غیررسمی می‌گویند که پیشنهاد مسکو برای برگزاری دیدار میان روسای‌جمهور سوریه و ترکیه با مخالفت دمشق همراه شده است.
مخالفت بشار اسد با پیشنهاد روسیه
به گزارش جهان نيوز، خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع آگاه از مخالفت دمشق با دیدار میان بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای وی خبر داد و نوشت که تلاش‌های مسکو برای برگزاری دیدار میان این دو با مقاومت دمشق همراه شده است.

بنابر این گزارش، بشار اسد پیشنهاد دیدار مشترک با اردوغان و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را نیز رد کرده است. به گفته این منابع، دمشق معتقد است که انجام چنین دیداری موضع اردوغان را در انتخابات آینده تقویت می‌کند به خصوص اگر قرار باشد اردوغان در این دیدار موضوع پناهجویان سوری در ترکیه را مطرح کند.

دمشق بر این باور است که «دلیلی برای دادن امتیاز به اردوغان در آستانه انتخابات نیست و پیش از انتخابات، از روابط خبری نخواهد بود».

یکی دیگر از این منابع گفت: دمشق انجام چنین دیداری را در این مقطع بی‌دلیل می‌داند و چیزی که اکنون می‌خواهد خروج کامل نیروهای ترکیه از خاک سوریه است.

الکساندر لاورنتییِف نماینده ویژه دولت روسیه در امور سوریه جمعه دوم دسامبر تاکید کرده بود که کرملین تلاش می‌کند تا نشستی مشترک بین روسای‌جمهور ترکیه و سوریه در مسکو برگزار شود، زیرا نتیجه این دیدار را مثبت و مفید ارزیابی می‌کند.
https://jahannews.com/vdccesq442bqix8.ala2.html
jahannews.com/vdccesq442bqix8.ala2.html
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *