کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش کاربران به اعترافات قاتلان شهید سید روح‌الله عجمیان

12 آذر 1401 ساعت 8:29

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ضاربان شهید روح‌الله عجمیان نهم آذر ماه برگزار شد. شهید سیدروح‌الله عجمیان، ۱۲ آبان ماه در جریان اغتشاشات و ناامنی‌های آزادراه کرج - قزوین با ضربات چاقو برخی از اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از روزنامه جوان، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ضاربان شهید روح‌الله عجمیان نهم آذر ماه برگزار شد. شهید سیدروح‌الله عجمیان، ۱۲ آبان ماه در جریان اغتشاشات و ناامنی‌های آزادراه کرج - قزوین با ضربات چاقو برخی از اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نائل آمد. انتشار فیلم‌های اعتراف قاتلان او با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. یکی از قاتلان از جنایت‌های غیرقابل باوری می‌گوید که سر شهید آورده و قاتلی دیگر که پزشک است از درآمد ماهانه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی خود می‌گوید. کاربران این اعترافات را به روضه‌ای باز تعبیر کردند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.

مهدی کشت‌دار:
با چاقو دو نفر را به شهادت رسانده و چهار نفر دیگر را زخمی کرده، در دادگاه اتهامات را قبول کرده، اما هشتگ اعدام نکنید برایش می‌زنند. شاهد عینی می‌گوید در راه فرار هر کس دیگری را که سر راهش بود می‌زده است. مجیدرضا رهنورد روی بدن یکی از شهدا نشسته و با چاقو ضربه می‌زده.

محمدجواد اخوان:
هرچند شنیدن این جنایات سخت است، اما اگر نگوییم و نشنویم فردا جای شهید و جلاد را عوض می‌کنند و با هشتگ «اعدام نکنید» مدافع جانیان می‌شوند. بشنوید و نثار روح شهید روح‌الله عجمیان صلواتی عنایت کنید.

محمدجعفر نعناکار:
بازگویی شرح ماوقع در چگونگی شهادت روح‌الله عجمیان از طرف قاتل، آن هم با چنین بیان شیوا و پرداخت به جزئیات، مکتوبات ترور‌های کور اول انقلاب و منقولات کتب مقتل را در چشم انسان مجسم می‌کند.

محمد نصوحی:
در جواب کسانی که به بسیجی‌ها می‌گویند مزدور ساندیس خور! بدانید که شهید عجمیان در یکی از فقیرترین محلات کرج اجاره‌نشین بوده! یک تار موی بچه‌های پاک بسیج می‌ارزد به هزاران نفر از اراذل و اغتشاشگرها...

فاطمه شریف:
یکی از قاتلان شهید عجمیان پزشکی است که ماهی ۱۰۰ میلیون درآمد داره! قاضی میگه: تو که مشکل اقتصادی نداری پس چرا با نظام مخالفی و شهید عجمیان رو کشتید؟ جواب داده: اشتباه کردم!

علی‌اکبر رائفی‌پور:
فکر اینکه یکی از قاتلان شهید روح‌الله عجمیان در فاجعه کرج یک پزشک بوده، تن انسان را می‌لرزاند. تصور کنید اگر عکس این اتفاق افتاده بود الان رسانه‌های غربگرا چه می‌کردند؟ اعترافاتشان را که شنیدم روضه‌های دادگاه مختار به ذهنم آمد. لا یوم کیومک یا اباعبدالله. #شب_زیارتی

کاربری با نام «آقا محمد»:
پزشکی که شراکت داشته در قتل شهید عجمیان ماهانه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون درآمد داشته، بنویسید بسیجی ساکن در فقیرترین منطقه کرج در دفاع از انقلاب به‌دست یکی از مرفهین این کشور شهید شد...

عبدالله گنجی:
دادگاه قاتلان شهید عجمیان را هر کس گوش کند انگار روضه می‌شنود. قیاس مع الفارق، اما بعید می‌دانم قاتلان اباعبدالله (ع) خودشون روضه هم خوانده باشند. یکی می‌گوید سنگ به سرش خرد شد، یکی می‌گوید دو بند انگشت چاقو را در پهلو فشردم یکی...

صفحه «توییتر انقلابی»:
(به چهره قاتلان شهید عجمیان) نگاه کنید! قاتل شاخ و دم ندارد، روی پیشانی هم برچسب نخورده که این شخص قاتل است! چهره قاتل می‌تواند همینقدر معمولی و حتی مظلوم هم باشد! پس دیگر نگویید این جوان است، دانشجوست، ورزشکار است، هنرمند است، اعدامش نکنید!

مهدی پناهی:
چند نفر داستان روح‌الله عجمیان را می‌دانند؟ خیلی‌ها تصور می‌کنند اگر هرکس با مثلاً انقلاب‌شان همراهی نکرد حتماً جیره‌خوار، بی‌درد و نفهم است! اما ندیدند و نفهمیدند امثال این شهید مظلوم را که کارگر ساده بود. نتیجه این قتل وحشیانه می‌شود که لحظه لحظه آن را خود قاتلان روایت کردند.

محسن رحمانی‌نیا:
شب جمعه شب زیارتی ارباب عالم امام حسین (ع) است، روضه می‌خواهی قصه شهادت بسیجی شهید روح‌الله عجمیان را بخوان و دادگاه قاتلانش را ببین. #عجمیان #شب_زیارتی


کد مطلب: 821008

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/821008/واکنش-کاربران-اعترافات-قاتلان-شهید-سید-روح-الله-عجمیان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com