پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۴

غافلگیری سرویس امنیتی اسرائیل از «بمب‌گذاری با کیفیت بالا»

شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب: 820217
«سیگال بار زیوی» معاون کمیسر گفت: بنا به نوع حمله، و دو انفجار تقریبا مشابه در فاصله یک و نیم ساعت در دو ایستگاه اتوبوس، پلیس گمان دارد این حمله کار یک فرد نیست، بلکه دست یک شبکه سازمان‌یافته در کار است.
غافلگیری سرویس امنیتی اسرائیل
به گزارش جهان نيوز، پلیس رژیم صهیونیستی می‌گوید: بمب‌های منفجر شده در اورشلیم (بیت‌المقدس) کیفیت بالایی داشته و سلول‌های سازمان‌یافته، آنها را کار گذاشتند.

روزنامه تایمز اسرائیل در این‌باره نوشت: یک افسر ارشد گفت پلیس در جست‌وجوی سلول‌های سازمان‌یافته‌‌ای است که صبح چهارشنبه دو دستگاه انفجاری «کیفیت بالا» در دو ایستگاه اتوبوس نزدیک ورودی اورشلیم منفجر کرد و یک تن را کشت و بیش از ۲۰ تن دیگر را مجروح کرد.

پلیس با توجه به عملیات تعقیب تروریست‌هایی که با کار گذاشتن بمب در ایستگاه اتوبوس یک نفر را کشتند و بیش از ۲۰ تن را مجروح کردند، سطح آماده‌باش را بالا برد؛ یک افسر ارشد پلیس گفت هیچ هشدار مشخصی پیش از حمله داده نشد.

یک افسر ارشد گفت: پلیس در جست‌وجوی سلول‌های سازمان‌یافته تروریستی است که دو دستگاه انفجاری «کیفیت بالا» در دو ایستگاه اتوبوس نزدیک ورودی اورشلیم منفجر کرد و یک تن را کشت و بیش از ۲۰ تن دیگر را مجروح کرد.

رئیس ‌شاخه عملیاتی پلیس در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت «دو دستگاه انفجاری قوی با سطح بالای تخریب» را در علفزار پشت ایستگاه اتوبوس مخفی کرده بودند.

اولین انفجار در نزدیکی ورودی اصلی شهر در «گیوات شائول»، ‌اندکی بعد از ۷ صبح، در اوج ترافیک صبح منفجر شد. دومین انفجار ‌اندکی بعد از ۷:۳۰ صبح در تقاطع «رمات»، ورودی دیگر شهر منفجر شد.

طبق گفته مقامات درمانی، در این دو انفجار، یک نفر کشته و ۲۲ تن مجروح شدند که یکی از آنها جراحات وخیم دارد و سه تن در وضعیت‌های وخیم تا متوسط قرار دارند. بنا به اظهار سفیر کانادا در اسرائیل، فردی که در اولین انفجار کشته شد، دوتابعیتی، و شهروند کانادا و اسرائیل هر دو بود. بنا به گفته مقامات پلیس، دو بمب که از راه دور منفجر شدند، با میخ پر شده بودند تا تلفات را به حداکثر برسانند.

«سیگال بار زیوی» معاون کمیسر گفت: بنا به نوع حمله، و دو انفجار تقریبا مشابه در فاصله یک و نیم ساعت در دو ایستگاه اتوبوس، پلیس گمان دارد این حمله کار یک فرد نیست، بلکه دست یک شبکه سازمان‌یافته در کار است.

او افزود: هیچ هشدار مشخصی از حمله چهارشنبه داده نشده بود اما اطلاعات محرمانه‌ای بوده که به شکلی کلی به احتمال حمله‌های برنامه‌ریزی شده اشاره داشته است.

«بار زیوی» گفت در پی این حمله پلیس سطح آماده‌باش خود را بالا برد.

وبسایت خبری وای-نت با استناد به مقامات دفاعی بینام نوشت؛ عاملان بمب‌گذاری، مسیر را به خوبی می‌شناخته‌اند و حمله را از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی کرده بودند. ارزیابی فوق حاکی است مهاجمان مستقلا عمل کرده‌اند و رابط و راهبری در گروهی بزرگ‌تر نداشته‌اند. هنوز کسی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است اما گروه‌‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطینیان از این حمله استقبال کردند.
https://jahannews.com/vdchzvn6q23niid.tft2.html
jahannews.com/vdchzvn6q23niid.tft2.html
مرجع : کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


توجه توجه
Iran, Islamic Republic of
شما چرا هر چی اونا گفتن نوشتین؟!.
Iran, Islamic Republic of
آب بریز همون جایی که سوخته
Iran, Islamic Republic of
یکم هم شما بفرما
Iran, Islamic Republic of
حالا اولشه دادا! بزنی صد تا میخوری!