کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام مروی: محور اصلی فتنه‌ها انگلیس بود

4 آذر 1401 ساعت 17:33

محور اصلی طراحی عملیات‌های تروریستی در این فتنه توسط سرویس اطلاعات انگلیس انجام شده بود.


به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی همزمان با هفته گرامیداشت بسیج مستضعفین در دیدار با فرماندهان نواحی و حوزه‌های مقاومت بسیج مشهدالرضا (ع)، «بسیج» را از جمله یادگاران ارزشمند امام راحل (ره) برشمرد و گفت: بسیج مستضعفین در آغاز شکل‌گیری برای نخستین‌بار در دوران دفاع مقدس و مبارزه با متجاوزین جلوه‌گری کرد.

بسیج متعلق به یک گروه خاص نیست
وی با تاکید بر اینکه بسیج متعلق به یک قشر و گروه خاص نیست، بلکه بسیج یک تفکر، فرهنگ و اندیشه‌ای برخاسته از اسلام ناب محمدی و از ابتکارات امام خمینی (ره) است، افزود: بسیج به معنای ایثار، تلاش، اخلاص، خدمت خالصانه به مردم، از خودگذشتگی برای نظام، انقلاب، مردم و ولایت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی، مقام معظم رهبری را حامی سرسخت تفکر و فرهنگ بسیج مستضعفین معرفی کرد و ادامه داد: رهبر انقلاب پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پایان جنگ تحمیلی با هوشمندی و تیزبینی تمام از بسیج حمایت کردند و بسیج را صرفا نهادی کارآمد برای جنگ سخت ندانستند بلکه این فرهنگ و نهاد را گسترش دادند که امروز شاهد جلوه‌هایی ارزشمند از تفکر بسیج در حوزه تولید، علم و دانش و دیگر عرصه‌ها هستیم.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه باید شاکر نعمت امنیت باشیم، گفت: کسانی که برای ایجاد امنیت در جامعه دینی تلاش، همت و فداکاری می‌کنند، دست خداوند هستند و در واقع تامین امنیت از سوی بسیجیان و نیرو‌های امنیتی، امتداد همان امنیتی است که خداوند متعال خواسته است.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنانش، گریزی به وقایع کنونی کشور زد و با اشاره به اینکه در طول عمر ۴۳ ساله انقلاب اسلامی شاهد فتنه‌ها و حوادث بسیاری همچون حمله مسلحانه منافقین به مردم و شهادت ۱۷ هزار نفر از مردم بوده ایم، اضافه کرد: فتنه اخیر که تحت عنوان «زن زندگی آزادی» اتفاق افتاد؛ به لحاظ عملیات میدانی و طراحی پشت صحنه در طول تاریخ انقلاب بی‌سابقه و کم نظیر بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی ادامه داد: در فتنه اخیر، اغتشاش همراه با کشتن مردم و نیرو‌های بسیجی و امنیتی غیرمسلح توسط اغتشاشگران با سلاح گرم و سرد را شاهد بودیم و اغتشاشگران با نیت کشتن به میدان می‌آمدند تا علاوه بر ایجاد رعب و وحشت جنگ داخلی راه بیندازند.

وی عاملان ایجاد فتنه اخیر در کشور را سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس، آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود معرفی و تصریح کرد: محور اصلی طراحی عملیات‌های تروریستی در این فتنه توسط سرویس اطلاعات انگلیس انجام شده بود.

پروژه آسیب به نظام و طرح تجزیه کشور
تولیت آستان قدس رضوی با تبیین اهداف دشمنان در طراحی و حمایت از اغتشاشگران، اظهار کرد: نقشه و طرح عاملان این فتنه این بود که با ایجاد اغتشاشات در کشور، هسته‌های اغتشاش را فعال و مردم ناراضی را برای پیوستن به این هسته‌ها تشویق و تحریک کنند تا مردم در مقابل حکومت قرار گیرند تا بر فرض خودشان نظام و انقلاب آسیب ببیند که خوشبختانه مردم با بصیرت کشورمان با آن‌ها همراهی نکردند، اما در مرحله دوم به سراغ پروژه جنگ داخلی رفتند تا با استمرار آن بخشی از کشور را تجزیه کنند و از قدرت حکومت بکاهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی خاطرنشان کرد: ممکن است مردم نسبت به شرایط کنونی نارضایتی‌هایی داشته باشند، اما پای انقلاب، اسلام و ولایت‌شان ایستاده‌اند که حضور باشکوه مردم در تشییع پیکرشهدای مدافع امنیت وفاداری ملت به نظام را نشان داد.

وی یادآور شد: دشمنان ما نادان و احمق هستند و بدون تحلیل صحیح نسبت به حقیقت جامعه و کشورمان به دنبال قطع شجره تنومند انقلاب اسلامی هستند که با خون بهترین فرزندان اسلام آبیاری شده است.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه ما به نصرت الهی ایمان و اعتقاد داریم، گفت: تمام نقشه‌ها و فتنه‌هایی که از سوی دشمنان و استکبار جهانی برای نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی و در کشورمان پیاده‌سازی می‌شود، امتحان است، بدون شک نظام مقدس‌مان از این وقایع سربلند بیرون می‌آید و روز به روز قوی‌تر، مستحکم‌تر و سرفرازتر خواهد شد.


کد مطلب: 820171

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/820171/حجت-الاسلام-مروی-محور-اصلی-فتنه-ها-انگلیس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com