کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تحلیل آسوشیتدپرس از بازی ایران و آمریکا

7 آذر 1401 ساعت 15:30

آسوشیتدپرس نسل فعلی بازیکنان تیم ملی آمریکا را بهترین نسل تاریخ فوتبال این کشور می‌داند اما معتقد است که همان‌طور که این تیم در مرحله انتخابی جام جهانی کار سختی را برای صعود پیدا کرد و پس از کانادا و مکزیک سوم شد، حالا سرنوشت صعودش در جام جهانی نیز به بازی آخر کشیده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس در مطلبی به تحلیل بازی فردای تیم ملی فوتبال آمریکا در مقابل تیم ملی کشورمان در آخرین بازی مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ پرداخته و تیتر زده است: "تکلیف آمریکا در  جام جهانی روشن است: یا ایران را ببر یا به خانه برگرد".

این خبرگزاری در ادامه این مطلب نوشت: "تکلیف آمریکا روشن است؛ یا باید ایران را در مسابقه‌ای سیاسی در جام جهانی  شکست دهد یا به خانه برگردد."

بازیکنان تیم فعلی آمریکا به عنوان بهترین نسل فوتبال آمریکا مورد ستایش قرار گرفته‌اند. اما در مرحله انتخابی جام جهانی پس از کانادا و مکزیک سوم شدند و اکنون باید در آخرین بازی مرحله گروهی برنده شوند.

وستون مک کنی، هافبک این تیم گفت: "مهم‌ترین چیز این است که ما در آخرین بازی مقابل ایران، نتیجه سفر خود را در این تورنمنت تعیین کنیم. بنابراین کار بعدی این است که فقط با این هدف به میدان برویم که سه امتیاز مقابل ایران بگیریم.

تساوی یا باخت در این بازی باعث حذف تیم ملی آمریکا که در بازی برابر تیم ملی ولز به تساوی ۱-۱ و در بازی مقابل تیم ملی انگلیس به تساوی ۰-۰ رسید می‌شود. انگلیس در گروه B با چهار امتیاز در صدر گروه است و ایران با سه امتیاز در جایگاه دوم است. آمریکا با دو و ولز با یک امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند.

جیو رینا، هافبک تیم ملی آمریکا نیز تاکید کرد: "ما باید بازی را ببریم. ما واقعاً به چیز دیگری فکر نمی‌کنیم، فقط به سه امتیاز برسیم و سپس کارمان را ادامه دهیم.

ایران در بازی مشهور در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه با نتیجه ۲-۱ آمریکا را شکست داد که باعث حذف آمریکایی‌ها از آن جام شد و اما متقابلا هزاران هوادار پرچم به دست تیم ملی ایران را به استقبال از تیم ملی کشورشان هنگام بازگشت اعضای تیم به خانه واداشت.

در آستانه تکرار بازی دو تیم طی فردا سه شنبه، فدراسیون فوتبال آمریکا با نمایش دادن پرچم ایران برای مدتی کوتاه در شبکه های اجتماعی بدون نشان جمهوری اسلامی ایران، خشم دولت ایران را برانگیخت.

برای آمریکا، وضعیت امسال مشابه جام جهانی ۲۰۱۰ است، زمانی که آمریکایی‌ها در آخرین بازی مرحله گروهی در آستانه حذف بودند، اما لاندن دونووان با تک گل در وقت اضافه باعث پیروزی یک بر صفر برابر الجزایر و کسب جواز صعود به دور بعدی برای آمریکا شد.

استو هولدن، هافبک نیمکت نشین تیم ملی آمریکا در آن بازی که اکنون مفسر شبکه فاکس است، می‌گوید: "فقط امیدوارم کار را به دقیقه ۹۰ واگذار نکنیم. شاید خیلی خوب باشد که آمریکا در ثانیه‌های آخر برنده شود اما من خودخواهانه می‌خواهم که این برد را زود رقم بزنیم و به مرحله بعد برویم زیرا این برای فشار خون من بسیار بهتر است. ”


کد مطلب: 820577

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/820577/تحلیل-آسوشیتدپرس-بازی-ایران-آمریکا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com