کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حقیقت عیان | ماجرای افشای مطالب بولتن خبرگزاری فارس چه بود؟

10 آذر 1401 ساعت 23:30

یکی ازرسانه های معاند مدعی شده بود که به بولتن خبری ویژه و محرمانه خبرگزاری فارس که برای فرمانده کل سپاه ارسال شده، دسترسی یافته است. اما حقیقت ماجرا چیست؟


به گزارش جهان نیوز به نقل از سراج24؛ در بسیاری کشورها، مدیران ارشد و تراز اول مشغله های مختلف و پر تراکمی دارند و لذا حجم بالای برنامه های کاری، فرصت مطالعه دقیق اخبار و رویدادها را از این افراد سلب می کند، تمهیدی که برای این موضوع اندیشیده شده، تهیه یک بولتن خبری از اخبار مختلف عادی و شاید خاص است که خلاصه ای از اصل خبر به همراه یک تحلیل و ارائه نظر در این خصوص از سوی فرد یا نهاد ارائه دهنده بولتن را شامل می شود.

در سیستم اداری کشور ما نیز مسئولان تراز اول کشوری و لشگری به دلیل تراکم اموری که در حوزه های کلان مدیریتی شان دارند، نیازمند استفاده از چنین بولتن هایی هستند تا فرصت مغتنم برای اطلاع و اعلام نظر درخصوص مطالب رسانه ای برای ایشان مهیا گردد. 

این رویه مرسوم مراکز خبری است که بولتن های خبری خود را برای مسئولان کشور در سطوح مختلف ارسال کرده و در واقع شایستگی و کارآمدی خود را در کنار کار حرفه ای نشان می دهند. خبرگزاری فارس ازرسانه های خط انقلاب است که نقش مهمی را در بیان واقعیات و روشنگری آحاد جامعه در حوزه خبری ایفا نموده و توانسته است با جدیت و شفافیت، اخبار درست رابه مردم رسانده و رسالت خبری خود در رساندن مسائل و مشکلات به گوش مسئولین را به نحو احسن اجرا نماید. 

این روزها که درگیر جنگ ترکیبی بدخواهان و معاندان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه در حوزه رسانه هستیم، روشنگری رسانه های انقلابی مثل خبرگزاری فارس توانسته نقش مهمی در خنثی سازی اهداف رسانه ای دشمن، و آگاه سازی مردم از واقعیت فتنه ها و توطئه ها و افشای دسایس جبهه مشترک غربی- عبری – عربی داشته باشد و این مسئله محل تعارض و علت خشم دشمن، علیه این رسانه روشنگر و انقلابی است. 

یکی از رسانه های معاند و دروغ پراکن، پس از دستیابی غیرقانونی به برخی اخبار و آمار و اطلاعات مربوط به خبرگزاری فارس، بخش هایی از آن به ویژه بولتن خبری ارسالی برای فرمانده کل سپاه را به نمایش گذاشته و مطالبی واهی و دروغ را نسبت به آن بیان نموده است. 

بر آن شدیم جهت روشنگری و تنویر افکار مطالب را در این خصوص به اطلاع مخاطبان گرامی برسانیم:

بولتنی که در رسانه های معاتد از آن به عناون بولتن محرمانه فرمانده کل سپاه یاد می شود، صرفا یک بولتن متشکل ازیک سری اخبار در حوزه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و بین الملل است که بعضا با تقریر و یا توصیح یک کارشناس خبری ویرایش شده و به هیچ وجه جنبه محرمانه بودن را ندارد.
 



در تصویر فوق که نمونه ای از بولتن مورد اشاره رسانه های معاند است، اخبار حوزه بین الملل حول محور برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران ذکر شده که جنبه اطلاع رسانی عادی درباره گزارش شوری حکام را داشته و نظر تحلیل گر رسانه به آن اضافه شده است. 
 


در این تصویر نیز خبری از نگرانی صهیونیست ها از اقتدار جمهوری اسلامی در برخورد با شرارت هایی است که گاها رژیم جعلی صهیونیستی ممکن است مرتکب شود، در خبر دیگر هم اشاره ای به تبدیل خشونت به اپیدمی اجتماعی در جامعه آمریکا اشاره شده و اخبار تیراندازی در مدارس آمریکا را نقل می کند که این نیز مطلبی معمول به نظر می رسد.
 

در خبر دیگری که در حوزه بین الملل در بولتن خبری یاد شده آمده، ابراز وحشت آل صهیون از انتقام گیری ایران بابت عملیات های ادعایی و خرابکارانه آنها در برخی نقاط و یا ترورها و شرارت های اسرائیل و ایادی مزدورش در اقصی نقاط دنیاست. 

البته پر واضح است سرکردگان رژیم اشغالگر قدس که جز شرارت و خونریزی و فتنه گری هنری ندارند، بایستی نسبت به اعمال مجرمانه و ضد بشری خود پاسخگو بوده و در برابر اقدامات ننگین شان در قبال کشورها، باید مجازات شومد. 
 


در بخش اقتصادی خبرهای مربوط به تبعات جنگ اوکراین بر اقتصاد جهانی و تغییر قیمت گندم را می بینیم که در رسانه های متعدد این اخبار روزانه منتشر گردیده و محلی از محرمانگی در آن نیست. 
 


 
آنچه همواره از اصلاح طلبان در مباحث مربوط به اداره کشور دیده ایم چه در زمان تصدی منصب ها از سوی جریان اصلاحات و چه غیر از آن، مشتمل بر غرغر ها و نق زدن ها و نقدهایی است که بیشتر به ایرادهای بنی اسرائیلی شبیه است تا انتقاد، اما از آنجایی که نقش مخرب این جناح پرمدعا و بی کفایت همواره بر همه عیان بوده و نمونه بارز آن را در 8 سال تصدی بی کفایتانه و ناکارآمدانه حسن روحانی و دولت بی کفایتش به وضوح شاهد بودیم، لذا اطلاع رسانی اخبار این جریان خائن به کشور و اظهار نظرها مغرضانه و وقیحانه مسئولان فرافکن آن دولت، از جمله رسالت های رسانه های تراز انقلاب اسلامی است.

در مطلب فوق عبدالناصر همتی رئیس نالایق سابق بانک مرکزی که خود نقش موثری در خلق پول، ایجاد تورم و نابسامانی در حوزه ارز را داشته و از عناصر دخیل در ایجاد شرایط نامطلوب اقتصادی برای مردم است، فراموشی گرفته و به خاطر ندارد چای پول توسط چه کسی و در زمان دولت چه کسی اتفاق افتاد، پس الزایمر او بالا زده و نقل اراجیف نموده است، حال بیان این مطلب رسانه ای که در برخی جراید و کانال های خبری ذکر شده، آیا خبری محرمانه تلقی می شود؟!
 


یا در مطلب بالا که آقایان مسیح مهاجری، حسام الدین آشنا و عباس عبدی که از مهره های جریان اصلاحات بوده و جز تخریب و افترا و کارشکنی در امور کار دیگر نداشته اند و صد البته مدام مطالب تفرقه افکنانه بیان کرده و توئیت هایی علیه جریان عدالتخواه دولت رئیسی زده و سعی در لاپوشانی بی کفایتی های حسن روحانی و دولت یازدهم و دوازدهم دارند،  مطالبی آشکار در تخریب اقدامات انقلابی و مردم محور دولت سیزدهم ذکر کرده اند که در قالب یک خبر در بولتن خبری آمده است.
 


در این تصویر نیز سه جهره اصولگرا مشاهده می شوند که نظراتی را پیرامون عملکرد دولت بیان داشته اند و این نظرها در قالب خبر در بولتن ذکر شده است.
 


این دوچهره نیز از دو جناح متفاوت بوده و نظرات شان معمولا در بسیاری رسانه ها  مطرح و منتشر می شود، لذا انتشار این مطالب نیز کاملا جنبه انعکاس خبری و اطلاع رسانی عادی دارد.
 


در تیترهای اخبار سیاسی بولتن نیز خبر فعالیت خانم ابتکار و موضوع حقوق نمایندگان مجلس را می بینید که اخبار مربوطبه آن در همان مقطع زمانی، انتشار گسترده داشت. 
 


 
بخش خبرهای مربوط به سپاه نیز اخبار معمول فعالیت های مقتدرانه سپاه و خدمت رسانی ها و افتخارآفرینی های این نهاد مردمی در حوزه های موشکی و پهپادی را یادآوری می نماید. این اخبار به طور معمول از همه رسانه ها اعلام می شوند اما در برخی اخبار بازتاب دستاوردهای سپاه در حوزه های بین المللی و تحلیل هایی در این راستا را شامل می شود. 
 
 

 
این تصویر نیز خبرهایی از بازار اجاره، قیمت نان و برنامه هسته ای را در بر گرفته و دیدگاه ها و نظرات افراد دیگر در این خصوص را بیان نموده است.
 


در بخش استانها خبرهایی از سوء استفاده دشمن از حادثه متروپل و ماجرای حذف ارز مفسده انگیر جهانگیری را در برخی شهرها بیان کرده که این اخبار نیز در جراید عمومی و فضای مجازی منتشر شده است. 
این تصویر و تصاویر دیگر نمونه هایی از بولتن مورد ادعای رسانه های معاند بوده و سندی گویا برای افشای دروغگویی و فرافکنی های معاندان به شمار می رود، پر واضح است، زمانی که دشمن در تلاش همه جانبه و گسترده در جنگ ترکیبی و با استفاده از ظرفیت های همه متحدانش در سطوح منطقه ای و بین المللی، علیه ملت ایران متحمل شکست های پی در پی و خفت آور می شود، بالاجبار از هر دستاویز و دروغ و حربه ای برای دستیابی به اهداف پلید خود بهره می جوید. ضرب المثلی معروف داریم که مصداق بارز این گفته است: این مثل می گوید: الغریق یتشبث بکل حشیش. یعنی غریق، به هر شاخه ی خشکیده ای چنگ می زند تا خود را نجات دهد...  


کد مطلب: 820938

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/820938/حقیقت-عیان-ماجرای-افشای-مطالب-بولتن-خبرگزاری-فارس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com