پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۱
سفر به کردستان؛

طرح بزرگ آبرسانی به سنندج با حضور رئیس جمهور افتتاح شد/ رئیسی: آمریکایی‌ها در دل مردم هیچ جایگاهی نداشته و نخواهند داشت

پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 820850
آمریکایی ها بدانند که در دل مردم هیچ جایگاهی نداشته و نخواهند داشت چرا که فرهنگ ایثار و مقاومت در بین ایرانیان نهادینه شده است.
طرح بزرگ آبرسانی به سنندج با حضور رئیس جمهور افتتاح شد/ رئیسی: آمریکایی‌ها در دل مردم هیچ جایگاهی نداشته و نخواهند داشت
به گزارش جهان نيوز، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز به همراه جمعی از اعضای هیئت دولت در سفری یک‌روزه از طریق فرودگاه سنندج وارد استان کردستان شد. 

وی پس از بدو ورود مورد استقبال رسمی نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج، نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان اجرایی و انتظامی کردستان قرار گرفت.

رئیس جمهور پروژه آبرسانی به کردستان را افتتاح کرد / بهره‌گیری از روش مهندسی معکوس در انتقال آب
پروژه آبرسانی از سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۸۵۰ میلیارد تومان صبح امروز توسط رئیس‌جمهور در این شهر افتتاح شد.

این پروژه از سال ۹۹ به دلیل مشکلات و معضلات کمی و کیفی در تامین آب از سد قشلاق و به منظور حذف طعم و بوی نامطبوع آب شرب سنندج،  آغاز و با همت مضاعف، روحیه جهادی و تلاش شبانه‌روزی دنبال شد، اگرچه این طرح تا پایان دولت دوازدهم کمتر از ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما با تخصیص ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهشی در طول یک سال گذشته، امروز به بهره‌برداری رسید.

"حجت‌الله محقق"، معاون اجرایی طرح انتقال آب در رابطه با جزئیات این پروژه با بیان اینکه هم‌اکنون حدود هزار لیتر بر ثانیه آب از طریق سامانه انتقال وارد تصفیه‌خانه سنندج و در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد، گفت: این سامانه انتقال، سالانه ۵۷ میلیون متر مکعب آب را با ظرفیت ۲.۵ مترمکعب در ثانیه برای افق ۱۴۲۵ سنندج تأمین کرده و در مجموع برای اجرای این پروژه حدود ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی در رابطه با ویژگی‌های منحصر به‌فرد این طرح گفت: این طرح را می‌توان به‌عنوان یکی از مدرن‌ترین پروژه‌های آبرسانی کشور معرفی کرد چراکه ایستگاه کاهش فشار از ۳۰ اتمسفر به ۲ اتمسفر برای نخستین بار در ایران راه‌اندازی شده است.

معاون اجرایی طرح انتقال آب از سامانه سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج با اشاره به اینکه این اتفاق توسط یکسری شیر‌های سوزنی انجام می‌شود، افزود: تکنولوژی این مدل از کاهش فشار توسط متخصصان داخلی از روی یک مدل ایتالیایی و طی یک فرایند پیچیده مهندسی معکوس، بدون اینکه نیاز به واردات چنین قطعاتی باشد، در داخل کشور ساخته شد.

وی در رابطه با ضرورت بهره‌مندی از روش مهندسی معکوس در اجرای این طرح گفت: به دلیل توپوگرافی منحصر به‌فرد منطقه و اختلاف ارتفاعی که در مبدأ و مقصد طرح آبرسانی وجود دارد، میزان فشار آب دریافتی در مبدأ به شدت افزایش می‌یابد، بنابراین بدون احداث ایستگاه کاهش فشار آب تا ۲ اتمسفر عملاً امکان دریافت آب در تصفیه‌خانه سنندج وجود نداشت.

وی در مورد ساز و کار عملیاتی شدن این اتفاق نیز عنوان کرد: با کمک این طرح، اپراتور می‌تواند بر اساس برنامه منابع و مصارف تعیین شده میزان دبی مورد نیاز هر بخش از سامانه اعم از انشعابات و تصفیه‌خانه شهر را طی یک جدول به سیستم وارد کرده و پس از آن سیستم به صورت خودکار وارد عمل شده و عملیات کنترل فشار را انجام می‌دهد.

محقق، همچنین در مورد دیگر ویژگی‌های طرح انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج توضیح داد: در این طرح رکورد طرح آبرسانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط نیرو‌های متخصص داخلی شکسته شد. این اتفاق در حالی رقم خورد که طرح در یک منطقه کوهستانی با ارتفاعات سخت‌گذر و طبیعتی خشن اجرایی شد.

وی یادآور شد: بر خلاف بسیاری از پروژه‌های عمرانی که با تأخیر و تعلل فراوانی اجرایی می‌شوند، پروژه آبرسانی به سنندج به سرعت و با تلاش شبانه‌روزی نهایی و از ۲۸ آبان ماه آب شرب این طرح وارد شبکه شد.

معاون اجرایی طرح انتقال آب با اشاره به اینکه آب شرب شهر سنندج پیش از اجرای طرح انتقال آب از سد آزاد تغذیه‌گرا شده بود و اگرچه به لحاظ بهداشتی آب مشکلی نداشت، اما همین وضعیت، طعم و بوی نامطبوعی به آب می‌داد که برای شهروندان آزار دهنده بود، بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح تاکنون حدود ۹۰۰ هزار متر مکعب آب شرب با کیفیت به شبکه آب شهر سنندج تزریق شده و بررسی‌های نشان می‌دهد با اجرایی شدن این پروژه کیفیت آب شرب این شهر تا ۸۰ درصد بهبود پیدا کرده است؛ اتفاقی که اساساً به عنوان یکی از اهداف اصلی پروژه نیز مد نظر قرار گرفته بود.

رئیس جمهور:
آمریکایی ها بدانند که در دل مردم هیچ جایگاهی نداشته و نخواهندداشت
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر پنج شنبه در جمع اقشار مختلف مردم کردستان در سالن آزادی سنندج اظهار کرد: در بهره برداری از طرح آبرسانی سنندج امروز کاری که مردم هشت سال انتظار آن را داشتند با تلاش مجموعه وزارت نیرو و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و مجموعه مدیران استان و پیگیری نماینده مقام معظم رهبری و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی امروز به نتیجه رسید و همه ما از این مهم خرسندیم.

وی افزود: امیدواریم طرح‌های توسعه‌ای دیگر استان از جمله راه آهن استان نیز سریع‌تر به بهره برداری برسد.

رئیس جمهور اظهار داشت: همچنین پروژه فرودگاه سقز نیز در دستور کار دولت است و امیدواریم این پروژه هم به زودی به بهره برداری برسد.

آیت الله رئیسی افزود: پروژه‌های نیمه تمام مردم را رنج می‌دهد و این سفر به کردستان را بارها تکرار خواهیم کرد تا مشکلات شهرستان‌های مختلف را برطرف کنیم.

وی با تقدیر از دست اندرکاران پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج اظهار کرد: با یک اقدام جهادی شاهد افتتاح این طرح بودیم و این طرح می‌تواند الگویی برای دیگر طرح‌ها در کشور باشد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در کردستان شاهد ایستادگی و مجاهدت مردم هستیم. در مقابل گروهک‌های ضد انقلاب و معاندین مردم این استان ایستادگی مثال زدنی داشته‌اند چون از اول انقلاب تاکنون گروهک‌های ضد انقلاب خیال‌های خامی داشتند و مردم آنها را مأیوس کردند.

وی افزود: طی چند ماه اخیر در کارخانه عملکرد خیانت بار دشمنان یک اشتباه محاسباتی دیگر ثبت شد.
رئیس جمهور اظهار داشت: دشمنان فکر می‌کردند می‌توانند با ناامنی و اغتشاش افکار پلید خود را عملی کنند اما غافل از اینکه خون هزاران شهیدی که در کردستان عروج یافته‌اند آنچنان فرهنگ ایثار و مقاومت را در این منطقه نهادینه کرده است که دشمنان را برای همیشه ناکام خواهد گذاشت.

دشمن به دنبال خدشه وارد کردن به وحدت و انسجام مردم بود
وی افزود: تصور کردند اگر برخی از موارد را مطرح کنند می‌توانند انسجام و وحدت مردم ایران را در مقابل دشمنان خدشه دار کنند.

آیت الله رئیسی اذعان کرد: سال‌ها است سنی و شیعه در کردستان در کنار هم زندگی کرده‌اند و به دشمنان اجازه جولان نخواهند داد.

رئیس جمهور تصریح کرد: روحیه ایثار و ازخودگذشتگی که در بین نیروهای نظامی و انتظامی و مردم این خطه وجود دارد راه توطئه افکنی را بر دشمنان بسته است.

وی افزود: نسل جدید کردستان همچون پدران و مادران خویش دشمنان را ناکام می‌گذارند و برای توسعه و پیشرفت این منطقه گام‌های بلندی بر خواهند داشت.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها بدانند که در این کشور در دل مردم هیچ جایگاهی نداشته و نخواهند داشت.

خدمتگزاری صادقانه به مردم در اولویت است
وی خطاب به مدیران گفت: امروز خدمتگزاری صادقانه به مردم اولویت است و امروز متن کار دولت خدمتگزاری به مردم است و خدمت به مردم دشمنان را عصبانی کرده است و پروژه آبرسانی سنندج یکی از عوامل عصبانیت دشمن است.

رئیس جمهور اظهار داشت: این ملت از پیشرفت دست بر نخواهد داشت و این اغتشاشات برای این بوده که قطار پرشتاب پیشرفت کشور را از حرکت بازماند.

آیت الله رئیسی افزود: مدیران و کارکنان دولت نباید اجازه دهند که قطار پیشرفت کشور از حرکت بازماند.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های علمی، صنایع دفاعی، هسته‌ای و ارتباط ما با کشورهای همسایه و نقاط مختلف دنیا، صادرات نفتی و غیرنفتی، راه افتادن چرخ‌های تولید در کشور همگی موجب عصبانیت دشمنان شده است.

وی افزود: باید در حوزه تولید و اشتغال بیش از گذشته همت نمائیم و جوانان ما در عرصه فناوری تلاش خود را مضاعف کنند.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم در کردستان بیکار نداشته باشیم چراکه این استان ظرفیت ویژه ای برای تولید و اشتغال دارد.

رئیس جمهور اظهار داشت: نخبگان تحصیلکرده کردستانی باید بدانند که در سراسر کشور می‌توانند نقش آفرینی کنند.

آیت الله رئیسی افزود: مدیران باید بدانند که نباید گرفتار حاشیه شوند چرا که متن کار آنها خدمت به مردم است
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بار دیگر به کردستان سفر می‌کنیم شاهد افتتاح چندین پروژه مهم زیربنایی در این استان باشیم.

دیدار رئیس جمهور باخانواده‌های شهدا و قربانیان اغتشاشات در کردستان / رئیسی: خدمت‌رسانی مضاعف به ملت امتحان مسئولان است
سید ابراهیم رئیسی امروز پنجشنبه در جریان سفر به استان کردستان، در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای امنیت این استان و تعدادی از جانبازان اغتشاشات اخیر، وحشی‌گری و بی‌رحمی‌های بانیان و عاملان اصلی اغتشاشات اخیر را یادآور رفتارهای داعشی دانست و تاکید کرد: امنیت خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است و همه کسانی که در قضایای اخیر مرتکب قتل و ایجاد جراحت برای مردم و نیروهای حافظ امنیت شده‌اند، باید به دست عدالت سپرده شوند.

رئیس جمهور خانواده‌های شهدا را مایه آبرو، افتخار و عزت جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و گفت: شهدا و جانبازان ارزشمندترین و مهمترین دارایی‌های خود، یعنی جانشان را در مسیر امتحان الهی به میدان آوردند و لذا در ابتلا و امتحان خود نمره قبولی گرفتند.

رئیسی با اشاره به اینکه مسئولین نیز امتحان و ابتلای خود را در این مسیر دارند، اظهار داشت: خدمت‌رسانی مضاعف به مردم قدردان و زمان‌شناس امتحان مسئولان است که امیدوارم در آن نمره قبولی بگیریم.

آیت‌الله رئیسی افزود: همه باید قدردان خون شهدا و ایثار جانبازانی باشیم که اگر از خودگذشتگی، رشادت و شهامت آنها نبود، کسی نمی‌دانست وحشی‌گری‌های اغتشاشگران چه بر سر مردم و کشور می‌آورد.

رئیس جمهور تاکید کرد که امنیت خط قرمز و مهم‌ترین و محوری‌ترین مسئله برای هر جامعه و کشوری است و هیچ مردم و کشوری اجازه نمی‌دهند کسی امنیت آنها را به مخاطره بیاندازد.

رئیسی همچنین در ادامه با خانواده‌های تعدادی از قربانیان اغتشاشات اخیر در استان کردستان نیز دیدار کرد و ضمن شنیدن سخنان آنان تاکید کرد که مطمئن باشید همه اقدامات لازم برای شناسایی عوامل جانباختن و قاتلان عزیزان آنها انجام خواهد شد.

رئیس جمهور همچنین بر رسیدگی به وضعیت خانواده‌ها و بازماندگان قربانیان اغتشاشات تاکید کرد و گفت: جریانی که همواره با جمهوری اسلامی دشمنی داشت و در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی نیز تلاش می‌کرد کردستان را ناامن کند، سعی کرد از موج هیجانات اخیر سواستفاده کند تا بار دیگر امنیت کردستان را که با ریختن خون‌های بسیار گرانبها به دست آمده است، مخدوش کند، اما مردم با ایستادگی خود باعث ناکامی او شدند.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اهمیت برقراری کامل امنیت در استان اظهار داشت: مطمئن باشید در شناسایی کسانی که باعث جانباختن عزیزان شما شده‌اند، هیچ مماشاتی نمی‌شود.
 
https://jahannews.com/vdcamwnaw49nua1.k5k4.html
jahannews.com/vdcamwnaw49nua1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
آمریکایی هادر دل مردم جایی ندارند.