جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
جام جهانی ٢٠٢٢ قطر؛

چهره ۱۶ تیم صعودکننده مشخص شد/ یک غایب بزرگ و رکورد آسیایی‌ها +عکس

شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 821034
چهره تیم های راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در شرایطی مشخص شد که تیم ملی آلمان یکی از ناکامان بزرگ بود و تیم های آسیایی هم رکورد حضور در مرحله حذفی را شکستند.
چهره ۱۶ تیم صعودکننده مشخص شد +عکس
به گزارش جهان نيوز، بیست و دومین دوره رقابتهای فوتبال جام جهانی که از ۲۹ آبان ماه با حضور ۳۲ تیم در هشت گروه چهار تیمی به میزبان قطر آغاز شده بود، روز ۱۱ آذر با شناخت ۱۶ تیم مرحله یک هشتم نهایی، وارد مرحله حذفی شد.

بر اساس گزارش مهر، در دور مقدماتی نتایج شگفت انگیزی به دست آمد که بخش عمده آن مربوط به تیم‌های آسیایی به ویژه تیم ملی ژاپن بود که دو مدعی اصلی قهرمانی را شکست داد و به یک هشتم نهایی رسید. مردان سرزمین آفتاب تابان هم آلمان و هم اسپانیا را قربانی جاه طلبی خود کردند.

البته عربستانی‌ها هم که نتوانستند به مرحله بعد صعود کنند در نخستین دیدار خود آرژانتین پرستاره را شکست دادند تا یکی از شگفتی سازان این دوره از مسابقات لقب بگیرند.

صعود سه تیم ژاپن، کره جنوبی و استرالیا از قاره آسیا به مرحله یک هشتم نهایی هم برای نخستین بار در تاریخ جام جهانی اتفاق افتاد. اما بزرگترین غایب مرحله یک هشتم نهایی تیم ملی آلمان است که مثل دوره قبل در مرحله مقدماتی حذف شد و به خانه برگشت.

وضعیت تیم‌های گروه‌های هشتگانه بیست و دومین دوره جام جهانی به شرح زیر است:

https://jahannews.com/vdcfmydcjw6d0xa.igiw.html
jahannews.com/vdcfmydcjw6d0xa.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *