سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲
۴
رئیس جمهور در اسلامشهر:

آمریکا و متحدانش در توطئه اخیر از ملت بزرگ ایران سیلی محکمی خواهند خورد

پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 820124
«سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان در ادامه بازدید از شهرستان‌های استان تهران، صبح امروز پنجشنبه (سوم آذر) وارد اسلامشهر شد تا مشکلات و مسائل این شهرستان را بررسی کند.
آمریکا و متحدانش در توطئه اخیر از ملت بزرگ ایران سیلی محکمی خواهند خورد
به گزارش جهان نيوز، رئیس‌جمهور در ادامه بازدید از شهرستان‌های استان تهران امروز صبح به منظور بازدید از پروژه‌های شهرستان اسلامشهر وارد این شهرستان شد.


آیت‌الله رئیسی در شورای اداری اسلامشهر:
مهم‌ترین مولفه قدرت ایران مردم تربیت یافته با فرهنگ ایثار هستند/ اگر از سرمایه‌های فرهنگی در برابر شبیخون فرهنگی صیانت می‌شد، امروز شاهد بعضی مشکلات نبودیم/ دعوت همگانی برای مشارکت در حرکت تحولی و جهادی برای خدمت به مردم و پیشرفت کشور


آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در ادامه بازدیدهای میدانی از شهرستان‌های استان تهران، در جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر گفت: سفر ما به اسلامشهر باید زودتر انجام می‌شد، اما این به معنای آن نبود که کار در اینجا متوقف مانده باشد و گام‌های خوبی در اسلامشهر برای رفع مشکلات برداشته شده است.
رئیس جمهور مردم اسلامشهر را مردمانی متدین و وفادار به ارزش‌های انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: شاهد صدق این مدعا ۱۰۰۰ شهید و تعداد زیادی جانباز و ایثارگری هستند که مردم این منطقه تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

دکتر رئیسی حفظ روحیه ایثارگری و انسجام را از مسائل اصلی اسلامشهر و دیگر مناطق کشور دانست و اظهار داشت: داشته‌های فرهنگی از بزرگترین سرمایه‌های ما هستند که پرچمداران توجه به این سرمایه ائمه محترم جمعه، مسئولین فرهنگی، معلمان، اساتید، موسسات فرهنگی و عموم خانواده‌ها هستند.

رئیس جمهور تصریح کرد: شهدای ما که تربیت یافتگان همین فرهنگ هستند پایه قدرت و اقتدار ما هستند و امروز مسیر اقتدارآفرینی از سوی همین مردم و جوانانی دنبال می‌شود که به تبعیت از فرهنگ ایثار حاضر هستند مسئولیت بپذیرند و خطرپذیرند؛ جوانانی که در مواجهه با دشمن به هیچ عنوان میدان را خالی نمی‌کنند.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مولفه قدرت در نظام و کشور همین جوانان و همین فرهنگ است و دلیل اینکه دشمنان در این ۴۳ سال علیرغم همه توطئه‌ها موفق نشدند، دلیلش حضور مردمی است که اساس حضور آنها در میدان فرهنگ، باورها، اعتقادات، اندیشه و انگیزه مردم است و باید تلاش کرد که این اندیشه و انگیزه همچنان بماند و ارتقا پیدا کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در مقابل هجومی که به فرهنگ، داشته‌های اعتقادی و باورهای ملت ایران وجود دارد باید مرزبانان فرهنگی از داشته‌های فرهنگی ملت مراقبت و صیانت کنند، گفت: این مرزبانان باید هم ترفندهای دشمن را بشناسند و هم در حوزه دفاع و هم در حوزه هجوم تلاش کنند که این داشته‌ها و این سرمایه بزرگ فرهنگی که امروز مورد هجوم است، حفظ شود.

اگر از سرمایه‌های فرهنگی در برابر شبیخون فرهنگی صیانت می‌شد، امروز شاهد بعضی مشکلات نبودیم
دکتر رئیسی با اشاره به تعبیر رهبری معظم انقلاب از این هجوم به تهاجم و شبیه خون فرهنگی، افزود: اگر همان زمان که ایشان هشدار دادند، مرزبانان فرهنگی مراقبت‌های لازم را می‌کردند، مدارس و دانشگاه‌ها، مراکز فرهنگی و مراکز علمی و فرهنگی وظیفه بزرگ خود را نسبت به صیانت از فرهنگ، اعتقادات و باورهای جامعه در مقابل هجوم بیگانگان به درستی انجام می‌دادند، امروز شاهد بعضی از مشکلات نبودیم.
رئیس جمهور اظهار داشت: امروز هم وضع همینطور است، امروز هم هشداری است برای همه که از این اعتقادات، باورها و داشته‌ها و سرمایه عظیم فرهنگی در کشور و در بین اقوام با گویش‌های مختلف صیانت شود.

دوگانه ما، دوگانه دینمداری و کفر، الحاد و سکولاریسم است
آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: امروز اشتراک فرهنگی و اساس انسجامی که در میان ملت ما برقرار است، این اشتراکاتی است که کرد و لر و بلوچ و ترک و فارس و عرب و عجم را کنار هم قرار داده تا با هم بسیار مسالمت‌آمیز، با صفا، با صمیمیت و بدون احساس دوگانگی یا چندگانگی زندگی کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر دوگانگی هم در جامعه ما وجود داشته باشد، دوگانه کفر و نفاق و الحاد و بی‌دینی و سکولاریسم با متدینین و دینمداران است، خاطرنشان کرد: این دوگانه دوگانه‌ای درست است، نه دوگانه‌‌هایی که می‌خواهند بسازند و شهر را با روستا، سنی را با شیعه، این گویش را با آن گویش مقابل هم قرار دهند. اینها دوگانه‌های غلط و نادرستی است که می‌خواهند در میان ملت ایجاد کنند. آن دوگانه‌ای که درست است، دوگانه صف دشمنان انقلاب اسلامی و دوستداران انقلاب اسلامی است.

هر کس ایران‌دوست است، باید در دل مردم امید ایجاد کند
دکتر رئیسی همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر کسی ایران‌دوست است، باید در دل مردم امید ایجاد کند و اگر کسی یأس ایجاد کرد، ایران‌دوست نیست، گفت: امروز حفظ ایران عزیز در گرو ایجاد امید در دل مردم است و مدیران در صف مقدم ایجاد امید هستند. همه کسانی که امروز در صف مقدم هستند می‌توانند در دل مردم ایجاد امید کنند. البته نه ایجاد امید در سخن، بلکه ایجاد امید در عمل و در انجام کارهایی که خواست مردم است تا مردم احساس کنند که گره‌ها از زندگی آنها در حال گشوده شدن است؛ این امید بسیار مسئله مهم و محوری است.

تاکید بر بهره‌برداری از فاز اول بیمارستان اسلامشهر تا پایان سال
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز کار مضاعف مدیران نیاز کشور است، افزود: در ابتدای ورود به اسلامشهر به بیمارستان در حال احداث این شهر رفتم که ۱۴ سال است احداث آن آغاز شده است. این سوال وجود دارد که چرا احداث این بیمارستان ۱۴ سال طول کشیده ولی مسئله مهم این است که نباید گذاشت که احداث آن بیش از این طولانی شود.

آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: دوستان گزارش دادند که در حال حاضر برای تکمیل این بیمارستان سه شیفته کار انجام می‌شود و آثار کار سه شیفته را نیز آنجا دیدیم و نوید این داده شد که تا آخر سال فاز اول آن به بهره‌برداری برسد تا مردم بتوانند از بخش‌های اورژانس و بعضی از بخش‌های دیگر آن استفاده کنند. بخش‌های بعدی بیمارستان هم قرار اسست در ماه‌های سال بعد به بهره‌برداری کامل برسد که این کار امکانپذیر است.

رئیس جمهور اضافه کرد: معلوم می‌شود که با یک همت و با یک نگاه بسیجی و با همان روال کاری که بچه‌ها در جبهه‌ها کار کردند، می‌شود کارها را به پیش برد. با اراده پولادین بچه‌های بسیجی همه راه‌ها همواره می‌شود و کارهایی که خیلی‌ها فکر می‌کردند نمی‌شود، این جوانان با همت بلند خود انجام دادند.

تعطیلی یا کندی کار کارخانه‌ها از خطوط قرمز دولت مردمی است
دکتر رئیسی همچنین به بازدید خود از خط مترو اسلامشهر اشاره و تصریح کرد: هر سه راهی که آقای منصوری برای تامین اعتبار عنوان کردند را دنبال کنید تا سریع‌تر به ننتیجه برسید و به هیچ عنوان اجازه ندهید کار دچار کندی شود. به عزیزانی که برای مشکلات کارخانه خود با آنها ملاقات کردم نیز گفتم که خط قرمز ما این است که کارخانه بخواهد دچار کندی یا خدای ناکرده تعطیلی شود. تحت هیچ شرایطی نباید اجازه داد کارخانه‌‌ها و کارگاه‌ها نیمه تعطیل یا تعطیل شود و باید آنها را به چرخه تولید برگردانیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز مسئله اشتغال مسئله بسیار مهمی برای ما و این منطقه است، خاطرنشان کرد: دو هفته قبل که به پاکدشت رفته بودیم، آنجا گفتند ما دنبال کارگر هستیم، اینجا هم باید زمینه‌ها به نحوی فراهم شود که بیکار در این شهرستان نداشته باشیم و این امکان پذیر است. اسلامشهر هم می‌تواند با راه‌اندازی بندر خشک زمینه‌ای فراهم کند که اینجا بیکار نداشته باشد و دنبال نیروی کار هم بگردند.

دکتر رئیسی به حضور مسئولان راه‌آهن و گمرک در جلسه شورای اداری اشاره کرد و گفت: آقای استاندار یک جلسه‌ای را همین جا برگزار کنند و آقای منصوری معاون اجرایی ریاست جمهوری هم حضور داشته باشند تا مسائل مربوط به بندر خشک را سریع حل کنید.

تاکید بر راه‌اندازی بندر خشک اسلامشهر تا ۲ ماه آینده
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در مدت حداکثر ۲ ماه مشکلات راه‌اندازی بندر خشک اسلامشهر را رفع کنید، افزود: کاری کنید که مردم ببینند همه این زمان‌هایی که در راه‌اندازی این بندر تاخیر افتاد، الان با همت شما جبران شده است. راه‌اندازی این بندر می‌تواند در مرحله اول تا ۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کند که تا ۲۰ هزار فرصت اشتغال قابل افزایش است.
آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به استقرار بخش‌هایی از گمرک در اسلامشهر بر تکمیل استقرار گمرک تا ۱۰ روز آینده تاکید کرد و اظهار داشت: مسئولان گفتند یک ماه زمان برای تکمیل استقرار گمرک لازم است، اما پیشنهاد بنده ۱۰ روز است و مردم از امروز زمان را محاسبه کنند تا در ۲ ماه آینده بندر خشک و مقدمات فعالیت آن در اسلامشهر راه‌اندازی شده باشد.

اجازه ندهید دانش‌آموزان در مدارس فرسوده تحصیل کنند
رئیس جمهور نوسازی و بهسازی مدارس فرسوده منطقه را نکته مهم بعدی عنوان کرد و گفت: اجازه ندهید دانش‌آموزان در مدارسی که فرسودگی شدید دارند، تحصیل کنند. کار نوسازی و بهسازی این مدارس را با سرعت به پیش ببرید تا خطری بچه‌های مردم را تهدید نکند و این جزو اولویت‌های کاری است.

امروز یکی از نیازهای جدی کشور نشاط اجتماعی است
آیت‌الله رئیسی همچنین به ضرورت احداث اردوگاه تفریحی و ورزشی اشاره کرد و افزود: معتقدم این کار جزو ضرورتهای منطقه است. جوانان نیاز به ورزش و تفریح دارند. امروز یکی از نیازهای جدی در کشور، نشاط اجتماعی است که دشمن هم آن را هدف گرفته و نمی‌خواهد مردم نشاط داشته باشند. نشاط اجتماعی یکی از ضرورت‌هاست که مسئولین باید زمینه آن را فراهم کنند.
رئیس جمهور با اشاره به موضوع تداخلات مترو و راه‌آهن، با بیان اینکه بعضی از دوستان که گزارش می‌دادند به گونه‌ای صحبت می‌کردند که گویا این مسئله حل ناشدنی است، اظهار داشت: شاهد حضور چهره‌های جوان با اراده‌ای مثل مدیرعامل راه‌آهن در دولت هستیم که آمده‌اند تا این مشکلات را حل کنند. هر کجا در شرق و غرب یا شمال و جنوب کشور که می‌رویم گزارش می‌کنند که چقدر از مشکلات حل شده و ترانزیت افزایش یافته است. اساسا اصرار رهبری درباره اینکه کار دست جوان‌ها باشد بخاطر همین تاثیر روحیه جوانی در کار است که می‌تواند در افراد با سن بالا هم وجود داشته باشد.

جوانان بسیجی دیروز در جبهه‌ها افتخارآفرینی کردند و امروز در عرصه امنیت به ما کمک می‌کنند
دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فراسیدن هفته بسیج تصریح کرد: هفته بسیج برای ما پیام دارد؛ هم برای بنده طلبه و هم برای شما عزیز بزرگوار. جوانان بسیجی دیروز در دفاع مقدس افتخارآفرینی کردند و امروز در عرصه امنیت‌آفرینی به ما کمک می‌کنند. پیام این حرکت برای ما این است که می‌توانیم در برابر همه سختی‌ها و با وجود مشکلاتی که دشمن برای ما ایجاد می‌کند، موانع را پشت سر بگذاریم و انشاءالله قله‌ها را فتح کنیم. ممکن است برای عده‌ای باورکردنی نباشد، اما ما با چشم خود دیده‌ایم که جوان‌ها چه کارهای بزرگی می‌توانند انجام دهند و این برای ما الگو است.

دشمن از اینکه با وجود تحریم‌ها هر روز در کشور نوآوری و پیشرفت اتفاق می‌افتد، عصبانی است
رئیس جمهور با اشاره به این کلام امام راحل که توکل بر خدا و اعتماد به داشته‌های خودمان دو رمز اساسی موفقیت است، خاطرنشان کرد: در کشور ظرفیت کم نداریم و دشمن هم دنبال این است که این شتابی که امروز کشور برای رشد و پیشرفت دارد، این شتاب را کم کند و ما نباید چنین اجازه‌ای بدهیم؛ ملت ما اجازه نخواهند داد که این شتاب کم شود و آنچه که دشمن را عصبانی می‌کند همین است که می‌بیند هر روز در این کشور یک نوآوری، یک پیشرفت و خلاقیت در حوزه‌های مختلف اتفاق می‌افتد.

همه در حرکت تحولی و جهادی برای خدمت به مردم و پیشرفت کشور مشارکت کنند
آیت‌الله رئیسی گفت: از همه شما مردم و مسئولان می‌خواهم که در یک حرکت تحولی و یک کار متفاوت و یک کار جهادی برای خدمت به مردم، پیشرفت کشور، ایجاد نشاط اجتماعی، ارتقای مشارکت اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی و حاکمیت ارزش‌های الهی بر زندگی مردم در کشور مشارکت کنید.
رئیس جمهور افزود: دشمن می‌خواهد حواس ما را به حواشی پرت کند، اما همه ما باید با کار شبانه‌روزی به دنبال حل مشکلات مردم و پیشرفت کشور باشیم. به عنوان مثال ۱۰ اولویت کاری که برای اسلامشهر عنوان شد را اگر چه همه مشکلات اسلامشهر نیست، اما تلاش کنید این ۱۰ مسئله به سرعت سامان یابد تا مردم احساس کنند که مشکلات دارد حل می‌شود. اطمینان دارم که این از عهده شما برمی‌آید و امکانپذیر است و دولت هم با تمام وجود در خدمت مردم عزیزمان و به ویژه مردم این سامان است.

دکتر رئیسی در اجتماع مردم اسلامشهر:
آمریکا و متحدانش در توطئه اخیر از ملت بزرگ ایران سیلی محکمی خواهند خورد/ برخلاف خواست و تصور دشمن تولید و تجارت ایران در منطقه زبانزد شد/ تاکید بر تسریع در تکمیل بیمارستان و بهره‌برداری از مترو و بندرخشک اسلامشهر


آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در اجتماع پرشور مردم شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه رشادت‌ها و ایثار و فداکاری مردم این منطقه در ۴۳ سال گذشته از افتخارات این نظام و انقلاب است، گفت: مردم با اندیشه و با انگیزه اسلامشهر حقیقتا پشتوانه این نظام و انقلاب هستند و صدق این مدعا هزار شهید و هزاران جانباز و ایثارگری است که این منطقه تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

رئیس جمهور فرهنگ ایثار و شهادت، ایستادگی و مقاومت و همچنین انسجام مردم این شهرستان را به رغم تنوع قومیتی از ویژگی‌های مردم شهرستان اسلامشهر برشمرد و افزود: نقطه مشترک مردم این منطقه زندگی سالم، دفاع از ارزش‌های انقلاب و پایبندی و صیانت از خون مطهر شهیدان است.

دکتر رئیسی در ادامه گفت: با تلاش جوانان این منطقه و همچنین سراسر کشور علیرغم خواست دشمن، کشور در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در حال رشد و پیشرفت است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه پیشرفت‌ها در صنایع هسته‌ای، دفاعی و نظامی و علم و تکنولوژی موجب عصبانیت دشمن شده است، تصریح کرد: دشمن تصورش این بود که با تهدید و تحریم تولید، صادرات و تجارت ما دچار وقفه خواهد شد اما نه تنها در این راستا به موفقیت نرسید بلکه تولید و صادرات نفتی و  غیرنفتی ما در منطقه زبانزد شد و اتصال ما به پیمان شانگهای، اوراسیا و سایر پیمان‌های منطقه‌ای با تمام زیرساخت‌های اقتصادی و غیراقتصادی در منطقه برقرار شد.

آیت‌الله رئیسی در ادامه افزود: امروز کار، تلاش و پیشرفت به رغم تحریم‌ها در کشور به نحوی است که شگفتی بسیاری از مسئولان کشورهای دیگر را برانگیخته و طبیعی است که دشمن از این شرایط ناراحت و عصبانی باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه فتنه‌ها و شیطنت‌های اخیر علیه کشور از سوی دشمنان برای متوقف ساختن مسیر توسعه و پیشرفت کشور است، تصریح کرد: آنها نمی‌دانند که برخلاف کشورهای دیگر که متکی به سلاح و قدرت نظامی هستند مهم‌ترین مولفه قدرت این نظام مردمی در صحنه هستند که در ۴۳ سال گذشته آنها را در همه عرصه‌ها ناکام گذاشته‌اند و همگان دیدند که در جریان اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر که دشمنان ایجاد کردند نیز بار دیگر مردم توطئه آنها را به شکست کشاندند و ناکام گذاشتند.

دکتر رئیسی خطاب به دشمنان با بیان اینکه ملت مسلمان ایران که دل در گرو این انقلاب و نظام دارند تاکنون بسیاری از محاسبات شما را نقش برآب کرده‌اند، تاکید کرد: آمریکا و متحدانش بدانند که این ملت امروز در مواجهه با توطئه‌های اخیر، شما را پشیمان خواهد کرد و از ملت بزرگ ایران سیلی محکمی خواهید خورد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه بزرگترین افتخار دولت خدمتگزاری به مردم است و ما شأن و هویت دیگری برای خود قائل نیستیم، افزود: امروز پیام مردم ما همان شعار ذاتی انقلاب اسلامی مبنی بر مبارزه با تبعیض و فقر و فساد است و برنامه دولت مردمی این است که هیچ‌گونه تبعیض و فسادی را برنتابد و برای رفع فقر تلاش کند.

آیت‌الله رئیسی در ادامه شاخصه مدیریت در تراز انقلاب اسلامی را بروز و ظهور کارآمدی مدیران در عرصه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: بارها گفته‌ایم و بار دیگر با صدای بلند اعلام می‌کنیم هر مدیری که روحیه تحول‌گرایی و انگیزه برای گره‌گشایی از مشکلات مردم ندارد، یا با روابط ناسالم نظام اداری و اجرایی کشور را آلوده می‌کند، حتما باید از پیش پای خدمتگزاران واقعی مردم کنار گذاشته شود.
رئیس جمهور در ادامه به برخی مشکلات و مطالبات مردم شهرستان اسلامشهر به ویژه در حوزه بهداشت و درمان و حمل و نقل و نیز بازدید خود از پروژه‌های در دست احداث این شهرستان اشاره و تصریح کرد: با بهره برداری از فاز اول بیمارستان ۴۰۳ تختخوابی اسلامشهر تا پایان ۲۲ بهمن امسال و بخش‌های دیگر آن در سال آینده و همچنین بهره‌برداری از پروژه متروی این شهرستان که مطالبه به حق مردم این منطقه است، انشاءالله بخش قابل توجهی از مشکلات شهروندان اسلامشهری به زودی مرتفع خواهد شد.

دکتر رئیسی همچنین با اشاره به مشکل بیکاری در این شهرستان، ایجاد اشتغال را از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر این منطقه و بلکه سراسر کشور عنوان کرد و افزود: بحمدالله در این شهرستان ظرفیت برای ایجاد اشتغال وجود دارد و با راه‌اندازی بندر خشک این شهرستان که برای رفع مشکلات و راه‌اندازی آن فرصت حداکثر ۲ ماهه تعیین کرده‌ایم، گام مهمی در زمینه ایجاد اشتغال برداشته خواهد شد و زمینه برای اشتغال حداقل ۵ هزار نفر فراهم می‌شود.

رئیس جمهور در اجتماع پرشور مردم اسلامشهر از تلاش دولت برای رفع مشکل واگذاری شرکت کیان تایر و همچنین تسریع در تکمیل پروژه مهم کمربندی شمالی این شهرستان با هدف سهولت در تردد مردم این منطقه و حفظ جان آنها تاکید کرد و گفت: در جلسه شورای اداری از مسئولان به ویژه مسئولان این شهرستان خواسته‌ام با تلاش مضاعف و کار تحولی رفع این مشکلات و همچنین تکمیل پروژه‌های در دست احداث را دنبال کنند و انشاءالله در سفر آینده به این شهرستان بتوانیم گام‌های جدیدی برای پیشرفت این منطقه برداریم.

آیت‌الله رئیسی در پایان همچنین حفظ اتحاد و انسجام ملی و دوری از هرگونه تفرقه و اختلاف را لازمه پیشرفت کشور دانست و تصریح کرد: آنچه که دشمن را ناامید می‌کند کار و تلاش و پیشرفت است و ما مصمم هستیم قطار پیشرفت کشور را شتاب دهیم.

رئیس جمهور در جمع کارگران شرکت کیان تایر:
به هیچ عنوان چرخ تولید در این کارخانه نباید کُند یا متوقف شود


آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی که در قالب بازدیدهای میدانی از شهرستان‌های استان تهران صبح امروز پنجشنبه به اسلامشهر سفر کرده است در حاشیه شورای اداری اسلامشهر با تعدادی از کارگران کارخانه کیان تایر دیدار و با توضیحات ایشان و مسئولان این کارخانه در جریان مسائل و مشکلات کیان تایر از جمله تعیین تکلیف مالکیت و موضوع واگذاری آن قرار گرفت.

نمایندگان کارگران کیان تایر طولانی شدن روند تعیین تکلیف مالکیت کارخانه و نیز پرداخت مطالبات کارگران را مهمترین خواسته‌های خود عنوان کردند.رئیس جمهور اظهار داشت: به هیچ عنوان چرخ تولید هیچ کارخانه ای از جمله کیان تایر نباید کند یا متوقف شود و کارخانه شما با قدرت باید به فعالیت خود ادامه دهد.

دکتر رئیسی همچنین در ادامه به دغدغه کارگران و مسائل و مشکلات معیشتی آنها اشاره کرد و خطاب به مسئولان شهری و مدیرعامل این شرکت تاکید کرد هرچه سریعتر برای پرداخت مطالبات کارگران اقدام شود تا کارگران کیان تایر بتوانند با نشاط و روحیه مضاعف به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس جمهور همچنین بر لزوم تخصیص و ارائه تسهیلات به این شرکت برای ادامه روند فعالیت آن تا زمان تعیین تکلیف مالکیت و واگذاری آن تاکید کرد.

بررسی وضعیت اجرای متروی اسلامشهر
رئیسی در ادامه بازدیدهایش از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان اسلامشهر، با حضور در ایستگاه متروی میدان نماز اسلامشهر از طرح متروی این شهرستان بازدید کرد و در جریان روند اجرای پروژه و موانع پیشرفت این طرح قرار گرفت.

تکمیل زنجیره متروی اسلامشهر و اتصال ایستگاه میدان نماز به خط سه متروی تهران یعنی ایستگاه آزادگان در بهبود حمل و نقل مردم اهمیت دارد و از این رو دوم بهمن 1400 عملیات اجرایی ایستگاه مترو میدان نماز اسلامشهر آغاز شد.

طرح مترو اسلامشهر به طول 15.5 کیلومتر در امتداد خط 3 مترو تهران در ایستگاه آزادگان تا به اسلامشهر با 5 ایستگاه از دی ماه سال 97 آغاز شده و تاکنون بیش از 60 درصد از تونل آن حفاری شده است.
 
بازدید ‌از بیمارستان 400 تختخوابی اسلامشهر
سیدابراهیم رئیسی در نخستین برنامه در سفر به اسلامشهر از بیمارستان در حال ساخت 400 تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد.

در این بازدید مسئولان پروژه گزارشی از روند ساخت این بیمارستان ارائه کردند و رئیس جمهور نیز با اشاره نیاز مبرم مردم به این مرکز درمانی دستورات لازم را برای تسریع در افتتاح این مرکز درمانی صادر کرد.

بازدید از پروژه‌های عمرانی و زیرساختی، دیدار عمومی با مردم و شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان از جمله برنامه‌های رئیس جمهور در شهرستان اسلامشهر خواهد بود.

جزئیات سفر رئیس جمهور به اسلامشهر
رئیسی ‌با حضور در شهرستان اسلامشهر دیار قهرمان ورزشی و حافظان و قاریان قرآن، از نزدیک با مردم انقلابی و ولایتمدار این شهرستان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد و مسائل و مشکلات این منطقه را در حوزه‌های مختلف عمرانی، درمانی، اجتماعی و غیره با حضور جمعی از مقامات و مسئولین ملی و استانی مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد داد.

بازدید از پروژه‌های نیمه کاره، شرکت در جلسه شورای اداری و دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم و گروه‌های منتخب و خانواده‌های شهدا از جمله برنامه‌های رئیس جمهور است.
https://jahannews.com/vdcew78vejh8wzi.b9bj.html
jahannews.com/vdcew78vejh8wzi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به فرمان رییس جمهور انقلابی باید لبیک گفت. این راه سعادت کشور است.
Iran, Islamic Republic of
وقتی من جوان برای یک مجوز کسب و کار و گرفتن وام اشتغال باید هر روز این اداره و اون اداره و اتحادیه برم و آخرش بگن باید کارگاهت فلان متراژ باشه فلان جا باشه و هزاران سنگ جلو پام بندازن، کدوم تولید؟ .
Iran, Islamic Republic of
ما همه پشت سر ولایت فقیه و دولت انقلابی به یاری خدا محکم ایستاده ایم
Iran, Islamic Republic of
آقای رییسی ، لطفاً دستور فرمایید نیرو های شرکتی شاغل در ادارات دولتی از بابت تبدیل وضعیت، تعیین تکلیف شوند .
اجرکم عندالله