جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

درمان این بیماری خطرناک با زنجبیل

يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۳۱
کد مطلب: 820760
زنجبیل داروی طبیعی و گیاهی بسیار پرکاربردی برای درمان بیماری ها می باشد اما افرادی که فشارخون بالا دارند باید درمورد مفید یا مضر بودن این دارو بیشتر بدانند.
درمان این بیماری خطرناک با زنجبیل
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، فشار خون بالا که به عنوان پرفشاری خون نیز شناخته می شود، معمولاً در ابتدا هیچ علامت یا نشانه ای ندارد، اما با بررسی فشار خون می توان آن را تشخیص داد.

آمار نشان میدهد که در میان بیماران مبتلا به فشار خون، علاقه بسیاری به استفاده از داروهای طبیعی برای درمان فشار خون بالا وجود داشته است.

داروهای گیاهی که یکی از معروف ترین آنها زنجبیل است. تحقیقات علمی برای آشکار کردن اثرات زنجبیل بر فشار خون آغاز شده است، اما هنوز جزئیات زیادی در مورد مکانیسم اثری که به زنجبیل اجازه می دهد تا در واقع فشار خون بالا را کنترل کند، ناشناخته است. با ما همراه باشید تا در مورد خواص زنجبیل برای فشار خون، بیشتر بدانید.

علل و محرک های فشار خون بالا

هیچ دلیل واحدی برای فشار خون بالا وجود ندارد، اما سبک زندگی شما می تواند تأثیر زیادی بر احتمال ابتلا به آن داشته باشد. عوامل زیر از دلایل ابتلا به فشار خون بالا هستند:

خوردن نمک زیاد

نخوردن میوه و سبزی کافی

اضافه وزن داشتن

عدم ورزش

فشار خون بالا همچنین می تواند دلایل ژنتیکی داشته باشد یا حتی می تواند عارضه جانبی برخی از داروهای تجویزی باشد.

تاثیر زنجبیل بر فشار خون

زنجبیل را می توان برای بهبود گردش خون و شل کردن ماهیچه هایی که رگ های خونی را احاطه کرده اند استفاده کرد. در مدل‌های حیوانی، مطالعات اثرات کاهش فشار خون زنجبیل انجام شده است.

به عنوان مثال، دوزهای خاصی از عصاره زنجبیل با کاهش فشار خون شریانی و همچنین با کاهش انقباضات عضلانی مرتبط است؛ با این حال، مطالعات کافی نیست و تحقیقات بیشتری برای تأیید این مزیت زنجبیل ضروری است.

احتیاط در مصرف زنجبیل برای فشار خون

توجه به عوارض جانبی و تداخلات زنجبیل قبل از شروع مصرف آن برای اهداف دارویی مهم است. از آنجایی که زنجبیل ممکن است فشار خون را کاهش دهد، مصرف آن با داروهای فشار خون بالا توصیه نمی شود، زیرا ممکن است خطر ابتلا به فشار خون پایین و ضربان قلب نامنظم را افزایش دهد.

روش مصرف زنجبیل برای فشار خون

خوردن زنجبیل تازه و خام، و همچنین مصرف زنجبیل خشک، نوشیدن چای زنجبیل یا مصرف مکمل‌های زنجبیل، همگی راه‌های موثری برای بهره‌گیری از خواص کاهش فشار خون زنجبیل هستند.

با این حال، مصرف بیش از چهار گرم زنجبیل در روز به هر شکلی برای بزرگسالان توصیه نمی شود. زنان باردار نیز نباید بیش از یک گرم زنجبیل در روز مصرف کنند.

زنجبیل در مقابل سایر گیاهان موثر در درمان فشار خون

اگرچه زنجبیل کاربردهای دارویی مفیدی دارد و تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است اثرات کاهش فشار خون داشته باشد، گیاهان دیگر مانند سیر برای کاهش فشار خون مناسب‌تر هستند.

تصور می شود سیر به تولید اکسید نیتریک کمک می کند که منجر به شل شدن عضلات صاف و اتساع عروق ( گشاد شدن عروق) می شود. سیر با کاهش فشار خون در بیماران مبتلا به افزایش فشار سیستولیک مرتبط است. تحقیقات زیادی نشان داده است که سیر علاوه بر اثرات کاهش فشار خون، کاربردهای مفیدی برای محافظت از قلب نیز دارد.

حرف آخر درباره زنجبیل و فشار خون

اغلب اوقات، فشار خون بالا نتیجه انتخاب سبک زندگی ناسالم است و با تغییر روش غذا خوردن یا مقدار ورزش می توان فشار خون را تنظیم کرد. بسیاری از گیاهان طبیعی مثل زنجبیل هم نشان داده اند که اثرات کاهش فشار خون دارند.

از آنجایی که هنوز اطلاعات زیادی در مورد اثرات زنجبیل بر فشار خون وجود ندارد، می توانید آن را به همراه سایر گیاهان دارای خواص کاهش دهنده فشار خون در رژیم غذایی خود بگنجانید تا سلامت قلب و عروق خود را بهبود بخشید.
https://jahannews.com/vdcaiwnaw49nu01.k5k4.html
jahannews.com/vdcaiwnaw49nu01.k5k4.html
برچسب ها: زنجبیل فشار خون
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *