کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نوشته مهاجرانی خارج نشین درباره تخریب کنندگان تیم ملی/ از تجزیه طلب فلك‌‌زده تا فوتبالیست‌های سابق

12 آذر 1401 ساعت 9:31

تجزيه‌طلب فلك‌زده‌اي در يكي از اين تلويزيون‌هاي ضد ملت ايران و سرزمين ايران و ضد انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي، مي‌گفت: «تجزيه‌طلبي بايست گفتمان امروز ايران شود!»


گروه سیاسی جهان نیوز: عطالله مهاجرانی که سالهاست در خارج از ایران حضور دارد طی یادداشتی از تخریب کنندگان تیم ملی فوتبال ایران انتقاد کرده است.

به گزارش جهان نیوز در بخشی از یادداشت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات آمده است: وقتي تيم عربستان بر تيم آرژانتين پيروز شد، آقاي محترمي شروع كرد به شيپور زدن و طبالي كه ببينيد، اين پيروزي عربستان نتيجه سياست‌هاي توسعه محمد بن سلمان است! بسيار خب! حالا كه عربستان از لهستان و مكزيك شكست خورد، چه مي‌گوييد؟ تونس كه فرانسه را شكست داد؟ كانادا كه از همه شكست خورد؟ پيداست نبايد دچار خلط مبحث شويم و به اصطلاح دوغ و دوشاب را بياميزيم و داوري كاريكاتوري داشته باشيم. اگر در مسابقه با امريكا تيم ملي ما يك گل زده بود، به مرحله بالا صعود مي‌كرد. اين اتفاق نيفتاد، در سال ۱۹۹۸ در جام جهاني ما از تيم ملي امريكا برديم. حكايت همچنان باقي است. شاهد فراز و فرود تيم‌ها در مسابقات خواهيم بود، اما و به قول معروف هزار اما! نديده بوديم كه عده‌اي از هموطنان در ايران، يا هموطناني كه در خارج ايران زندگي مي‌كنند و از آن مهم‌تر و حساس‌تر، ستاره‌هاي مشهور سابق تيم ملي فوتبال ايران، عليه تيم ملي موضع‌گيري كنند. در فضاي ملتهب سياسي اجتماعي، آنان نيز بر شعله‌ها بنزين بپاشند و «طعنه تير آورانم مي‌كشد!» اين پديده كاملا تازه بود.

این یادداشت می‌افزاید: تيم ملي، تيم ملي همه مردم ايران است. پرچم ملي و سرود ملي به همگان متعلق است. اگر قرار باشد هر گوشه كشور، پارچه رنگين البته ننگيني را علم كنند و بگويند ما پرچم رسمي را قبول نداريم و سرود ملي را به رسميت نمي‌شناسيم، مهم‌ترين نشانه‌هاي وحدت ملي آسيب مي‌بيند. چنان‌كه مي‌بينيم، عليه زبان فارسي، به عنوان زبان ملي ايران نيز حساسيت به خرج مي‌دهند، تجزيه‌طلب فلك‌زده‌اي در يكي از اين تلويزيون‌هاي ضد ملت ايران و سرزمين ايران و ضد انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي، مي‌گفت: «تجزيه‌طلبي بايست گفتمان امروز ايران شود!» دشمني با تيم ملي فوتبال ايران نيز از همين زاويه تفسير مي‌شود. دشمن «تيم» و دشمن «ملي» و دشمن «ايران» هستند. جوانان برومند و قهرماني از هر گوشه و كنار و مذهب و قوميت، در كنار هم جمع مي‌شوند، لباس همرنگ مي‌پوشند، با هم سرود مي‌خوانند، يك پرچم را بر دوش مي‌كشانند و با شور و نشاط فرياد مي‌زنند. همين براي دشمنان ايران آزار‌دهنده است. تيم ملي فوتبال، يكي از درخشان‌ترين نماد‌هاي وحدت ملي است. اما، اين دشمني‌ها و وسوسه‌ها، نمي‌تواند و نخواهد توانست به وحدت ملي و سرزميني ايران آسيب جدي بزند.


کد مطلب: 821022

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/821022/نوشته-مهاجرانی-خارج-نشین-درباره-تخریب-کنندگان-تیم-ملی-تجزیه-طلب-فلك-زده-فوتبالیست-های-سابق

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com