سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
حجت‌الاسلام صدیقی:

ملت ایران تهدیدات استکباری را به فرصت تبدیل کرده است

جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب: 820967
خطیب نمازجمعه تهران با اشاره ایستادگی ایران در برابر قدرت‌های استکباری گفت: ملت ایران همه تهدیدات استکباری را تبدیل به فرصت کرده است.
ملت ایران تهدیدات استکباری را به فرصت تبدیل کرده است
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در نماز جمعه این هفته تهران (۱۱ آذر ماه) که در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد ضمن دعوت همگان به تقوای الهی، گفت: تقوا برکات متعددی دارد، همه خوبی‌ها در تقوای الهی ریشه دارند. آموزه‌های قرآن کریم به صراحت به ما آموخته‌اند که اگر ملتی تقوا داشته باشند خداوند مشکلات زندگی آنها را برطرف می‌کند و وسیله‌ای برای باز شدن گره‌های زندگی در اختیار امت می‌گذارد. یکی از مواردی که به حفظ تقوای الهی کمک می‌کند کنترل زبان است.

وی ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و گرامیداشت روز پرستار، بیان کرد: حضرت زینب (س) مثال بارز بسیجی بودن و ذوب شدن در ولایت است. این حقیقت در وجود حضرت زینب بود که همه کارها و بیاناتش امام حسینی و ولایی بود. حضرت زینب سخت‌ترین تهدیدها و بحران‌ها را به بهترین فرصت‌ها تبدیل کرد. لذا حضرت زینب مثل اعلای بسیج و بسیجی بودن است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه بسیج و امام خمینی (ره) یا امت بسیجی و امامت یک حقیقت هستند، تصریح کرد: اینکه امروز انقلاب ما و اعتلای شهدای ما به جایی رسیده‌اند که همه بزرگان اهل معرفت آرزوی آن را داشته‌اند، به برکت الگو گرفتن از حضرت زینب است. استقلال، عزت و اقتدار جهشی ما در مدت کوتاه که ما را به قدرت عظیمی در دنیا و منطقه تبدیل کرده به برکت الگو گرفتن از حضرت زینب است که در آن بحران‌ها برنامه داشت و نسخه خدایی را اجرایی کرد؛ در همه حال به تکلیف الهی و اجرای فرمان ولی خود توجه داشت و در اطاعت از ولایت آنچنان استوار بود که برای همیشه آموزگاری در زمینه ولایتمداری است.

وی عنوان کرد: شهید سلیمانی سیاستمدار، خوش‌فکر، شجاع و مدیر شایسته‌ای با تجارب فراوان بود که فتوحات بسیاری را پشت سر گذاشته بود؛ اما در برابر نایب زمان خود، سردار و سرلشکر و فرمانده نبود، سرباز و عاشق و دلداده بود. این همان چیزی که امروز میان خدمتگزاران ارتش و سپاه ملاحظه می‌کنید که چیزی فراتر از فرماندهی و فرمانبری یا امیری و لشکری عمل می‌کنند. حضرت زینب نیز تجلی باطن امام حسین (ع) بود، چراکه همه وجود ایشان ذوب در سیدالشهدا بود. هنر بسیجی بودن همین است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: جمهوری اسلامی ایران ۴۳ سال در برابر همه قدرت‌های شیطانی و استکباری با همه سوابق و تجارب و امکانات پیچیده و خطرآفرینی‌هایی که داشتند ایستادگی کرده است و آنها همواره شکست خورده‌اند. ملت ایران همه تهدیدات استکباری را تبدیل به فرصت کرده است چراکه این ملت اعتقاد دارد همه امت یک روح، یک قوه عاقله و یک قلب تپنده است و همه مردم در نایب امام زمان (عج) ذوب هستند و انتظاری واقعی برای ظهور دارند.

صدیقی تاکید کرد: امام خمینی (ره) کسی که بسیج را بسیج کرده، علیرغم همه امتیازاتی که داشته است، می‌گوید که من افتخار می‌کنم که خود یک بسیجی هستم.

وی ابراز کرد: قلب مؤمن خانه خدا است و بیگانه و اشغالگر نمی‌تواند این سرزمین الهی را اشغال کند. هیچ شیطانی نمی‌تواند قلب مؤمن واقعی را تحت تأثیر قرار دهد؛ اما نکته مهم این است آنچه قلب مؤمن را حرم خداوند کرده، اصل ولایت است.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: آنچنانکه در قرآن کریم نیز آمده است، مؤمن وقتی محبت‌های مختلفی که در دل دارد را با محبت خداوند مقایسه می‌کند، می‌بیند که خداوند را با هیچکس عوض نمی‌کند. همچنین بنا بر آیات قرآن کریم، کسانی که فطرت پاک دارند و می‌خواهند بدانند که در دوستی با خدا صداقت دارند، باید ببینید که زیر پرچم ولایت هستند یا نه.

صدیقی یادآورد شد: نشانه محبت خداوند، تبعیت از ولی و رهبری و ولایت است. بنابراین کسانی که به امام حسین نامه فرستادند و اظهار علاقه کردند ولی تا پایان تبعیت نکردند، در ولایتمداری صادق نبودند و معلوم شد دروغ گفته‌اند.

وی عنوان کرد: ملت ایران، ملتی است که ۴۳ سال با فتنه‌ها و آشوب‌های خطرناکی روبرو بوده، جنگ جهانی را پشت سر گذاشته و در بازه‌ای از تاریخ همه قدرت‌های جهان علیه این مردم بوده‌اند؛ اما این ملت خم به ابرو نیاورد و زیر پرچم ولایت فقیه ایستاد. اکثریت شهدا که با انگیزه عشق به رهبری و ولایتی که دل به خداوند و امام زمان داده در سنگرهای جبهه بودند، در وصیت‌نامه‌های خود بر ولایتمداری تاکید کرده‌اند. بنابراین محبت رهبری از مسئولان و مناصب اعتباری جدا است و یک حقیقت، نورانیت و جذبه الهی است.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: مسئله بسیج، داشتن روح بسیجی است؛ خیلی‌ها عضو سازمان بسیج مستضعفان نیستند ولی روحیه بسیجی دارند؛ یعنی ذوب در ولایت و خدامحور هستند.

صدیقی ادامه داد: اشتباهات در میان مسئولان فراوان است، اما امام و ولی فقیه اشتباه نکرد نه آنکه معصوم باشد اما بنا بر وعده الهی، او به علت تقوایی که دارد از خطا به دور است.

وی تصریح کرد: اگر امروز این ملت بسیجی، اقتدار خود را بعد از ۴۳ سال حفظ کرده و رو به افزایش است، برای آن است که اعتقاد و باور دارد که ولی او نایب امام زمان است و ولی عصر او را تنها نمی‌گذارد. نایب او اهل تقوا است و خداوند وعده داده که اهل تقوا را از اشتباهات مصون بدارد و در مشکلات او را یاری کند. ملت بسیجی ما آئینه‌های ولایت و امامت هستند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به روز دانشجو، گفت: بعد از آنکه آمریکایی‌ها همه امور کشور را از ارتش و فرهنگ تا روابط بین‌الملل و انتخاب نمایندگان را زیر سلطه خود گرفته بودند، اولین «مرگ بر آمریکا» را تجمع و جنبش دانشجویی سر دادند.

صدیقی افزود: دانشجو این جرأت را داشت که لانه جاسوسی را تسخیر کند؛ امام نیز پیام دادند که خوب جایی را گرفته‌اید و آن را رها نکنید و این اقدام را انقلاب دوم نامیدند. ۱۶ آذر معجزه دانشجویی بود که نشان داد چقدر فکر دانشجو با امامت همخوانی دارد.

وی اضافه کرد: جنبش دانشجویی بود که معنویات را کشوری و جهانی کرد. در دفاع مقدس نیز جنبش دانشجویی هزاران شهید تقدیم ایران و انقلاب کرده و همواره به عنوان سرباز، زیر پرچم ولایت حضور داشته است. همچنین در جهاد سازندگی و سپاه پاسداران نقش بسزایی داشته است.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در دانشگاه‌ها خیمه و پرچمی برافراشته دارد که دانشجویان را بیمه کرده است. بدانید اگرچه عده‌ای در چند حادثه حرمت دانشگاه را شکستند، اما دانشگاه‌های ما با نام و خون شهدا تأسیس شده و استادان انقلابی دارد بنابراین چنین اتفاقاتی در آن به انقلاب ضربه‌ای نمی‌زند. دانشگاه‌ها تا پایان زیر پرچم ولایت به وظایف دانشجویی خود عمل می‌کند.

صدیقی ضمن گرامیداشت روز نیروی دریایی اظهار کرد: نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس ماشین جنگی بعثی‌ها را به کلی ریشه‌کن کرد و تا امروز جبهه‌ای زنده، پویا و رو به جلو بوده است. نیروی دریایی قدرت بزرگی است که همراهی با آن افتخار سایر قدرت‌ها به شمار می‌رود و در عرصه معنویت نیز همچون عرصه‌های دفاعی و علمی درخشیده‌اند.

وی اضافه کرد: به ملی‌پوشان تیم ملی فوتبال که یک پیروزی شادی‌آفرین کسب کردند و در مرحله بعد نیز کم نگذاشتند؛ خدا قوت می‌گوئیم؛ ولی رسم مسابقه این است که برد و باخت دارد.
خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: امید داریم همه وزارت‌خانه‌های ما نسبت به امور فرهنگی و آموزشی زیرمجموعه‌های خود دقت لازم را داشته باشند.
https://jahannews.com/vdcjmyeoauqe8hz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjmyeoauqe8hz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *