سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

کره جنوبی پازل صعود تیم‌های شرق آسیا را کامل کرد/ پرتغال باخت و صدرنشین ماند +جدول نهایی گروه H

جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب: 820987
شب پایانی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با صعود کره جنوبی آغاز شد تا پس از استرالیا و ژاپن، هر سه تیم منطقه شرق آسیا به مرحله حذفی راه یافته باشند و جور ۳ تیم حذف شده از غرب آسیا را بکشند.
کره جنوبی پازل صعود تیم‌های شرق آسیا را کامل کرد/ پرتغال باخت و صدرنشین ماند +جدول نهایی گروه H
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، در آغاز آخرین شب از مرحله گروهی جام جهانی 2022، امشب (جمعه) از ساعت 18:30 به وقت تهران در گروه H دو بازی همزمان برگزار شد که در پایان آنها تیم ملی کره جنوبی همراه با پرتغال به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند.

در ورزشگاه الجنوب، اروگوئه برابر غنا به میدان رفت و با ارائه یک بازی هجومی و بهتر نسبت به حریف آفریقایی با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید که هر 2 گل این بازی را جورجیان ده‌آراسکائتا در دقایق 26 و 32 به ثمر رساند؛ این در حالی بود که اروگوئه‌ای‌ها در تملک توپ و موقعیت‌‌های گلزنی نیز نسبت به حریف لاتین خود عملکرد بهتری داشتند.

غنا در شرایطی نیمه نخست را باخت که در دقیقه 21 بازی یک پنالتی به دست آورد - در نتیجه خطای دروازه‌بان اروگوئه سرخیو روچت روی آندره آیو - که سرخیو روچت ضربه آیو را مهار کرد. اروگوئه با این نتیجه می‌توانست صعود کند اما نتیجه بازی همزمان مانع از رخ دادن این اتفاق شد.

در بازی همزمان در ورزشگاه اجوکیشن سیتی نیز پرتغال در حالی که با گل دقیقه 5 ریکاردو هورتا از حریف خود پیش افتاده بود، دروازه‌اش در دقیقه 27 توسط کیم یونگ جئون باز شد. پرتغال در ادامه بازی‌ چند موقعیت خطرناک دیگر برای گلزنی داشت که دو تای آنها توسط کریستیانو رونالدو هدر رفت. رونالدو همچنین در صحنه گل تساوی کره‌‌‌ای‌ها ناخواسته باعث قرار گرفتن توپ ارسالی از نقطه کرنر جلوی پای گلزن حریف شد. در نیمه دوم کره جنوبی عملکرد بهتری نسبت به نیمه نخست ارائه کرد و موقعیت‌هایی برای زدن گل برتری هم داشت و در نهایت در دقیقه نخست وقت‌های تلف شده با گلزنی هوانگ هی چان با پاسی استثنایی از سون هئونگ مین در حضور سه مدافع حریف، گل دوم را به ثمر رساند.

این گل سبب شد که کره جنوبی با نتیجه 2 بر یک پیروز و مانند اروگوئه 4 امتیازی شود و با توجه به برابر بودن تفاضل گل دو تیم (هر دو صفر)، کار به مقایسه گل‌های زده کشید که در این بخش، کره جنوبی با 4 گل زده (2 گل بیشتر از اروگوئه) آمار بهتری داشت و به همین دلیل به رده دوم صعود کرد تا بعد از پرتغال 6 امتیازی به عنوان تیم دوم گروه، صعودی دراماتیک را به مرحله یک هشتم نهایی تجربه کند. کره بعد از استرالیا و ژاپن سومین تیم آسیایی حاضر در مرحله حذفی شد. این در حالی است که سه تیم غرب آسیا یعنی ایران، عربستان و قطر میزبان همگی حذف شدند.


وضعیت جدول گروه H در پایان بازی‌های این گروه به شرح زیر است:
 
https://jahannews.com/vdcbwgbwzrhb59p.uiur.html
jahannews.com/vdcbwgbwzrhb59p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *