جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

فعالیت موثر رسانه‌ای گامی موثر در مسیر تبیین، آرامش و امنیت

سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب: 820658
یک تحلیلگر مسائل سیاسی با تاکید بر نقش ساختارشکنانه برخی از ایرانیان مهاجر سازمان‌یافته خارج از کشور با تحریک و فریب عده‌ای در داخل برای ایجاد آشوب، به بیان ریشه این حجم از خشونت و پرده‌دری این اقشار پرداخت و فعالیت موثر رسانه‌ای را از راهکارهای مناسب مقابله با آن را عنوان کرد.
فعالیت موثر رسانه‌ای گامی موثر در مسیر تبیین، آرامش و امنیت
 
به گزارش جهان نيوز به نقل از سراج 24، شریف حیدربیگی فعال رسانه و تحلیلگر مسائل سیاسی، در خصوص نقش برخی از ایرانیان مهاجر در اغتشاشات اخیر، گفت: امروزه بخش مهمی از خشونت عریان علیه مردم ایران نتیجه تحریک هنجار شکنانه و ساختار شکنانه جریان سازمان یافته برخی از ایرانیان مقیم خارج از کشور است که با حمایت مادی تروریسم بین الملل و به صورت روزانه و با بهره برداری از روایت سازیِ جعلی، دنبال ایجاد شکاف اجتماعی و کاشت نفرت بین اقشار و سلیقه‌های مختلف جامعه هستند.

حیدربیگی با بیان اینکه این گروه به حضور در فضای مجازی بسنده نکردند، افزود: فارغ از تجمعات، راهپیمایی‌ها و فراخوان‌هایی که از سوی ایرانیان مقیم خارج صورت می‌گیرد، چندین سفارتخانه و کنسولگری ایران در کشورهای مختلف و نهادهای دیگری چون مراکز اسلامی ایران در کشورهای اروپایی مورد تعرض و خشونت عده قلیلی از ایرانیان مهاجر قرار گرفته است.

با اینکه التهابات اخیر نسبتا فروکش کرده است؛ مع‌الوصف، گروه‌های خاصی از ایرانیان خارج‌نشین جهت تأمین احتیاجات بیولوژیک روزانه خود، نیازمند پیگیری خط شایعه و اغتشاش هستند و در فضای رسانه‌ای چنان القاء می‌شود که گویی اکثریت هستند
.

وی در جواب سوالی مبنی بر اینکه ریشه این حجم از خشونت و بی اخلاقی و پرده دری این جماعت بی هنر در کجاست؟!، گفت: اولا اینکه آنها در خارج از گود نشسته و قرار نیست بابت هیچکدام از اتفاقات اخیر هزینه داده و یا پاسخگو باشند؛ بنابراین بدون استرس و در قبال دریافت مبالغ هنگفتی در حال دنبالِ انتقام گیری از ایران و ایرانی با هر تفکری هستند.

دوما به نظر می رسد آن ها متأثر از سینمای هالیودی و فیلم های انتزاعی نظیر جوکر هستند.

این فعال رسانه افزود: مبحث سوم مربوط به شرایط زندگی آنها در جوامعی است که در آن زندگی می‌کنند.

باوجود اینکه در یک جامعه به ظاهر متمدن پناهنده شده اند اما همواره در معرض خشونت، استثمار و سوء استفاده بوده اند؛ پذیرفته نشدن توسط مردم بومی کشور مقصد و تجربه تبعیض های نژادی، قومی، جنسیتی آنها را با بحران عدم پذیرش مواجه ساخته و مشکلات روانی عدیده ای نیز برای ایشان ایجاد کرده است.


چهارما، شرط بقای این افراد و ادامه حیات شان وابسته به این نوع از رفتارها به شیوه خشن و تهاجمی به صورت چشم و گوش بسته است.

تحلیلگر مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی دائمی برای کند کردن سرعت پیشرفت ایران است، تصریح کرد: ضرورت دارد در جهت تنویر افکار عمومی و در نقطه مقابل، فعالیت موثر رسانه‌ای به‌ویژه در فضای مجازی با اتخاذ سیاست واحد و با سناریو مشترک مورد توجه قرار بگیرد.

شاید تولید محتوای مناسب با توجه به ذائقه جامعه، جذب فعالین موثر فضای مجازی، واگذاری تریبون و رسانه به افراد موثر و نظریه‌پرداز، هدایت فضای مجازی از طریق ایرانیان میهن دوست مقیم خارج و به‌کار‌گیری افراد مصلح و حق‌جو و حق‌گو که از رسانه‌های معاند رانده شده اند و... گوشه ای از انواع این فعالیت‌ها باشد که می‌توان با آنها در مسیر تبیین و کسب آرامش و امنیت و رشد گام برداشت.
https://jahannews.com/vdcgnz977ak9x34.rpra.html
jahannews.com/vdcgnz977ak9x34.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *