سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

سرمایه گذاری با کمترین ریسک در ایران!

پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 820911
اعطای حق امتیاز یا فرانچایز گونه‌ای از کسب و کار است که بر پایه آن به یک شرکت یا شخص اجازه داده می‌شود که تولیدات و یا فرآورده‌های شرکت دیگر را ارائه نموده و در مقابل آن مبلغی دریافت کند که به این مبلغ، رویالتی می‌گویند. اولین نکته حائز اهمیت برای یک فرانچایزگیرنده این مسئله است که در کسب و کارها، فرانچایزگیرنده، معمولاً نسبت به رقبای خود دارای مزیت رقابتی در زمینه‌های مختلف از جمله نام و برند تجاری، اسرار تجارت، خدمات بازاریابی، آموزش و سایر مزایا می‌باشد. پس در فرانچایز، شما با یک کسب وکار موفق رابطه برقرار می‌کنید به طوری که بتوانید از سیستم و دانش وی استفاده کرده و بر روی برند موجود به منظور دستیابی به بازگشت سریعتر سرمایه‌ سرمایه گذاری نمایید. به طور کلی نکات مهمی که هنگام تصمیم گیری خرید یک فرانچایز بایستی مورد توجه قرار دهید عبارتند از:

اهداف فردی: شما مهمترین فاکتور در انتخاب کسب و کار فرانچایز هستید. شخصیت، اهداف، انتظارات و تمایل شما برای اداره کسب و کار در انتخاب فرانچایز مناسب برای شما از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

 منابع: منابعی که در اختیار دارید یکی دیگر از مواردی است که در انتخاب فرانچایز تاثیرگذار است. سابقه کار گذشته، تجربیات، تحصیلات، قابلیت یادگیری، منابع مالی و هر منبع دیگری می‌تواند به شما در انتخاب فرانچایز مناسب کمک کند.

 بازار: میزان درخواست و رقابت موجود روی یک محصول یا خدمت فاکتور مهمی در انتخاب فرانچایز است. لازم است که جستجو و بررسی کافی در این زمینه قبل از تصمیم گیری نهایی توسط خود شما انجام شود.

مدارک مالی: شما میتوانید از فرانچایزدهنده‌ درخواست اطلاعات اولیه مالی مربوط به سود و زیان تخمینی و میانگین درآمد را بکنید و یا در مورد آن به بررسی نمایید

مدل کسب و کار: مدل کسب و کار و صنعتی که فرانچایز در آن قرار دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مدل کسب و کار در بازار، نیازمندیهای مشتری و حفظ حضور در شرایط کسادی را مدنظر قرار دهد.مراقب سیستمهای فرانچایز ضعیف باشید. یک برنامه ضعیف فرانچایز (که چگونگی مدیریت چالش‌های کسب و کار را به نحو مناسب به شما نیاموزد، قادر نخواهد بود شما را در رویارویی با مشکلات یاری رساند). اگر در حال بررسی خرید امتیاز کسب و کار (فرانچایز)هستید، اجازه ندهید امیدهای واهی و غیرعملی بر تصمیم شما تاثیرگذار باشد. چنانچه شما تا به حال صاحب کسب و کار خود نبوده اید، مراقب باشید تا هیجان مالکیت باعث نشود بدون برنامه ریزی و تفکر کافی تصمیم گیری کنید. اگر شما تنها با این تفکر که درآمد حاصل از فرانچایز از حقوق فعلی تان بیشتر است، نسنجیده به سوی خرید یک فرانچایز بشتابید، با ضرر بزرگی مواجه خواهید بود. هزینه‌های حق امتیاز در سیستم فرانچایز، براساس میزان سودآوری کسب و کار تعیین می‌شود. بیشتر سازمان‌ها برای هزینه‌های فرانچایز از معیار خاصی پیروی می‌کنند. هزینه‌های خرید امتیاز کسب و کار شامل مبلغی که در ابتدای کار به امتیازدهنده و هزینه‌های مستمری در طول فعالیت است که عموما به عنوان درصدی از فروش تعیین می‌شود. این مبالغ در ازای استفاده از نوع کسب و کار امتیازدهنده و با توجه به برنامه‌های پشتیبانی و آموزشی ایشان، تعیین و دریافت می‌شود.

 
بررسی انواع و اقسام فرانچایزها: لیستی از انواع کسب و کارهای فرانچایزی که میتوانید روی آنها سرمایه گذاری کنید برای خود لیست کنید، در ابتدا بر شرکت یا کسب و کار خاصی تمرکز نکنید؛ فقط فرانچایزها را در حوزه‌های مختلف صنعت دسته بندی کنید. سپس با توجه میزان سرمایه، علاقه‌مندی و مهارت‌تان یک دسته خاص را برای خود مشخص کنید. فرانچایز مورد نظر را بر اساس شرایط اقتصادی جامعه آنالیز کنید؛ ببینید آیا با توجه به شرایط جامعه، تورم و بحران‌های مالی این نوع کسب و کار فرانچایزی میتواند ادامه پیدا کند یا خیر؟ بهتر است برای انتخاب این نوع کسب و کارها دسته‌ای را انتخاب کنید که کمترین تاثیر را از شرایط اقتصادی جامعه داشته باشند، مثال کسب و کارهای مربوط به رستوران معمولا در هر زمانی جواب میدهند و سود آوری خود را حفظ می‌کنند. سپس می‌توانید از حوزه دسته بندی کلی خارج شده و روی انتخاب برند مورد نظر که بهترین شرایط را برای اعطای فرانچایز دارد تمرکز کنید.

اگر تا بحال به این فکر افتاده اید که کسب و کار خود را آغاز کنید اما از شروع آن نگران هستید، این بهترین فرصت است! مجموعه رستوران های زنجیره ای پیتزا سیب 360 با 47 شعبه با پیمودن سال‌های متمادی و با بکارگیری دانش روز و کسب تجربه های ارزشمند به عنوان بزرگ ترین فست فود زنجیره ای ایران توانسته است  تا توجه مشتریان و سرمایه گذاران را به خود جلب نماید. شما هم می توانید با کمترین ریسک، کسب و کار خود را آغاز نمایید و به جمع خانواده بزرگ پیتزا سیب 360 بپیوندید. برای اخذ نمایندگی با شرایط آسان کلیک کنید.
https://jahannews.com/vdcizuavzt1ar32.cbct.html
jahannews.com/vdcizuavzt1ar32.cbct.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *