پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

ریه کودکان، قربانی‌ آلودگی هوا

يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۱۷
کد مطلب: 820661
رئیس بیمارستان مفید گفت: طی روز‌های اخیر با وارونگی هوایی مشکلات تنفسی مثل آسم و سایر بیماری‌ها بیشتر شده است. ما کماکان بیماری آنفلوانزا را هم داریم که این دو دست به دست هم داده اند.
ریه کودکان، قربانی‌ آلودگی هوا
 به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، "مدارس تهران تعطیل است" این خبری است که این روزها به دلیل آلودگی هوا زیاد با آن روبرو می‌شویم.

شمس الله نوری پور، رئیس بیمارستان مفید در مورد اینکه این آلودگی هوا چه بیماری‌هایی می‌تواند بری کودکان داشته باشد گفت: آلودگی هوا هم می‌تواند باعث بیماری‌های عفونی در ریه شود هم می‌تواند باعث بیماری‌های آلرژیک در ریه‌ها شود.

وی  ادامه داد: با توجه به اینکه در کودکان راه‌های هوایی تا حدود ۷ سالگی در حال تکامل هستند؛ موادی که حساسیت زا یا آلوده هستند می‌توانند در مسیر تکامل راه‌های هوایی قرار بگیرند یا به راه‌های ریه آسیب بزنند.

همچنین با توجه به اینکه مژک‌های تنفسی به عنوان دفاع سیستم ایمنی ریه است بر اثر این آلودگی‌ها فلج می‌شود. در اثر عوامل بیماری زا هم به راحتی می‌تواند وارد محارب تنفسی شوند و از آن طریق می‌توانند وارد خون شوند و باعث ایجاد عفونت در کودک شوند.

آلودگی‌ها می‌توانند بر روی سیستم عصبی کودک تاثیر بگذارد گاهی در خصوص اختلالات شناختی حتی در کودکان میتواند موثر باشد.

نوری در مورد تعداد بیماران بیمارستان مفید گفت: طی روز‌های اخیر با وارونگی هوایی که اتفاق افتاده است بر اثر سردی هوا می‌بینیم که بیماران تنفسی بیشتر شده اند علاوه بر این که مشکلات تنفسی مثل آسم و سایر بیماری‌ها بیشتر شده است.

ما کماکان بیماری آنفلوانزا را هم داریم که این دو دست به دست هم داده اند. تعداد بیماران زیادی را ما هم به صورت سرپایی در کلینیک‌های خود داریم و تعداد موارد بستری در بخش اورژانس یا عفونی یا ریه هم که به کرات بیشتر اتفاق می‌افتد.

وی در ادامه گفت: تعداد بیماران آنفلوآنزا از دو سه هفته پیش شاید تفاوت اندکی داشته باشد. هنوز هم ما می‌بینیم که آنفلوآنزا از اوج خودش نیفتاده و ما موارد زیادی را داریم که حتی منتظر تخت هستند در بخش اورژانس که ما آن‌ها را پذیرش کنیم.

امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توجهی که خانواده‌ها به این بیماری می‌کنند ما شاهد فروکش کردن این بیماری باشیم.

رئیس بیمارستان مفید افزود:  کنترل آلودگی هوا یک کار جمعی و ملی است. نهاد‌های مختلفی باید دست به دست هم بدهند که ترافیک کاهش پیدا کند و خانواده‌ها می‌توانند بخشی از این کار را انجام دهند، مثلا برای سفر‌های درون شهری از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند یا استفاده از دوچرخه فرهنگ شود.

وی ادامه داد: کاری که می‌توانند برای کودکان در خصوص این بیماری‌ها بکنند توجه به واکسیناسیون است.

همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشابه همان چیزی که برای کرونا انجام می‌شد در محیط‌هایی که خیلی ازدحام است استفاده از ماسک یا شستن دست‌ها حین غذا خوردن و تماس با اجسام میتواند از بروز بیماری جلوگیری کند.

یک مطلب مهم تغذیه مناسب است و ما به خانواده‌ها توصیه میکنیم که به تغذیه فرزندانشان دقت کنند که از مواد غذایی سالم سبزیجات میوه جان استفاده کنند و این باعث میشود که فرزندانشان سالم باشند و نشاط بیشتری پیدا کنند.
https://jahannews.com/vdcaiwna649nui1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaiwna649nui1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *