کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همسران جانبازان بزرگترین جمعیت پرستاران کشورند

13 آذر 1401 ساعت 4:15

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (سه‌شنبه) در آستانه سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار با حضور در بیمارستان شهید مصطفی خمینی از کادر درمانی این بیمارستان تجلیل کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی با حضور در بخش‌های مختلف بیمارستان شهید مصطفی خمینی از نزدیک در جریان خدمات‌رسانی به ایثارگران قرار گرفت.

معاون رئیس‌جمهور پس از این بازدید اظهار کرد: روز میلاد حضرت زینب (س)، بزرگ پرستار جامعه مسلمین را خدمت مردم به ویژه پرستاران تبریک عرض می‌کنم.

در مراکزی که در تهران تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران است، ۲۵۰۰ نفر پرستار و در کل کشور ۳۵۰۰ نفر پرستار در حال خدمت‌رسانی هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه همسران جانبازان جامعه بزرگی از پرستاران کشور هستند، افزود: این پرستاران که بیش از ۶۳ هزار نفر را شامل می‌شوند، پس از دفاع مقدس و در طول ۴۰ سال گذشته از همسران مجروح و بیمارشان مراقبت کردند و مشغول خدمت‌رسانی به ایثارگران هستند و البته بزرگ‌ترین جامعه پرستاری کشور هستند که دیده نمی‌شوند و در مورد آنها صحبتی نمی‌شود.

قاضی‌زاده‌هاشمی در خصوص قانون تعرفه‌گذاری پرستاران نیز تأکید کرد: مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران همه موارد قانونی و هر آنچه تصویب و ابلاغ شود را زودتر از دیگر مراکز عمل می‌کنند، به دلیل اینکه ابعاد مراکز کوچک‌تر است و تحرک بیشتری هم دارند، خدمات سریع‌تر از دیگر مراکز ارائه می‌شود.

وی در خصوص حق پرستاری تأکید کرد: حق پرستاری در سال جاری ۳۸ درصد افزایش یافته که نتیجه اقدام مشترک دولت و مجلس است و از ابتدای سال اعمال شده است.

جانبازان اعصاب و روان شیمیایی و جانبازان دارای محدودیت جسمی حرکتی به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران و براساس شدت و نوع ضایعات ناشی از مجروحیت و میزان ساعت کاری که از جانبازان مراقبت می‌شود حق پرستاری و حق همیاری دریافت می‌کنند.

والدین، همسران و فرزندان شهدا که دارای بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج یا محدودیت جسمی-حرکتی هستند نیز پس از تأیید کمیسیون پزشکی بنیاد، مشمول دریافت حق پرستاری هستند.

معاون رئیس‌جمهور در خصوص مراکز درمانی فعال بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: بیمارستان‌های عمومی بنیاد مثل بیمارستان شهید مصطفی خمینی، چهار مرکز فعال است و اگر مراکز بیماران اعصاب و روان را هم در نظر بگیریم، تعداد ۱۷ بیمارستان و مرکز درمانی را شامل می‌شوند که به صورت تخصصی جانبازان اعصاب و روان را درمان می‌کنند.

وی افزود: مراکز پیراپزشکی، تصویربرداری و همچنین مرکز اورتز پروتز که کار ساخت دست و پای مصنوعی را برای ایثارگران انجام می‌دهند، آسایشگاه جانبازان برای نگهداری از جانبازان نخاعی و همچنین دو مرکز جهت نگهداری از والدین از کار افتاده شهدا، از جمله مراکزی است که پرستاران در آنجا مشغول مراقبت و اقدامات درمانی به جامعه ایثارگری هستند.


کد مطلب: 820665

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/820665/همسران-جانبازان-بزرگترین-جمعیت-پرستاران-کشورند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com